اولین توئیت لجین الهذلول پس از آزادی از زندان

به گزارش مجله هدیه، فعال زن سعودی اولین توئیت خود را پس از آزادی اش منتشر کرد.

اولین توئیت لجین الهذلول پس از آزادی از زندان

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لجین الهذلول، فعال حقوقی سعودی که به تازگی آزاد شده است، در صفحه کاربری خود در توییتر به زبان انگلیسی نوشت: من با قلبی آکنده از تشکر و قدردانی اما آسیب دیده به خاطر تحمل 1001 روز حبس بازگشته ام.

پیشتر لینا، خواهر لجین الهذلول در صفحه کاربری خود در توییتر تصویری از لجین بعد از آزادی اش منتشر کرد و نوشت: لجین بعد از 1001 روز بازداشت، در خانه است.

علیاء، خواهر دوم لجین نیز توییت کرد: شیرین ترین روز در زندگی ام، لجین بین خانواده ام است.

پیشتر جو بایدن آزادی لجین الهذلول را مورد استقبال قرار داد. او آزادی الهذلول بعد از سپری کردن حدود سه سال در زندان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بودن مدافع قوی حقوق زنان و آزادی او از زندان امری درست است که باید انجام می شد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفته است که عربستان به دلیل سابقه حقوق بشری اش منزوی است.

دادگاه سال گذشته میلادی الهذلول را طبق ماده 43 قانون مبارزه با جرایم تروریستی و تأمین مالی آن به ارتکاب اقدامات مجرمانه محکوم کرد.

از جمله اتهامات علیه الهذلول می توان به تحریک برای تغییر نظام سیاسی عربستان، تلاش برای کمک به طرح های خارجی در داخل کشور با هدف آسیب رساندن به نظم عمومی و همکاری با تعدادی افراد و نهادهایی که طبق قانون مبارزه با جرایم تروریسم و تأمین مالی آن، مرتکب اقدامات جنایی شده اند، اشاره کرد.

قاضی دادگاه مذکور مدعی شد که متهم به اتهامات مطرح شده علیه خود اعتراف کرده و اعترافات وی به صورت داوطلبانه و بدون زورگویی و اجبار مستند شد.

با وجودی که حکم پنج سال و هشت ماه زندان برای الهذلول صادر شد اما دادگاه دو سال و 10 ماه از حکم او را تعلیق کرده و آغاز دوره زندانی شدن او را از مه 2018 بیان نمود. به این ترتیب او تنها سه ماه از اعلام حکم زندانش آزاد می شد.

لجین الهذلول مه 2018 به همراه چند فعال دیگر در زمینه حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان بازداشت شد. خانواده وی می گویند او با نظارت مستقیم سعود القحطانی، مشاور دفتر پادشاهی سعودی که بعد از ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی برکنار شد، در معرض شکنجه قرار گرفته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1547

به "اولین توئیت لجین الهذلول پس از آزادی از زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین توئیت لجین الهذلول پس از آزادی از زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید