بهره مندی بیش از 15 مرکز علمی و دانشگاهی از تجهیزات علوم شناختی

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، دکتر محمد حسین مقامی کارشناس حوزه پژوهش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: حمایت از ایجاد زیرساخت های مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری های شناختی، ایجاد یک شبکه پیروز برای اشتراک گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه علوم و فناوری های شناختی از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی است.

بهره مندی بیش از 15 مرکز علمی و دانشگاهی از تجهیزات علوم شناختی

به گفته وی با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، مراکز علمی، دانشگاهی و درمانی به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم های ثبت فعالیت های الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مجهز خواهند شد.

مقامی یادآور شد: در سال گذشته با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بیش از سی آزمایشگاه در مراکز علمی و آموزشی تخصصی به تجهیزات و سیستم های پیشرفته ساخت ایران تجهیز شدند و قرار است 15 مرکز دیگر از این تجهیزات بهره ببرند.

کارشناس حوزه پژوهش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی شرح داد: این ستاد تلاش میکند با اجرای سیاست تشویق و ترغیب محققان و حمایت از شرکت های دانش بنیان گامی اساسی در زمینه دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2104

به "بهره مندی بیش از 15 مرکز علمی و دانشگاهی از تجهیزات علوم شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی بیش از 15 مرکز علمی و دانشگاهی از تجهیزات علوم شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید