مسی همسایه باتی گل شد اما این کجا و آن کجا

به گزارش مجله هدیه، لیونل مسی با گلی که در جریان بازی با هلند از روی نقطه پنالتی زد، تعداد گل های خود در بیست و دومین دوره مسابقات را به عدد چهار رساند و خودش نیز دهمین گلش در تاریخ این مسابقات را وارد دروازه رقبا کرد تا به رکورد گابریل باتیستوتا برسد و از این حیث با اسطوره تیم ملی آرژانتین و باشگاه فیورنتینا برابری کرد.

مسی همسایه باتی گل شد اما این کجا و آن کجا

لئو در 24 امین بازی و در پنجمین حضورش در این مسابقات به رکوردی رسید که باتی گل در سه حضور و در 12 مسابقه آن را به ثبت رسانده بود. یعنی مسی 2 برابر شماره 9 اسبق آلبی سلسته در این رقابت ها بازی کرد تا سرانجام به رکورد او رسید. میانگین گلزنی باتی در هر بازی 0.83 بود و این میانه برای مسی روی عدد 0.41 واقع شده است.

باتی گل در جام جهانی 1994 چهار گل به ثمر رساند. هت تریک برابر یونان در دور گروهی و یک گل به رومانی در یک هشتم نهایی. او در جام جهانی 1998 دومین هت تریکش را برابر جامائیکا تجربه کرد. یک گل به ژاپن و انگلیس هم باعث شد تا با پنج گل به کارش سرانجام دهد. در جام 2002 نیز شاهد گلزنی گابریل باتیستوتا مقابل نیجریه بودیم تا او با 10 گل که هشت تای آنها در مرحله گروهی بود به کارش سرانجام دهد.

در سوی مقابل لیونل مسی به جز جام جهانی 2010 در چهار جام جهانی 2006، 2014، 2018 و 2022 پیروز به گلزنی شده است و می تواند این آمار را در 2 بازی پیش رو ارتقا دهد و به تنهایی در صدر جدول گلزنان بایستد.

مسی در آلمانِ 2006 دروازه صربستان و مونته نگرو را گشود. او در سال 2014 به تیم های نیجریه (2 بار)، بوسنی و ایران گل زد که همگی در دور گروهی بود. در روسیه 2018 باز هم نیجریه برابر لئو تسلیم شد. حالا او در 35 سالگی و در قطر بازهم همچون جام جهانی 2014 چهار گل زده و برای اولین بار شاهد این بودیم که او در دور حذفی هم توانسته دروازه رقبا را باز کند (2 بار).

در ادامه آمار گلزنی این 2 فوق ستاره را به تفکیک تیم ها از قاره های مختلف مشاهده کنید:

باتیستوتا: اروپا (پنج گل)، کونکاکاف (سه گل)، آسیا (یک گل) و آفریقا (یک گل)

مسی: اروپا (سه گل)، آسیا (سه گل)، آفریقا (سه گل) و کونکاکاف (یک گل)

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2221

به "مسی همسایه باتی گل شد اما این کجا و آن کجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی همسایه باتی گل شد اما این کجا و آن کجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید