جلوگیری از بازدیدهای گروهی در موزه ها و مراکز گردشگری

به گزارش مجله هدیه، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای به دو معاون میراث فرهنگی و گردشگری خود دستور داد تا از پذیرش بازدیدهای گروهی در موزه ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی خودداری گردد.

جلوگیری از بازدیدهای گروهی در موزه ها و مراکز گردشگری

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به نقل از روابط عمومی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در متن نامه علی اصغر مونسان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - خطاب به محمدحسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی - و ولی تیموری - معاون گردشگری - آمده است: به منظور مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور، الزامی است ضمن رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از شیوع این بیماری، به کلیه موزه های کشور اعم از دولتی و خصوصی، مراکز تاریخی و فرهنگی، پایگاه های ملی و جهانی، مراکز گردشگری و سایر زیرمجموعه های ذی ربط اعلام گردد از پذیرش بازدیدهای گروهی (دانش آموزی، دانشجویی و...) خودداری نمایند.

بدیهی است تمهیدات لازم برای عوامل و کارکنان مجموعه های یادشده از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی نماینده و... در نظر گرفته گردد و همچنین نسبت به نصب علائم هشداردهنده برای بازدیدنمایندگان اقدام گردد.

این دستور در حالی مطرح می گردد که صبح یکشنبه، چهارم اسفند نخست مدیر اداره کل موزه ها بیان کرد موزه ها و اماکن تاریخی زیرنظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان هایی که در معرض تهدید کرونا قرار دارند تا انتها هفته تعطیل شدند، اما چند ساعت بعد مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در تصمیم جدیدی بیان کردند تصمیم گیری نهایی برای تعطیل شدن یا نشدن موزه های زیر نظر این وزارتخانه را به ستاد کرونا در وزارت بهداشت محول می نمایند.

این در شرایطی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اطلاعیه ای بیان کرد برنامه های هنری و سینمایی در سراسر کشور تا انتها هفته تعطیل هستند، خبرهایی از تعطیلی دانشگاه ها و مدرسه ها در بعضی استان ها منتشر شد. همچنین بعضی استان ها برنامه های ورزشی خود را تا انتها هفته تعطیل کردند.

در عین حال مقام های کشورهایی مانند ایتالیا نیز از تعطیلی سینماها، موزه ها، مدرسه ها و دانشگاه های این کشور به مدت حداقل یک هفته برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر دادند و حتی طرح روز رایگان موزه ها در یکشنبه هر هفته نیز در همه موزه های دولتی ایتالیا از سوی وزارت فرهنگ این کشور لغو شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 752

به "جلوگیری از بازدیدهای گروهی در موزه ها و مراکز گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از بازدیدهای گروهی در موزه ها و مراکز گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید