تاکید مصر بر لزوم خروج نیروهای خارجی از لیبی

به گزارش مجله هدیه، وزیر امور خارجه مصر با فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در قاهره ملاقات و رایزنی کرد.

تاکید مصر بر لزوم خروج نیروهای خارجی از لیبی

به نقل از سایت المیادین، سامح شکری، وزیر خارجه مصر با یان کوبیس، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در مقر وزارت خارجه مصر در قاهره ملاقات کرد و دو طرف در جریان این ملاقات در مورد بحران لیبی با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند.

سامح شکری و یان کوبیس در جریان این ملاقات همچنین بر لزوم دستیابی به راه حل سیاسی در لیبی که وحدت و تمامیت ارضی این کشور و نیز توانمندی های ملت لیبی را حفظ کند، تاکید نمودند.

پیشتر، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی اسامی پیشنهادی برای دولتش را به ریاست مجلس جهت اعطای رأی اعتماد تحویل داد.

اعضای مجلس لیبی قرار است در نشست امروز اعطای رای اعتماد به دولت عبدالحمید الدبیبه که ماه گذشته میلادی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، آنالیز نمایند.

سامح شکری در شروع این ملاقات به یان کوبیس انتصابش به عنوان فرستاده سازمان ملل به لیبی را تبریک گفت و با وی به آنالیز کوشش های مصر با هدف دستیابی به راه حل سیاسی در لیبی پرداخت.

وزیر خارجه مصر در جریان این ملاقات بر لزوم تکمیل فرایند سیاسی در لیبی به وسیله برگزاری نشست مجلس جهت رایزنی در مورد تشکیل دولت تاکید نمود.

سامح شکری همچنین بر ضرورت پایبندی تمامی طرف های لیبیایی به اجرای بندهای توافق آتش بس به ویژه خروج نیروها و مزدوران خارجی از لیبی و نیز اهمیت مقابله با هرگونه کوشش جهت مانع تراشی در جهت وحدت و یکپارچگی موسسات امنیتی لیبی تاکید نمود.

به همین دلیل، یان کوبیس، سامح شکری را در جریان نتایج تماس های خود با طرف های مختلف درگیر لیبی قرار داد و موضع قاهره در حمایت از راه حل سیاسی در لیبی را ستود و نسبت به تداوم فرآیند هماهنگی و همکاری بین دو طرف ابراز امیدواری کرد.

از سوی دیگر، فرستاده سازمان ملل به لیبی تحقیق این سازمان درباره ادعای پرداخت رشوه جهت انتخاب مقامات جدید لیبی را تکذیب کرد.

وی خواهان عدم توجه به هرگونه اخبار جعلی و دروغین در آستانه اعطای رای اعتماد به دولت جدید لیبی شد.

کوبیس تاکید نمود، جلسه اعطای رأی اعتماد به ساختار دولتی الدبیبه، گام بسیار مهمی جهت بازگرداندن وحدت و مشروعیت موسسات و مقامات لیبیایی است.

وی خواهان عدم مانع تراشی در جهت اینگونه کوشش ها تحت هر بهانه ای شد؛ از جمله آنها انتشار اخبار جعلی و دروغین مانند پیغام کتبی منتشر شده در مورد تحقیقات سازمان ملل درباره ادعاهای پرداخت رشوه است.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک کوشش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی بعضی کشورها از جمله روسیه حمایت می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1620

به "تاکید مصر بر لزوم خروج نیروهای خارجی از لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مصر بر لزوم خروج نیروهای خارجی از لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید