طراحی سایت: برترین سایت های اشتراک گذاری عکس در سال 2022: پنج سایت برتر پیشنهادی ما

به گزارش مجله هدیه، ما در دریایی از محتوا زندگی می کنیم 1.4 تریلیون عکس در سال 2021 گرفته شد و تخمین زده می گردد که سال جاری مردم 1.6 تریلیون بار عکس بگیرند. اما برترین مکان برای اشتراک گذاری عکس ها کجاست؟

طراحی سایت: برترین سایت های اشتراک گذاری عکس در سال 2022: پنج سایت برتر پیشنهادی ما

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

در سال 2021، تعداد کل عکس های ذخیره شده - از عکس های موجود در گوشی های هوشمند گرفته تا عکس های موجود در فضای ابری، تا عکس های روی رایانه های شخصی - به 8.3 تریلیون رسید.

روزانه بیش از 95 میلیون عکس تنها در اینستاگرام پست می گردد و بیش از 300 میلیون عکس در تمام پلتفرم ها آپلود می گردد.

شرایط همه عکاس ها یکسان نیست و هر عکسی هم کیفیت و حال و هوای خاص خود را دارد. بعضی عکس های فقط جنبه شخصی و یادگاری دارند و فقط در گالری عکس های موبایل ما جا خوش می نمایند. اما بعضی عکس ها هم فراتر از حد آماتور و شخصی هستند و باید در مکانی مناسب به اشتراک گذاشته شوند.

در کمال شگفتی اینستاگرام را در لیست سایت های پیشنهادی اشتراک عکس در این پست پیدا نمی کنید، زیرا طبق اعتراف خود این شرکت یک سرویس اشتراک گذاری عکس نیست. یعنی برخلاف سابق، تمرکز شرکت مادر اینستاگرام بیشتر روی ویدئو و نیز اشتراک اطلاعات رفته.

گرچه عکاس های حرفه ای پیج هایی در اینستاگرام دارند، اما پیج آنها بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد تا ابزاری برای اشتراک تمام عیار عکس ها.

500px

حرفه ای ها 500px را می شناسند. از طراحی خود سایت، مشخص است که تمرکز 500px در کجا قرار گرفته است: عکس ها در این سایت با ابعاد بزرگ و باکیفیت عالی دیده می شوند، سایت از نظر بصری شلوغ نیست و کنترل های مزاحم و ویژگی های غیرضروری ما را آزار نمی دهند. رابط کاربری سایت خوب است و به عکاس اجازه می دهد تا کار های خود را در مجموعه هایی که در خصوص یک موضوع خاص هستند یا استوری ها با موضوع یک رویداد یا مکان خاص مرتب کند.

شما بدون هزینه می توانید 2000 عکس را در 500 پیکسل آپلود کنید، اما اشکال این است که کاربری رایگان با محدودیت شدید همراه است. کاربران رایگان، اجازه آپلود تنها 20 عکس در هفته را دارند. خوشبختانه، در ازای هزینه ای معقول، کاربران می توانند به سطوح مختلف ارتقا پیدا نمایند.

با این حال، چیزی که 500px را به یک سایت واقعی برای حرفه ای ها تبدیل می نماید، توانایی دسترسی به لیستی از افراد حرفه ای و از همه مهمتر، فروش عکس ها و حق استفاده از آنهاست.

عکاسان حرفه ای بهتر است مدتی را در 500px صرف نمایند و ببینند که آیا برای آن ها مناسب است یا خیر. حتی فروش در قالب NFT هم اضافه شده که نشاندهنده به روزرسانی سریع سایت و هماهنگی با شرایط نو است.

سایت Behance

برای عکاسانی که در پی یک شبکه اجتماعی خلاقانه تر هستند و امیدوارند مجموعه ای خاص از عکس ها را به نمایش بگذارند، Behance ارزش تماشا دارد. این سایت رایگان است و هیچ محدودیتی در تعداد پروژه ها یا تصاویری که ممکن است به اشتراک بگذارد وجود ندارد. اگر مجموعه نو و ارزنده ای دارید، Behance یک گزینه فوق العاده هم برای به بازدید بیشتر عکس های شما و هم برای برجسته کردن مهارت شما است.

Behance مانند یک شبکه اجتماعی است و بنابراین گزینه های دنبال کردن و لایک و اشتراک دارد. شبیه به ویژگی استوری اینستاگرام، Behance به کاربران این امکان را می دهد تا کار های در حال اجرا را به اشتراک بگذارند، بنابراین شما و دنبال نماینده هایتان می توانید در خصوص فرایند کارهای در حال اجرا هم نظر بدهید.

علاوه بر این، Behance یک پیشنهاد ادوبی است و به همین علت یک خط ارتباطی ساده برای کاربران Adobe از زمان ایجاد تا نتیجه نهایی محسوب می گردد.

سایت فلیکر

فلیکر را که فراموش ننموده اید؟ فیلکر یک سایت قدیمی اشتراک عکس و یکی از پیشگامان انقلاب وب 2.0 بود. هیچ سایت حرفه ای به اشتراک گذاری عکس آنلاینی نیست که ویژگی های خوبی مانند تشخیص نام افراد موجود در عکس، انتخاب ابزار یا رابط کاربری روان فلیکر را داشته باشد.

با یک اشتراک رایگان، کاربران می توانند تا 1000 عکس آپلود نمایند که برای بیشتر کاربران معمولی و حتی علاقه مندان حرفه ای تر کافی است. ویژگی های برچسب گذاری سایت بسیار گسترده است و توانایی مشاهده و دانلود تصاویر با وضوح های مختلف بسیار ارزشمند است.

موتور آماری فلیکر فوق العاده است و اطلاعات فوق العاده ای در خصوص اینکه چه کسی و چه زمانی کار شما را مشاهده نموده، ارائه می نماید.

قابلیت جاسازی آسان عکس ها به وسیله حساب فلیکر، به عنوان مثال در درون وب سایت خودتان، مدت هاست که یکی از ویژگی های عالی سایت بوده است.

فلیکر از زمانی که در سال 2018 به وسیله SmugMug خریداری شد، تغییراتی پیدا نموده است، به ویژه از نظر هزینه اشتراک. البته هزینه های آن فعلا معقول هستند. با اشتراک Pro، کاربر دو ماه Adobe Creative Cloud را به صورت رایگان دریافت می نماید.

Google Photos

گوگل فوتوز را نمی گردد نادیده گرفت. پایداری و فضای ابری و داشتن کاربرانی از همه دنیا، آن را کاملا برجسته می نماید. در واقع هر کسی که یک حساب گوگل داشته باشد، گوگل فوتوز را هم دارد.

Google Photos ابتدا به عنوان یک پشتیبان آنلاین امن برای عکس های کاربران طراحی شده بود، اما با گذشت زمان، این سرویس به بلوغ رسیده و قابلیت های اشتراک گذاری توانمندتری ارائه داد.

شما می توانید با آن عکس های خود را سامان بدهید در عین حال که کنترل های خوبی در زمینه حریم خصوصی دارید. شما می توانید مشخص کنید که چه کسی می تواند عکس های شما را ببیند و دانلود کند.

سازماندهی آثار خود در آلبوم ها با کنترل های حریم خصوصی کامل، نه تنها در خصوص اینکه چه کسی می تواند تصاویر شما را ببیند، بلکه بعلاوه چه کسی می تواند تصاویر شما را دانلود کند، بسیار ارزشمند است.

ظرفیت آپلود در گوگل فوتوز تا سال 2021 نامحدود بود، اما بعد از آن برای گوشی های غیرپیکسلی محدود شد. با این همه حتی در استفاده رایگان هم فضای تخصیص داده شده بسیار قابل توجه است.

Photobucket

Photobucket قدمتی به مقدار فلیکر دارد. در واقع این دو سایت با فاصله تنها یک سال از هم راه اندازی شدند. با این همه فوتوباکت به مقدار ای که باید، در حال حاضر شناخته شده نیست.

در کاربری رایگان اندازه تبلیغات جانبی در فوتوباکت زیاد و آزاردهنده است. در طرح رایگان شما می توانید تنها 250 عکس آپلود کنید که نسبت به رقبا واقعا ناچیز است.

کاربری پولی آن، با حدود 13 دلار در ماه، آغاز می گردد. در سطح حرفه ای دیگر محدودتی در آپلود عکس ندارید و لازم نیست تبلیغات جانبی را تحمل کنید و می توانید از مجموعه کامل ابزار های ویرایشی نسبتا قوی آن لذت ببرید.

رابط کاربری فوتوباکت تمیز است و بدون زور زدن و نیازی به آموزش، به صورت شهودی می توانید در آن کار کنید.

مانند فلیکر، این سایت بعلاوه به شما امکان می دهد عکس های خود را در هر جایی از فوروم ها و وب سایت ها گرفته تا وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی جاسازی کنید.

Photobucket بعلاوه به سبب فشرده سازی کم و دستکاری نکردن تصاویر و از بین نبردن شارپنینگ سایت اشتراک عکس خوبی مخسوب می گردد.

VSCO

شاید تصور کنیم که اینستاگرام هیچ رقیبی ندارد. اما سایت های اشتراک عکسی با اهداف متمرکز هم هستند که آلترناتیوهای بدی نیستند. یکی از مشهورترین و باسابقه ترین آنها VSCO است.

برای کاربران معمولی و حتی بعضی از حرفه ای ها VSCO یک گزینه خوب است. بعضی آن را باکلاس تر از غول فیس بوک/متا می دانند!

VSCO تمیز و شیک است، تصاویر را در پس زمینه سیاه نشان می دهد که باعث واضح تر و برجسته شدن عکس های می گردد. پس جای تعجب نیست که بسیاری از عکاسان VSCO را به عنوان پلتفرم اشتراک گذاری عکس انتخابی خود انتخاب نموده اند.

من بسیاری از افراد غیرعکاس را می شناسم که از VSCO به طور انحصاری برای ویرایش عکس های تلفن خود قبل از ارسال آن ها به رسانه های اجتماعی دیگر استفاده می نمایند و حتی بسیاری از آن ها از VSCO به عنوان اولین قدم قبل از اینستاگرام استفاده می نمایند.

چیزی که بعضی ممکن است یک مشکل VSCO بدانند، اتکای VSCO به خرید های درون برنامه ای برای دسترسی تمام عیار به تنظیمات از پیش مشخص شده و ابزار های ویرایش است.

VSCO دقیقاً به وسیله همین کسب عایدی می نماید و با همین عایدی است که توسعه دهندگان آن توانسته اند به طور مداوم به روز رسانی، تثبیت و اضافه کردن ویژگی ها را انجام بدهند.

VSCO ممکن است تعداد کاربر اینستاگرام را نداشته باشد، اما درصد کاربرانی که واقعاً برای عکاسی در آن هستند، بسیار قابل توجه است.

منبع: پتاپیکسل

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1980

به "طراحی سایت: برترین سایت های اشتراک گذاری عکس در سال 2022: پنج سایت برتر پیشنهادی ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: برترین سایت های اشتراک گذاری عکس در سال 2022: پنج سایت برتر پیشنهادی ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید