شایعه ای علیه تولیدات چین

به گزارش مجله هدیه، رسانه های چین با انتقاد از نامگذاری ویروس کرونا به ویروس چین گزارش دادند هدف از این کار بدنام کردن پکن و ایجاد تفرقه میان کشورها است.

شایعه ای علیه تولیدات چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، در پی نامگذاری کووید 19 به ویروس چین و یا ویروس ووهان، بعضی غربی ها چندی پیش شایعه ای پیرامون فراوریات چین ساخته و گفته اند که فراوریات چین ناقل ویروس است و به این ترتیب قصد دارند تا مردم از خرید محصولات فراوری چین امتناع ورزند.

هدف از این اقدام همان تبعیض نژادی و حمله سیاسی با استفاده از شیوع کرونا است که برای بدنام کردن و سیاه نمایی چین و ایجاد تفرقه بین چین و دیگر کشورها، جوسازی می نمایند.

سازمان بهداشت دنیای به طور رسمی اعلام نموده بود که کروناویروس جدید نمی تواند به وسیله کالاهای فراوری هر کشوری سرایت کند. یکی از مجلات علمی انگلیس چندی پیش با انتشار مقاله ای تایید کرد که زنده ماندن کروناویروس جدید در اشیا متفاوت است و طولانی ترین زمان زنده ماندن آن در پلاستیک و یا آهن 72 ساعت است. با تدابیر ضدعفونی نیز، کالاها ناقل ویروس نخواهد بود.

تا کنون کرونا در بیش از 180 کشور و منطقه دنیای شیوع یافته، اگر محصولات ناقل ویروس باشد، تمام دنیا در خطر شیوع ویروس قرار خواهد داشت.

البته بعضی افراد که هدف مغرضانه دارند، با چنین شایعاتی به چین حمله می نمایند.

چین به عنوان عظیم ترین کشور فراوری نماینده ماسک و لباس محافظ در دنیا، در شروع شیوع بیماری با مساله کمبود تجهیزات پزشکی رو به رو شد، اما به دنبال ازسرگیری فعالیت کارخانجات، ظرفیت فراوری آن در کشور به مراتب افزایش یافته است، طوری که روزانه 116 میلیون ماسک فراوری می نماید که 12 برابر ظرفیت فراوری پیش از شیوع بیماری است.

چین با ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک تا حد توان یاری های خود را در اختیار کشورهای درگیر کرونا قرار داده و تا کنون محموله های یاریی فوری را به ده ها کشور دنیا از جمله ایران، پاکستان، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و اتحادیه آفریقا منتقل نموده است.

همکاری و همبستگی تنها انتخاب بشر در مقابله با ویروس این دشمن مشترک بشریت است. آن عده که شایعه فراوریات چین ناقل ویروس است را ساخته اند، به مضحکه بین المللی تبدیل شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 970

به "شایعه ای علیه تولیدات چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه ای علیه تولیدات چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید