طرز تهیه کوفته ریزه ، فروشگاه آیکیا دستور پخت کوفته ریزه های معروفش را فاش کرد

به گزارش مجله هدیه، آیکیا (IKEA) طرفداران خود را با به اشتراک گذاشتن دستور پخت کوفته ریزه های معروف سوئدی خشنود کرد. روش درست کردن سس خامه ای سوئدی هم در این دستور پخت آمده است.

طرز تهیه کوفته ریزه ، فروشگاه آیکیا دستور پخت کوفته ریزه های معروفش را فاش کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، این غول صنعت اسباب اثاثیه منزل، ماه پیش در راستای اقدامات احتیاطی مقابله با همه گیری مستمر ویروس کرونا، تمام فروشگاه های خود را در بریتانیا و ایرلند موقتاً به روی مشتریان بست.

طرفداران آیکیا از این اقدام استقبال کردند، ولی دست بسیاری هم از غذای اختصاصی فروشگاه های این شرکت، یعنی کوفته ریزه سوئدی که انگار خرید کردن از این فروشگاه بدون آن صفایی ندارد، کوتاه می گردد. اما نیازی نیست که طرفداران بابت دوری از این کوفته ریزه های لذیذ غصه بخورند، چون آیکیا تصمیم گرفت دستور پخت محرمانه این خوراکی لذیذ را همرسان کند که همه بتوانند آن را در خانه خودشان تهیه نمایند.

این دستور پخت شش مرحله ای، روی کارتی شبیه راهنمای سوار کردن قطعات اسباب اثاثیه آیکیا که همراه با آن قطعات در اختیار خریداران قرار می گرفت، چاپ شده است. طبق این کارت که دستور درست کردن سس خامه ای سوئدی معروف آیکیا هم در آن آمده است، هم کوفته ریزه و هم سس خامه ای آن، دارای هشت ماده تشکیل دهنده هستند.

لورنا لوریدو، مدیر بخش غذاهای ملی این فروشگاه، می گوید: می دانیم که شاید بعضی ها برای کوفته ریزه ما دل شان تنگ گردد به همین دلیل برای آن هایی که بدشان نمی آید در پخت و پز تنوعی ایجاد نمایند، دستور پخت نمونه خانگی آن را منتشر کردیم که با اجزایی که به آسانی در دسترس است، می توان آن را درست کرد. خانه نشینی سخت است و می خواهیم یاری کنیم اندکی آسان تر و دل پذیرتر گردد.

آیکیا تنها نام تجاری ای نیست که دستور پخت محرمانه یکی از محبوب ترین خوراک های خود را منتشر می نماید. اوایل ماه جاری، پرِتامنجا دستور پخت کلوچه های ترد شکلات تلخ خود را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه شله زرد ساده خانگی | پرطرفدارترین دسر ایرانی در ماه رمضان

طرز تهیه حلیم | این بار حلیم برنج را به سفره افطارتان بیاورید

طرز تهیه مربای گوجه فرنگی در 30 دقیقه

طرز تهیه پی پُخ | پیتزایی که وزیر ارتباطات برای دستور پختش جایزه گذاشت

طرز تهیه پاستا | ماکارونی را با این روش جذاب تر درست کنیم

طرز تهیه سوپ سرماخوردگی | خوشمزه و مقوی برای مبارزه با ویروس کرونا

  • مواد لازم برای کوفته ریزه سوئدی آیکیا (4 نفر)

750 گرم گوشت چرخ نموده گاو

یک عدد پیاز بسیار ریزشده

یک حبه سیر (خرد یا له شده)

100 گرم آرد نان

یک عدد تخم مرغ

5 قاشق غذاخوری شیر (پرچربی)

نمک و فلفل فراوان

  • طرز تهیه کوفته ریزه

1- گوشت گاو چرخ نموده را با انگشت له کنید تا کلوخه ای نداشته باشد. پیاز بسیار ریزشده، سیر، آرد نان و تخم مرغ را اضافه و مخلوط کنید. شیر، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید.

2- مخلوط را به شکل گلوله های کوچک گرد درآورید. آن ها در بشقابی تمیز قرار دهید، روی شان را بپوشانید و بگذارید دو ساعت در یخچال بماند (این کار باعث می گردد هنگام طبخ شکل خود را حفظ نمایند).

3- روغن را در ماهیتابه با حرارت متوسط داغ کنید. سپس به آرامی کوفته ریزه ها را اضافه کنید و بگذارید همه طرف شان قهوه ای گردد.

4- وقتی کوفته ها قهوه ای شدند، آن ها در ظرف مناسب فر قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید. ظرف را در فر داغ (180 درجه سانتیگراد در فر عادی یا 160 درجه سانتیگراد در فر پنکه دار) بگذارید و 30 دقیقه دیگر بپزید.

  • مواد لازم برای سس خامه

کمی روغن

40 گرم کره

40 گرم آرد ساده

150 میلی لیتر عصاره سبزیجات

150 میلی لیتر عصاره گوشت گاو

150 میلی لیتر خامه غلیظ پرچربی

2 قاشق چای خوری سس سویا

یک قاشق چای خوری خردل دیژون

  • طرز تهیه خامه معروف سوئدی

1- 40 گرم کره را در ماهیتابه ای آب کنید. 40 گرم آرد ساده را با آن مخلوط کنید و دو دقیقه تفت دهید. 150 میلی لیتر عصاره سبزیجات و 150 میلی لیتر عصاره گوشت را اضافه کنید و هم چنان هم بزنید. 150 میلی لیتر خامه پرچرب، 2 قاشق چای خوری سس سویا و یک قاشق چای خوری خردل دیژون را اضافه کنید. بگذارید مخلوط به جوش آید و بپزد تا غلیظ گردد.

2- وقتی سس آماده شد، آن را با سیب زمینی پخته شده با روش دلخواه تان (پوره خامه ای یا سیب زمینی ریز آب پز با پوست) میل کنید. نوش جان!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1035

به "طرز تهیه کوفته ریزه ، فروشگاه آیکیا دستور پخت کوفته ریزه های معروفش را فاش کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه کوفته ریزه ، فروشگاه آیکیا دستور پخت کوفته ریزه های معروفش را فاش کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوفته ریزه ، فروشگاه آیکیا دستور پخت کوفته ریزه های معروفش را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید