تایوان و ژاپن؛ برندگان مقابله با کرونا

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج تحقیق در خصوص موفقیت کشورها در مقابله با کروناویروس بیماری کووید-19 نشان می دهد که دو کشور ژاپن و تایوان و دیگر کشورهای دموکراتیک که تعادل بین سلامت عمومی و آزادی مدنی ایجاد کردند، نمونه هایی برای دیگر کشورها در مهار این همه گیری هستند.

تایوان و ژاپن؛ برندگان مقابله با کرونا

به گزارش نیوز، در گفت وگوهای آنلاین با حضور مدیران کانادایی، تایوانی، ژاپنی، آلمانی و سوئدی و با حضور مایکل لویت مسؤول کمیته دائمی امور خارجه و تجارت بین المللی کانادا نکات کلیدی و اساسی در خصوص این بیماری همه گیر آنالیز شد.

وینستون ون یی چن، نماینده تایوان در کانادا اظهار کرد: به دلیل شرایط مختلف سیاسی، مالی و اجتماعی در کشورهای مختلف هیچ راه چاره یکسانی برای همه دنیا در مقابله با این همه گیری وجود ندارد.

وی اضافه نمود: یکی از دلایل پیروزیت تایوان در مهار این بیماری آماده سازی از پیش، شفاف بودن و اطلاع رسانی به موقع در خصوص بهداشت عمومی است. اگرچه تایوان به عنوان یکی از کشورهای پیروز در مقابله با بیماری همه گیر کنونی شناخته شده اما شرایط کنونی، برنده مشخصی ندارد و دنیا هنوز درگیر نحوه مقابله موثر با این بیماری بی سابقه است.

وی گفت: علاوه بر آماده سازی پیشرفته، تشخیص زودهنگام، هشدار و اقدام به موقع؛ تعادل بهداشت عمومی با سایر آزادی های مدنی از علل پیروزیت تایوان بود.

تایوان از ابتدا قادر به واکنش سریع و قاطعانه بود زیرا تجربه این کشور در شیوع سارس در سال 2003 موجب پیروزیت و تقویت اختیارات خاص مرکز کنترل بیماری های تایوان شده است. دیگر راهبردهای کلیدی که منجر به نتایج پیروزیت آمیز شده شفافیت و کمپین اطلاع رسانی است که اعتماد و همکاری شهروندان این منطقه را ایجاد نموده است.

این دیپلمات تایوانی اظهار کرد: تا 20 ژانویه، تایوان مرکز فرماندهی اپیدمی مرکزی خود را (CECC)، سه روز قبل از برنامه قرنطینه ووهان (چین) فعال کرد و مهمترین اخبار در خصوص کروناویروس به صورت روزانه توسط مطبوعات ارائه و از انتشار اخبار جعلی جلوگیری شد.

نماینده چن گفت: یکی دیگر از عوامل موثر در پیروزیت تایوان فراوری سریع و انبوه ماسک های جراحی، ماسک های N95، ضدعفونی کننده دست و تجهیزات محافظت شخصی است.

تایوان مصمم است صنایع بیوفناوری و فناوری پزشکی ایجاد کند که با سایر نقاط دنیا در این مورد یکپارچه گردد و می تواند یک شریک قابل اعتماد در این زمینه برای کشورهای همفکر باشد.

سفیر آلمان، سابین اسپارواسر به اهمیت همکاری های بین المللی اشاره نمود و گفت: با همه گیری دنیای کووید-19همه (در اتحادیه اروپا) به واکنش های ناسیونالیستی بازگشتند. آلمان صادرات تجهیزات پزشکی محافظ را ممنوع اعلام نمود اما در ماه مارس با واکنش جدی روبرو شد و دیگر ممنوعیت صادرات را اجرا نخواهیم کرد.

آلمان نیز در آزمایش و آماده سازی واحدهای مراقبت های ویژه به خوبی عمل نموده است.

اسپارواسر بر نقش تصمیم گیری مبتنی بر علم و جلب اعتماد عمومی به وسیله ارتباط موثر تاکید نمود و گفت: شهروندان ما بسیار قابل احترام هستند.

وی گفت: اتفاقی که در آلمان رخ داد، بیانگر ارتباط بین رهبران است زمانی که تصمیم گیری مبتنی بر علم و شفاف باشد، خانه نشینی موثر است.

سفیر ژاپن یاسوهیسا کاوامورا با تاکید این موارد اظهار کرد: رهبری سیاسی و ارتباط موثر بر اساس اطلاعات علمی بسیار مهم هستند.

سفیر کاوامورا اظهارات آقای چن در خصوص اهمیت به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری بین المللی را تکرار کرد و گفت: ژاپن برای ایجاد سیستم شفاف برای به اشتراک گذاشتن حقوق مالکیت در زمینه ساخت واکسن، خواهان ایجاد شبکه جدیدی با کشورهای دموکراتیک همفکر است.

رویکرد متفاوت و انعطاف پذیر سوئد به خانه نشینی و قرنطینه، بحث و گفت وگوهای زیادی در سراسر دنیا ایجاد نموده است.

سفیر سوئد اعتراف کرد که سوئد بالاترین میزان مرگ ومیر کروناویروس دنیا را به خود اختصاص داده و تعداد 4100 مورد مرگ در خانه های مراقبت از سالمندان تایید شده است.

وی گفت: شهروندان سوئدی ایده نظارت دولت را دوست ندارند و هرگز چنین اقداماتی مانند استفاده از برنامه ردیابی افراد را نمی پذیرند.

نماینده چن گفت: برای آماده سازی در مقابله با همه گیری بعدی، باید زنجیره تامین را بازسازی کنیم، اقتصاد را مجددا سامان دهیم و از کارکنان خط مقدم به خوبی محافظت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1115

به "تایوان و ژاپن؛ برندگان مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان و ژاپن؛ برندگان مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید