آموزش کسب عایدی از یوتیوب

به گزارش مجله هدیه، در سال های اخیر محتوای ویدئویی یکی از روش های بازاریابی بسیار مطرح در سراسر جهان است و کسب عایدی از یوتیوب روش بسیار پرعایدیی محسوب می گردد.

آموزش کسب عایدی از یوتیوب

در ابتدا برای اینکه بتوانیم کانال خود را در قسمت عایدیزایی یوتیوب ثبت کنیم و در واقع یوتیوب ما را به عنوان کانالی بشناسد که می تواند عایدی کسب کند، باید دو شرط اساسی داشته باشیم.

چطور عایدیزایی با یوتیوب را شروع کنیم؟

اولین شرط شروع عایدیزایی در یوتیوب این است که 1000 سابسکرایبر یا مشترک در کانال یوتیوب خود داشته باشیم.

دومین شرط در راستا آموزش کسب عایدی از یوتیوب این است که کانال یوتیوبی که می خواهد عایدیزایی داشته باشد باید چهار هزار ساعت یا 240 هزار دقیقه واچ تایم داشته باشد. این شرط بدین معنی است که ویدئوهای کانال شما باید به این مقدار دیده شده باشند. اما به دست آوردن این چهار هزار ساعت شرط دیگری نیز دارد. مجموع تماشای چهار هزار ساعت باید در 12 ماه گذشته باشد و در واقع یوتیوب مقدار تماشا را نهایتا تا 12 ماه قبل حساب می نماید.

اگر در ماه 15 فعالیت به چهار هزار ساعت رسیده باشید، یوتیوب از ماه سوم تا 15 را آنالیز می نماید.

آموزش کسب عایدی از یوتیوب

برای اینکه بفهمیم تا به امروز چه مقدار از این دو شرط آموزش کسب عایدی از یوتیوب محقق شده است راه ساده ای وجود دارد. کافی است وارد داشبورد یوتیوب شوید و از قسمت سمت چپ monetization را باز کنید. در این قسمت هم مقدار ساعت تماشا و هم تعداد مشترکان نمایش داده می گردد. در این بخش بعلاوه یوتیوب اعلام نموده است که با رسیدن به شرایط مورد نظر این سایت طی ایمیلی به شما اعلام خواهد نمود تا بتوانید برای پیوستن به برنامه youtube partner program درخواست خود را ثبت کنید.

پس از رسیدن به شرایط گفته شده در مرحله اول آموزش کسب عایدی از یوتیوب باید قوانین و شرایط یوتیوب را تایید و درخواست خود را ارسال کنید. در مرحله بعدی باید حساب ادسنس را وصل نموده و منتظر ایمیل یوتیوب بمانید.

در بخش سوم یوتیوب کانال شما را آنالیز می نماید تا بفهمد شرایط مورد احتیاج را دارید یا خیر. این مرحله ممکن است چند روز طول بکشد.

برای اینکه در این مرحله تایید شوید باید قوانین گوگل و یوتیوب را رعایت کنید.

یکی از مهم ترین قوانین رعایت حق امتیاز در این راستا است. کانال شما نباید مشکل حق امتیاز داشته باشد و در زمان درخواست اگر چنین مسئله ای داشته باشید، کانال شما تایید نخواهد شد.

ویدئوهای پربازدید از جمله مواردی است که به وسیله یوتیوب آنالیز می گردد. تم و شرایط کلی کانال شما نیز به وسیله یوتیوب آنالیز می گردد و ممکن است اگر تم معینی برای فعالیت نداشته باشید، کانال شما رد بگردد. از قلم نیاندازید در صورت داشتن پیش زمینه کلی در کانال مخاطبان شما نیز راضی تر خواهند بود.

مثلا اگر ویدئوی اول در خصوص آموزش باشد و ویدئوی دوم ویدئویی خنده دار ممکن است، کانال شما تایید نگردد؛ چراکه یک تم و پیش زمینه معین و واحد ندارد.

فعالیت مستمر و جدیدترین ویدئوهای شما نیز آنالیز می گردد تا یوتیوب مطمئن گردد شما در حال فعالیت هستید و به صورت اتفاقی به این عدد نرسیده اید. فعالیت مداوم باعث می گردد احتمال تایید شما بیشتر گردد.

آنالیز ویدئویی که بیشترین واچ تایم را داشته است نیز یکی دیگر از موارد است چراکه ممکن است ویدئوهای مختلف شما بازدید پایین داشته باشند و فقط یک ویدئو پربازدید باشد.

تیترها و توضیحات ویدئوهای مختلف شما نیز از جهت تطبیق با قوانین نیز آنالیز می شوند تا امکان تایید کانال فراهم گردد.

قانون نانوشته در راستا آموزش کسب عایدی از یوتیوب

یکی از قوانین نانوشته مهمی که به وسیله یوتیوب آنالیز می گردد و باید از آن در راستا آموزش کسب عایدی از یوتیوب در ایران آگاه باشید بازنشر ویدئوهای دیگران حتی بدون حق حق امتیاز است. اگر ویدئوی دیگران را بازنشر کنید چون ارزش افزوده ای برای کاربران ندارد یوتیوب کانال شما را تایید نخواهد نمود و به این محتوا پولی پرداخت نمی نماید.

اگر کانال شما به دلایل مختلف تایید نگردد یوتیوب به شما 30 روز فرصت می دهد تا بتوانید مسائل گفته شده را برطرف کنید و دوباره برای پولی شدن درخواست دهید و بتوانید کسب عایدی کنید.

شرکت های واسطه یکی از راه های ساده برای کسب عایدی از یوتیوب است که می توانید با استفاده از آن ها کانال خود را پولی نموده و عایدی کسب کنید.

بعد از فعال شدن پولی شدن کانال یوتیوب گزینه ماناتایز هم اضافه می گردد. بعد از کلیک کردن روی ان گزینه های مختلف شرایط تبلیغ و بنرهای مختلف نمایش داده می گردد که می توانید تیک های آن ها را تغییر دهید.

شما در این قسمت می توانید تبلیغی بهره ببرید که بازدیدکننده می تواند آن ها را رد کند یا نتواند آن ها را رد کند.

تمام ویدئوهایی که بالاتر از یک مقدار معین باشند می تواند در اواسط پخش نیز تبلیغ نمایش دهند. برای این کار کافی است گزینه مربوط را انتخاب کنید و زمان های مورد نظر خود برای نمایش تبلیغ را انتخاب کنید. البته باید توجه کنید که نباید تعداد این تبلیغات زیاد باشد چراکه ممکن است بازدیدکننده به صورت کلی از تماشا ویدئو منصرف گردد.

موضوعات مناسب یوتیوب

برای اینکه بتوانید از یوتیوب عایدیزایی کنید باید موضوعات موردعلاقه مخاطبان را به عنوان موضوع کانال خود انتخاب کنید.

آموزش و آشپزی و نیز ورزش و بدن سازی از جمله مواردی است که هواداران زیادی دارد و با استفاده از آموزش آن ها می توانید مخاطبان زیادی کسب کنید.

تجهیزات مورد احتیاج

برای اینکه کار در یوتیوب را شروع کنید باید تصویر و صدایی که ضبط می کنید کیفیت نسبتا مطلوبی داشته باشد. احتیاجی نیست که در ابتدای کار با تجهیزات گران قیمت کار را شروع کنید بلکه می توانید با میکروفونی ساده و گوشی هوشمند خود کارتان را شروع کنید و با پیش رفتن در فراوری ویدئو ابزارهای خود را نیز تجهیز کنید. رعایت مواردی مانند حق امتیاز موسیقی های استفاده شده در ویدئوها از جمله مهم ترین شرایط فعالیت در یوتیوب است.

مقدار عایدی از یوتیوب

یوتیوب به ویدئوها و کانال های مختلف مبالغ مختلفی را اختصاص می دهد. تعرفه عایدی از یوتیوب از حدود 2 دلار به ازای هر 1000 ویو شروع می گردد و ممکن است بعضی از ویوهای شما نیز به وسیله یوتیوب حذف گردد. هرچه کیفیت ویدئو و کانال بیشتر باشد این تعرفه بالاتر نیز می رود. برای خواندن راهنمای کامل کسب عایدی از یوتیوب به مجله اینترنت چک مراجعه کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2139

به "آموزش کسب عایدی از یوتیوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کسب عایدی از یوتیوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید