نکاتی درباره اولین سفر به مالزی

به گزارش مجله هدیه، مالزی یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در جهان است. اگر برای اولین سفر به مالزی برنامه ریزی می کنید، به این نکات توجه کنید.

نکاتی درباره اولین سفر به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. مالزی به خاطر سواحل متعدد و تنوع جاذبه های طبیعی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان، به خصوص برای ورزش هایی مانند غواصی است. علاوه بر ساحل و جزیره های متعدد، جنگل های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت های مالزی هستند. علاوه بر جاذبه های طبیعی، از نظر جاذبه های شهری، برج های بلند و رستوران های مشهور هم، مالزی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

اگر برای اولین سفر به مالزی برنامه ریزی می کنید، این نکات به شما یاری می نمایند تا سفری لذت بخش تر داشته باشید و برای شرایط مختلفی که در طول سفر پیش می آیند، آمادگی داشته باشید.

آب و هوا

در طول سال، دو فصل بارانی در مالزی وجود دارد. بخش شرقی، بیشترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس تجربه می نماید که بر اثر بادهای موسمی شمال شرقی ایجاد می گردد و با بارندگی شدید و رعد و برق همراه است. رشته کوهی که از مرکز کشور می گذرد، پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی است اما کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی، در این مدت بارندگی زیاد و طوفان دارند. از ماه مه تا سپتامبر، باد موسمی دیگری از سمت غرب می وزد و شهرهایی چون کوالالامپور را درگیر می نماید. بیشترین میزان بارندگی کوالالامپور در همین فصل است.

این بدان معنا است که کوالالامپور بیشتر ایام سال با بارش باران روبرو است. خشک ترین فصل معمولا بین ماه مه تا جولای است. با این حال، بادهای شدید، زودگذر هستند و بارندگی هم آزاردهنده نیست و موجب تمیز شدن هوا می گردد. در واقع گردشگران و می توانند در تمام طول سال به کوالالامپور سفر نمایند بدون این که نگران آب و هوا باشند.

منطقه بورنئو آب و هوای استوایی دارد. ایالت ساراواک یک فصل بارانی بین اکتبر و فوریه دارد. مرطوب ترین فصل ایالت صباح، بین نوامبر و فوریه است.

دمای هوا در طول روز بین 22 تا 32 درجه سانتی گراد و در منطقه کوه کینبالو (Mount Kinabalu)، بین 15 تا 22 درجه سانتی گراد است.

لباس مناسب

لباس تابستانی برای آب و هوای گرم و مرطوب مالزی مناسب است. کفش پیاده روی برای گشت و گذار در طبیعت را از قلم نیاندازید. هنگامی که از مساجد و بناهای مذهبی بازدید می کنید، باید لباسی که شانه ها و زانو را می پوشاند، بپوشید.

غذا

همه غذاهای مالزی را امتحان کنید. بسیاری از غذاها، میوه ها و سبزی های مالزیایی در سایر نقاط جهان به راحتی پیدا نمی شوند؛ بنابراین، از این فرصت بهره ببرید و از چشیدن طعم های جدید لذت ببرید. بیشتر غذاخوری های مالزی تا دیروقت باز هستند. غذاهای غربی هم در بسیاری از اقامتگاه ها و رستوران ها وجود دارد.

آداب معاشرت

از آنجایی که مالزی یک کشور مسلمان است و بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، دست دادن با زنان مسلمان دور از ادب است. برای احوال پرسی با آن ها فقط تکان دادن سر و لبخند زدن کافی است. برای ورود به منزل افراد و مساجد و مکان های مذهبی، باید کفش های خود را در بیاورید. در بسیاری از مسجدها، شال و لباس مناسب برای ورود گردشگران وجود دارد. عکس برداری از مکان های مذهبی مانعی ندارد اما بهتر است که قبلا اجازه بگیرید.

خرید

بیشتر فروشگاه ها قیمت های ثابتی دارند. اما در بازارهای شبانه، غرفه های خیابانی و بازارچه های سنتی، می توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید.

مالزی مقصد خوبی برای خرید است. هر نوع محصولی که بخواهید در آن پیدا می گردد؛ از ارزان ترین اجناس قلابی گرفته تا گران ترین کالاهای اصل و باکیفیت. بنابراین با هر بودجه ای می توانید چیزی برای خود یا نزدیکان تان بخرید.

مراکز خرید بزرگ و مشهوری در کوالالامپور و سایر شهرهای مالزی وجود دارد که در آن ها برترین برندهای داخلی و بین المللی به عرضه محصولات خود می پردازند. این مراکز معمولا رستوران و فودکورت هم دارند. اگر می خواهید خریدی ارزان تر و محلی تر را تجربه کنید، بازارهای روز و غرفه های خیابانی را از دست ندهید.

بازارهای محلی، بازارچه های آخر هفته و بازارچه های شبانه متعددی در مالزی وجود دارند که در آن ها می توانید انواع کالاهای متنوع را با قیمت های ارزان خریداری کنید.

حفظ سلامتی در طول سفر

برای این که خودتان را از آفتاب شدید حفظ کنید، از ضدآفتاب های مناسب حتما بهره ببرید. کمبود آب بدن از مسائل رایجی است که مسافران مالزی با آن روبرو می شوند. به اندازه کافی مایعات بنوشید. به دلیل شرایط آب و هوایی، انواع حشرات در طول سال در مالزی وجود دارند، به خصوص در مناطق جنگلی. با پوشیدن لباس مناسب و استفاده از اسپری های دفع نماینده حشرات، خودتان را از نیش حشرات محفوظ نگه دارید. این حشرات ممکن است ناقل بیماری های جدی باشند.

سطح بهداشت مواد غذایی در سراسر مالزی بالا است، اما با این حال هنگام خرید غذا دقت کنید. از مکان های معتبر غذا بخرید. اگر می خواهید غذای خیابانی را امتحان کنید، از غرفه هایی خرید کنید که مواد غذایی تازه دارند، غذا را در حضور مشتری طبخ می نمایند و مشتریان بیشتری دارند. تا جایی که امکان دارد، از مصرف آب لوله کشی و قطعات یخ خودداری کنید. فقط نوشیدنی ها و آبی که در بطری های دربسته هستند بنوشید. برای مواقع لزوم، قرص های ضدعفونی نماینده آب را از قلم نیاندازید.

هزینه ها

مالزی در مجموع مقصد گردشگری گرانی نیست. به دلیل وفور منابع طبیعی، غذا به خصوص غذای خیابانی در مالزی قیمت اندکی دارد. امکانات اقامتی متعددی در مالزی وجود دارد که شما با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، می توانید هر کدام را که مناسب تر است انتخاب کنید. از هاستل های ارزان قیمت گرفته تا هتل های 5 ستاره. حتی هتل های لوکس هم نسبت به بسیاری از مقصدهای گردشگری جهان، ارزان تر هستند.

هزینه حمل و نقل در داخل کشور، به لطف یارانه سوخت، بسیار مقرون به صرفه است. وسایل حمل و نقل عمومی داخل شهری به خصوص در شهرهای بزرگ و توریستی مثل کوالالامپور، بسیار مجهز و کامل و قابل اطمینان هستند. تاکسی انتخاب دیگری برای حمل و نقل داخل شهری است که البته گران تر است و قبل از سوار شدن باید در خصوص هزینه های آن با راننده به توافق برسید.

جاذبه های گردشگری

بیشتر مسافران، کوالالامپور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند و بعد برای سفر به بخش های دیگر مالزی برنامه ریزی می نمایند. در کوالالامپور علاوه بر برج های مشهور پتروناس، جاذبه های طبیعی متعددی وجود دارد. باغ پرندگان، کوه کینبالو، موزه هنرهای اسلامی، پارک ملی تامان نگارا، غار باتو و... از دیگر جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی مالزی هستند.

اگر برای سفر به مالزی برنامه ریزی می کنید، می توانید با مشاهده انواع تورهای مالزی و تور کوالالامپور در خبرنگاران، بهترین آفر تور از میان آژانس های مسافرتی همکار خبرنگاران را انتخاب نموده و به راحتی تور مورد نظر خود را با پایین ترین قیمت خریداری کنید.

تور کوالالامپور ارزان

منبع: کجارو / iwandered.net / malaysiaholidays.com.au
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 456

به "نکاتی درباره اولین سفر به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره اولین سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید