تاثیر نرخ اوراق مشارکت دولتی بر بازار سرمایه

به گزارش مجله هدیه، خبرگزاری خبرنگاران- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثرگذاری نرخ اوراق مشارکت دولتی بر بازار سرمایه گفت: نرخ پایین اوراق مشارکت اثر مثبت بر بازار خواهد داشت.

تاثیر نرخ اوراق مشارکت دولتی بر بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا عسکری مارانی اضافه کرد: یکی از ابهامات پیش روی بازار سرمایه ابهام در نرخ اوراقی است که به وسیله دولت و برای جبران کسری بودجه منتشر می گردد.

وی ادامه داد: ابهامات این چنینی سبب ایجاد افت و خیز هایی در بازار سرمایه می گردد، زیرا بازار سرمایه یکی بازار های شفاف بوده و احتیاج به یک اقتصاد شفاف دارد.

وی اضافه کرد: در مورد آینده بازار سرمایه نمی توان پیش بینی لازم را کرد، زیرا سردرگمی در نرخ اوراق مشارکت دولتی و بعلاوه ابهامات این چنینی از طرف سیاست های دولت در حوزه اقتصاد سبب می گردد نتوانیم به طور قطع درباره آینده بازار سرمایه پیش بینی کنیم.

وی گفت: ابهامات در سیاست های مالی آینده دولت سبب ایجاد نوسان در بازار و بدنبال آن افزایش خرید و فروش به وسیله سهامداران در بازار می گردد.

وی در مورد افت شدیدی که در بازار سرمایه طی روز های اخیر رخ داد گفت: تصمیماتی که در مورد بازار سرمایه گرفته می گردد نباید آنی و زودگذر باشد، زیرا در این شرایط یک تصمیم غلط سبب افت شدید بازار می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار سرمایه دارای اقتصاد شفاف بوده و هیچ کس نباید در این بازار مداخله داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به بخش خصوصی فضای کافی برای انجام کار بدهد اضافه کرد: زمانی که نیروگاه ها و یا پتروشیمی ها و پالایشی ها به بخش خصوصی واگذار شده دیگر دولت نباید در این حوزه ها وارد گردد.

وی گفت: بحث مسکن یکی از بخش های کاملا خصوصی بوده و دولت نباید به این بخش هم ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، عسکری مارانی با انتقاد از ترکیب شورای عالی بورس گفت: در شورای عالی بورس باید سه اقتصاددان از بخش خصوصی حضور داشته باشند که بتوانند برای بازار نظر بدهند و تصمیمات گرفته شده با نگاه به بخش خصوصی همراه باشد، ولی متاسفانه در شورای عالی بورس این سه نفر حضور ندارند و تصمیمات برای این بازار به درستی گرفته نمی گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1834

به "تاثیر نرخ اوراق مشارکت دولتی بر بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر نرخ اوراق مشارکت دولتی بر بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید