تفکیک آموزش رشته های پزشکی و دامپزشکی باعث مسائل فراوانی شده است

به گزارش مجله هدیه، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: تفکیک آموزش رشته های علوم پزشکی و دامپزشکی سبب مسائل فراوانی در مورد سلامت و درمان در جامعه شده است.

تفکیک آموزش رشته های پزشکی و دامپزشکی باعث مسائل فراوانی شده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دامپزشک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با تبریک روز ملی دامپزشک، گفت: امیدواریم این روز راهگشای بسیاری از مسائل و مسائل حوزه سلامت جامعه به ویژه در ارتباط با علوم دامی و صنایع غذایی باشد.

نفر همچنین از برنامه های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حیطه علوم پزشکی و دامپزشکی اطلاع داد و اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این حوزه به وقوع پیوسته و امیدواریم زمینه ساز رشد و بالندگی رشته دامپزشکی و رشته های علوم پزشکی را فراهم کند و بسترساز پیشامد های خوب در آینده باشد.

وی با بیان اینکه تفکیک آموزش رشته های علوم پزشکی و دامپزشکی سبب مسائل فراوانی در مورد سلامت و درمان در جامعه شده و با تأکید بر تلفیق مجدد آموزش علوم پزشکی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتباط تنگاتنگی میان این دو علم بسیار مهم وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی بیشتر میان آموزش این دو بخش، متخصصان علوم پزشکی و دامپزشکی در کنار یکدیگر به انجام تحقیقات و پژوهش های مشترک بپردازند و این هماهنگی دستاورد های نوینی در زمینه درمان و سلامت برای جامعه به همراه داشته باشد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دامپزشک باید درمان را خوب یاد بگیرد و صرفاً به مطالعه بسنده نکند، گفت: درمان موجود زنده اعم از انسان و حیوان بدون بیمارستان، کلینیک، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزه های عملی امکان پذیر نیست، البته در حوزه آموزه های علمی، تکرار و تعداد دفعات آموزش عملی نیز بسیار مهم است.

وی دانشکده دامپزشکی بدون بیمارستان و محیط آموزش عملی را ناکارآمد دانست و اضافه کرد: بر همین اساس باید استانداردی در تعداد جذب دانشجویان در رشته های خاص مانند علوم پزشکی و دامپزشکی وجود داشته باشد و با توجه به زیرساخت ها و امکانات موجود به تربیت این قشر از متخصصان جامعه پرداخت.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین بر کیفیت آموزشی و عرصه های بالینی و ترویج آن تأکید کرد و گفت: می توان از قواعد و قوانین موجود در کلینیک ها، بیمارستان های خودگردان پزشکی و آیین نامه های اعطای پرکیس برای اساتید و سایر امکانات در پزشکی برای دامپزشکی نیز استفاده کرد.

وی با تقدیر از دانشکده دامپزشکی واحد کرج در کسب رتبه نخست دانشکده های دامپزشکی کشور، از نقش استادان دامپزشکی در اعتبار بخشی به بیمارستان ها و کلینیک های دامپزشکی دانشگاهی سخن گفت و از آنان خواست با حضور پررنگ خود در فعال سازی بیمارستان و کلینیک دامپزشکی مشارکت داشته باشند و با اعتبار علمی و تخصصی خود به این مکان ها اعتبار ببخشند تا پس از طی زمان مناسب، این کلینیک ها و بیمارستان ها نیز معتبر شده و در جذب بیمار پیروز باشند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین پیشنهاد ایجاد رشته های جدید در زمینه دامپزشکی مانند حیوانات آزمایشگاهی و قرنطینه را مطرح نمود و گفت: امروز این رشته ها زمینه ساز پژوهش های فراوان در زمینه داروسازی، سلامت جامعه و ورود و خروج حیوانات به کشور با سلامت و ایمنی استاندارد می شوند که احتیاج آن ها در جامعه به شدت محسوس است.

نفر در خاتمه ضمن اشاره به این که صندلی امروز علم دامپزشکی در کشور، ثمره کوشش ها، پیگیری ها و مطالبات این صنف است، از دانشجویان و استادان این رشته خواست مطالبات برحق خود را مطرح و پیگیری نمایند.

بازدید از زیرساخت های علوم دامپزشکی و پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرج

نفر و هیئت همراه با حضور در دانشکده های دامپزشکی، پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی کرج از زیرساخت های علوم دامپزشکی و پزشکی این واحد دانشگاهی بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از بخش های مختلف این دانشکده ها اعم از آزمایشگاه ها، کلاس های درس و بخش های اداری به آنالیز ظرفیت راه اندازی رشته های مرتبط با آن برای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 509

به "تفکیک آموزش رشته های پزشکی و دامپزشکی باعث مسائل فراوانی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک آموزش رشته های پزشکی و دامپزشکی باعث مسائل فراوانی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید