بیش از 2 هزار نفر با کشتی از امارات به کشور بازگشتند

به گزارش مجله هدیه، مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر گفت: همزمان با قطع سفر های هوایی، دو هزار و 300 نفر از هموطنان با کشتی از امارات به کشور بازگشتند.

بیش از 2 هزار نفر با کشتی از امارات به کشور بازگشتند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چنگیز جوادپور افزود: با رایزنی و هماهنگی صورت گرفته، این افراد که بیش از یک هفته به دلیل قطع پرواز ها دچار سرگردانی شده بودند از طریق انجام 6 سفر دریایی با دو فروند کشتی مسافری به کشور بازگشتند.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری لازم با سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهر ها و پایانه ها صورت گرفت، اظهار کرد: علاوه بر این ابلاغ اجرای عدم ضرورت غربالگری بهداشتی در پایانه های مسافری داخلی توسط نیرو های بهداشت به بنادر انجام شد.

جوادپور همچنین به تهیه و ارسال راهنمای مدیریت و عملیات شناورها، تجهیزات و تأسیسات دریایی و فراساحل در شرایط پاندمی کرونا ویروس به بنادر اشاره کرد و گفت: اجرای بخشنامه IMO در خصوص مقررات ایمنی تعاملات پرسنل کشتی و ساحل ابلاغ و نامه وزارت امور خارجه در خصوص خروج کشتی ها و ملوانان خارجی از امارات به اتحادیه مالکان کشتی ایران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و اتحادیه تعاونی بار و مسافر ارسال شده است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه راهنمای عملیات دریایی برای مالکین و راهبران شناور ها در زمان شیوع بیماری کووید-19 به تمام بنادر ابلاغ شد، گفت: مسائل شناور های سنتی (لنج های چوبی و فایبرگلاس) و شاغلان آن ها در رابطه با شیوع ویروس کرونا، به معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منعکس شد.

جوادپور با اشاره به اینکه تدوین، ابلاغ و اجرای راهنمای کنترل و بازرسی کشتی ها در زمان شیوع کرونا ویروس از دیگر اقدامات صورت گرفته بود، گفت: تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در ستاد و بنادر، ابلاغ و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ستاد و بنادر کشور و نیز ابلاغ و اجرای دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی در ستاد و بنادر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1093

به "بیش از 2 هزار نفر با کشتی از امارات به کشور بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2 هزار نفر با کشتی از امارات به کشور بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید