دستورالعمل وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه ها

به گزارش مجله هدیه، در پی اعلام بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور از 17 خرداد از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را بیان کرد و بر این اساس دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی به مجموعه تدابیر و اقداماتی اطلاق می گردد که منجر به رعایت فاصله ایمن، کاهش تماس افراد و انتقال بیماری می گردد که برای این امر تمامی افراد اعم از اساتید، دانشجویان و پرسنل باید در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت (salamat.gov.ir) ثبت نام کرده و در صورتی که علائم بیماری را نداشتند فرم مربوط را پرینت گرفته و پس از امضا فرم را به مدیر آموزش یا مسئول دانشکده تحویل دهند.

دستورالعمل وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه ها

به گزارش ایسنا، براساس این ابلاغیه، انجام کلیه فعالیت های ورزشی و جانبی تا اطلاع ثانوی در دانشگاه ها ممنوع است و حتی الامکان مواجهه چهره به چهره افراد کاهش یابد و سعی گردد از تلفن، شبکه های اجتماعی و ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در یک ساختمان هستند استفاده گردد. همچنین در صورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر باشد باید فاصله یک تا دو متر و حداقل زمان ممکن رعایت گردد. ضمن اینکه استفاده از سیستم تهویه و باز گذاشتن پنجره ها لازم است.

وزارت بهداشت همچنین در ابلاغیه خود تأکید نموده است که از تماس افراد با یکدیگر مانند دست دادن و روبوسی اجتناب گردد و از تجمع افراد در محوطه لابی، آبدارخانه، اتاق کپی و اتاق رایانه دوری گردد.

براساس این دستورالعمل، در صورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب رعایت فاصله یک تا دو متری در موقع نشستن در سرویس لازم است (حداکثر سه نفر در یک خودرو سواری متشکل از یک نفر راننده و دو نفر مسافر در جایگاه عقب) همچنین فاصله بین میز و جایگاه کلاس های درس یک تا دو متر باشد و لازم است کلیه کلاس های فوق برنامه اعم از پخش فیلم، تئاتر، مسابقات ورزشی تعلیق گردد.

براساس تأکید وزارت بهداشت حداکثر زمان حضور در یک کلاس درس باید به یک ساعت کاهش یابد و لازم است که تمامی جلسات غیرضروری نیز حذف و یا به صورت آنلاین برگزار شوند.

همچنین جلساتی نظیر جلسات دفاع از سرانجام نامه نیز آنلاین و با حضور حداقل افراد و با رعایت کامل پروتکل ها و مسائل بهداشتی برگزار گردد.

در این دستورالعمل تأکید شده است به منظور جلوگیری از تجمع در سلف سرویس لازم است مدت زمان سرو نهار به دو برابر افزایش یابد. همچنین سرو غذا در محل سرویس با رعایت فاصله یک تا دو متر انجام گردد و همچنین فاصله افراد در هنگام دریافت غذا یک تا دو متر باشد.

در صورتی که رعایت شرایط فوق الذکر به هر دلیلی مقدور نباشد باید از سایر روش های آموزش همچون برگزاری کلاس ها به صورت مجازی استفاده گردد و در صورت امکان دوره های کارآموزی و کارورزی و دستیاری به محل زندگی دانشجو منتقل گردد تا از بار خوابگاهی کاسته گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1095

به "دستورالعمل وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید