تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در دنیا

به گزارش مجله هدیه، وزیر خارجه آلمان در سخنرانی آنلاین برای سفرای برلین در کشورهای خارجی بر تاثیرات گسترده شیوع کرونا تاکید نمود و خواهان تقویت استقلال اروپا در دنیا شد.

تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در دنیا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار درباره ساده انگاری در مورد بیرون آمدن چین به عنوان برنده تحولات ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان هشدار داد و از لزوم استقلال اروپا سخن گفت.

به نوشته خبرگزاری آلمان، وی گفت: ما به گونه ای فوری به کاهش دادن وابستگی مان در زمینه های مسائل حیاتی استراتژیک از قبیل بخش پزشکی و همچنین انرژی، فناوری اطلاعات، تغذیه، لجستیک و مواد خام از قبیل فلزات کمیاب احتیاج داریم.

ماس که در برلین صحبت می کرد، خطاب به سفرا ادامه داد: وقتی مساله ایمنی و سلامت جمعیت مان در میان است، اتحادیه اروپا باید قادر به تضمین خطوط عرضه باشد.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر لزوم استقلال بیشتر اروپا توضیح داد، این موضوع به معنای مخالفت با تجارت آزاد نیست.

وی در این سخنرانی به مناسبت شروع قریب الوقوع ریاست 6 ماهه آلمان بر اتحادیه اروپا تاکید نمود، تاثیرات فراگیر همه گیری کرونا بر حوزه های سیاست خارجی و امنیتی می تواند سبب تشدید عدم توازن در سطح جهانی و بیرون آمدن یک کشور به عنوان پیروز این تحولات گردد.

این مقام ارشد آلمانی اضافه کرد: هم روی چین (به عنوان پیروز تحولات پس از همه گیری کرونا) شرط می بندند اما آیا واقعا موضوع اینقدر ساده است؟

اظهارات هایکو ماس درباره لزوم استقلال اروپا در شرایطی مطرح شده که پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته ضمن اشاره به اینکه انتها عصر رهبری آمریکا بر جهان در حال فرارسیدن است، خواهان اتخاذ راهبردی قدرتمندانه در قبال چین شد.

جوزپ بورل قبلا هم در اظهاراتی اقدامات آمریکا و چین در عرصه بین المللی را بازی قدرت توصیف نموده بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1066

به "تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید