توئیت ظریف به زبان چینی: گفت وگوی سازنده ای با وزیر خارجه چین داشتم

به گزارش مجله هدیه، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به زبان چینی نوشت که گفت وگوهای سازنده ای با وزیر امور خارجه چین داشته است.

توئیت ظریف به زبان چینی: گفت وگوی سازنده ای با وزیر خارجه چین داشتم

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب در پیغامی در توئیتر به زبان چینی نوشت: من با دوست خوبم، وزیر امور خارجه (چین) وانگ یی گفتگوهای مفصل و سازنده ای داشتم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این پیغام نوشت: ما در مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی نظرات مشترکی داریم. من یک نقشه راه 25 ساله را برای تحکیم مشارکت استراتژیک جامع بین ایران و چین و یاری مثبت به ابتکار کمربند و جاده پیشنهاد کردم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز دوشنبه به وقت محلی در پکن با وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین دیدار و در مورد مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر روابط تاریخی و راهبردی دو کشور بر توسعه و تعمیق آن در حوزه های سیاسی، مالی، تجاری، فرهنگی و انرژی و سایر زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه چین در این دیدار برجام را دستاورد مهم دیپلماسی و نماد چند جانبه گرایی توصیف کرد و با رد هرگونه یکجانبه گرایی، عزم چین را برای همکاری با ایران و جامعه جهانی برای حفظ این دستاورد مهم بین المللی یادآور شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 349

به "توئیت ظریف به زبان چینی: گفت وگوی سازنده ای با وزیر خارجه چین داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت ظریف به زبان چینی: گفت وگوی سازنده ای با وزیر خارجه چین داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید