راه اندازی تیر الکترونیک ایران و آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا

به گزارش مجله هدیه، معاون وزیر امور مالی و دارایی و رئیس کل گمرک ایران از راه اندازی طرح تیر الکترونیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا اطلاع داد.

راه اندازی تیر الکترونیک ایران و آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا

به گزارش خبرنگاران، مهدی میراشرفی لحظاتی پیش، پس از خاتمه سفر جمهوری آذربایجان، در رأس هیأتی از مرز زمینی آستارا به کشور بازگشت و در جمع خبرنگاران گفت: همایش جهانی فن آوری و نوآوری در حوزه گمرک با همت سازمان جهانی گمرک در باکو انجام شد و با دعوت گمرک جمهوری آذربایجان در این همایش شرکت کردیم.

وی با بیان اینکه در این اجلاس مباحثی در مورد همکاری مشترک دو کشور در مرزهای زمینی مطرح شد، ادامه داد: طی چند ماه گذشته، گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به دیدار خود با مهدی اف رئیس گمرک جمهوری آذربایجان، اضافه نمود: تقویت همکاری های فیمابین دو کشور در حوزه گمرکی از جمله ایجاد دروازه مشترک تجاری و تسهیل ترخیص کالاهای صادراتی و نیز استفاده متقابل از قلمروی دو کشور برای ترازیت کالاها که از توافقات رؤسای جمهور دو کشور است، مورد آنالیز نهاده شد.

میراشرفی به همکاری گمرک ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه الکترونیکی کردن مراودات ترانزیتی فی مابین با هدف تسهیل ترانزیت، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و جلوگیری از جعل اسناد سخن گفت و اظهار داشت: هفته آینده طرح تیر الکترونیک میان دو کشور در گذرگاه مرزی آستارا افتتاح می گردد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نخستین تجربه راه اندازی تیر الکترونیک در جهان را با کشور همسایه ترکیه اجرا نموده است، اضافه نمود: فاز نخست و دوم این طرح با موفقیت اجرا شده است.

به گزارش خبرنگاران، رئیس کل گمرک ایران در بدو ورود به کشور، مورد استقبال مسئولان محلی در پل مرزی آستارا نهاده شد و سپس از مرز زمینی این شهرستان و محوطه گمرک این مرز بازدید و چگونگی روند محوطه سازی این گمرک را آنالیز کرد.

وی در ادامه با حضور در خاتمهه و بارانداز راه آهن بین المللی آستارا، چگونگی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این خاتمهه را آنالیز و سپس دستورات لازم را جهت تسهیل در امور گمرک این بارانداز صادر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 222

به "راه اندازی تیر الکترونیک ایران و آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تیر الکترونیک ایران و آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید