فرآیند عرضه سهام نهادها در بورس، با حمایت رئیس جمهور شکست نمی خورد

به گزارش مجله هدیه، دژپسند گفت: وقتی عالی ترین مقام اجرایی کشور از برنامه عرضه سهام در بازار سرمایه حمایت می نماید، به معنای این است که این فرایند دچار شکست نخواهد شد.

فرآیند عرضه سهام نهادها در بورس، با حمایت رئیس جمهور شکست نمی خورد

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، فرهاد دژپسند وزیر امور مالی و دارایی امروز در جلسه با فعالان بازار سرمایه با بیان اینکه فرایند عرضه سهام شرکت ها در بازار سرمایه به صورت سریالی ادامه دارد، گفت: به زودی سهام اولین صندوق قابل معامله بورسی موسوم به ETF که متشکل از 3 بانک و دو شرکت بیمه به ارزش 16 هزار و 500 میلیارد تومان است، در بورس عرضه می گردد.

وی با بیان اینکه پس از این عرضه، سهام دو صندوق ETF دیگر را عرضه می کنیم، اضافه کرد: ما برای عرضه سهام شرکت های دولتی در طول امسال برنامه داریم و این عرضه ها در کل سال انجام می گردد و در کنار ما نهادهای عمومی غیردولتی هم اقدام به عرضه سهام خواهند کرد. یک نمونه آن عرضه سهام شستا بود و سایر نهادها هم برای عرضه سهام اعلام آمادگی کردند.

وزیر امور مالی و دارایی توضیح داد: وقتی عالی ترین مقام اجرایی کشور از برنامه عرضه سهام در بازار سرمایه حمایت می نماید، به معنای این است که این فرایند دچار شکست نخواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهاد راه اندازی ستاد تسهیل پذیرش سهام شرکت ها در بازار سرمایه، گفت: به همین منظور جلساتی برگزار گردید و همه متولیان امر به شدت اعلام آمادگی کردند و هم اکنون تعداد جلسات هیات عالی پذیرش افزایش افزایش یافته و تقریبا هیچ بنگاهی از ناحیه ما در صف پذیرش قرار ندارد.

دژپسند ادامه داد: یکی از پیشنهادات سلب حق تقدم خرید سهام بود و ما تا جایی که مقدور باشد، این کار را انجام می دهیم.

به گزارش فارس، دولت میخواهد، به جامانده سهام خود نزد 18 شرکت عظیم از جمله 3 بانک، دو بیمه، دو خودروسازی، پالایشگاه، پتروشیمی را به شکل واحدهای صندوق قابل معامله بورسی به مردم عرضه کند.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1048

به "فرآیند عرضه سهام نهادها در بورس، با حمایت رئیس جمهور شکست نمی خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند عرضه سهام نهادها در بورس، با حمایت رئیس جمهور شکست نمی خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید