روسیه وابسته نظامی ایتالیا را اخراج کرد

به گزارش مجله هدیه، سفیر ایتالیا در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد و تصمیم روسیه برای اخراج وابسته نظامی-دریایی سفارت ایتالیا در این کشور به وی ابلاغ شد.

روسیه وابسته نظامی ایتالیا را اخراج کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: پاسکواله تاراچانو سفیر ایتالیا در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد و به وی یادداشت با مضمون عنصر نامطلوب شناختن کورتسیو پاچیفیچی وابسته نظامی-دریایی سفارت ایتالیا در مسکو تسلیم شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است که این اقدام در پاسخ به اعمال غیردوستانه و غیرموجه دولت ایتالیا در خصوص وابسته نظامی سفارت روسیه در ایتالیا صورت می گیرد.

وابسته نظامی ایتالیا باید در شبانه روز آینده خاک روسیه را ترک کند.

پلیس ایتالیا روز دهم فروردین ماه یک افسر روس سفارت این کشور در رم و یک افسر نیروی دریایی ایتالیا را بازداشت کرد.

براساس گزارش پلیس ایتالیا، دستگیری این دو نفر پس از آنکه افسر ایتالیایی اسناد محرمانه را در عوض مبلغی پول به افسر روس تحویل داد، صورت گرفت.

پس از این حادثه، سفیر روسیه به وزارت خارجه ایتالیا احضار و تصمیم رم مبنی بر اخراج وابسته نظامی روسیه در این کشور به وی ابلاغ شد.

ایتالیا از شرکای مهم روسیه در اتحادیه اروپا است و در سالهای اخیر حجم مبادلات تجاری دو کشور تا 10 میلیارد دلار هم رسیده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1697

به "روسیه وابسته نظامی ایتالیا را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه وابسته نظامی ایتالیا را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید