طرز تهیه کلوچه سنتی خانگی ؛ یک عصرانه ساده و خوشمزه

به گزارش مجله هدیه، هیچ چیز مثل یک عصرانه خوشمزه، نمی تواند روز های کوتاه و سرد پاییزی را هیجان انگیز و لذت بخش کند. یک عصرانه پاییزی خوشمزه در کنار یک فنجان چای داغ، در هوای نیمه تاریک عصر روز پاییزی می تواند گرمای انرژی بخشی را به رگ هایتان تزریق کند. یکی از عصرانه های لذیذی که می توانید در روزهای پاییزی درست کنید، کلوچه سنتی است. طرز تهیه کلوچه سنتی بسیار ساده است و آن را از بیرون هم می توانید تهیه کنید، اما اگر آن را در خانه درست کنید، خیال تان از بهداشتی بودن آن هم راحت می گردد. کلوچه سنتی خانگی در مدت زمان کم آماده می گردد. بنابراین به عنوان یک عصرانه سریع، گزینه ای عالی است.

طرز تهیه کلوچه سنتی خانگی ؛ یک عصرانه ساده و خوشمزه

در طرز تهیه کلوچه سنتی خانگی به آرد سفید، روغن جامد، گلاب و هل احتیاج دارید. توجه داشته باشید که این کلوچه خیلی سریع خشک می گردد. بنابراین باید آن را در ظرف در دار نگهداری نموده ودر طی یک یا دو روز میل کنید. این عصرانه مجذوب کننده را در مهمانی ها و دورهمی ها هم می توانید سرو کنید. مطمئن باشید مهمانان تان آنقدر از طعم این عصرانه لذت می برند که حتما دستور پخت آن را از شما خواهند پرسید. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کلوچه سنتی خانگی ساده و خوشمزه را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم برای تهیه این عصرانه مجذوب کننده و مهیج وسوسه شدید، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه سنتی خانگی

  • آرد سفید سه پیمانه
  • روغن جامد یک پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • گلاب نصف پیمانه
  • پودر هل یک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کلوچه سنتی خانگی

مرحله اول

هیچ چیز بهتر از یک لیوان قهوه یا شکلات داغ با کلوچه سنتی یا کیک شکلاتی نیست که بتوانید برای سپری کردن یک عصر پاییزی و بارانی انتخابش کنید. چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید دسر های خوشمزه ای مانند کلوچه و کیک را در خانه تهیه کنید برای تهیه این کلوچه سنتی، ابتدا باید هل و گلاب را در یک کاسه بریزید. سپس شکر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا حل گردد.

مرحله دوم

آرد و بیکینگ پودر را در یک کاسه دیگر ریخته و هم بزنید. سپس آن را سه بار الک کنید. روغن را به آرد و بیکینگ پودر اضافه کنید .

مرحله سوم

مخلوط شکر، گلاب و هل را به مخلوط آرد اضافه کنید و با دست ورز دهید تا خمیر نرم گردد.

مرحله چهارم

روی یک سطح صاف، مانند سینی، کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن پهن نموده و آن را با وردنه باز کنید. سپس آن را با چاقو به صورت دایره ای برش بزنید. این کار را تکرار کنید تا خمیر تمام گردد. روی کلوچه ها را به هر شکلی که می خواهید تزئین کنید.

مرحله پنجم

سینی فر را چرب کنید و خمیر های کلوچه را داخل آن قرار دهید. فر را روی 200 درجه سانتی گراد قرار دهید . سینی فر را به مدت 20 دقیقه داخل فر بگذارید. سپس آن را از فر خارج کنید و با یک نوشیدنی گرم نوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2179

به "طرز تهیه کلوچه سنتی خانگی ؛ یک عصرانه ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کلوچه سنتی خانگی ؛ یک عصرانه ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید