آمریکا حق اجرایی کردن مکانیسم ماشه را ندارد

به گزارش مجله هدیه، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود:آمریکا حق ،و مشروعیت لازم برای اجرایی کردن مکانیزم ماشه علیه ایران را ندارد.

آمریکا حق اجرایی کردن مکانیسم ماشه را ندارد

ابوالفضل عمویی نماینده تهران درمجلس یازدهم درگفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه فعال کردن مکانیزم ماشه به چند دلیل از سوی آمریکا در چارچوب حقوق بین الملل پذیرفته نیست گفت: طبق اعلام آمریکا و با خروج این کشور از برجام ایالات متحده جزیی از این توافق و قرارداد 2231 نیست.

وی اضافه نمود:آمریکا بعد از خروج از برجام تا الان با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ،مانع اجرای ابعاد و جزئیات این توافقنامه توسط سایر کشورها، و مانع دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منافع مالی توافق هسته ای شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:موضوع دیگر اینکه بعضی کشورها ممکن است مدعی باشند که به عنوان عضو برجام،آمریکا می تواند ماده 36 و 37 قطعنامه را فعال کند، اما متعتقدیم شانی برای فعال شدن این مفاد وجود ندارد چون ایران مطابق 14 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهدات خود بطور کامل پایبند بوده است.

نمایده تهران تاکید نمود:ما زمانی مراحل کاهش تعهدات خود را بصورت رسمی اعلام کردیم که طرف مقابل از جمله آمریکا با خروج از برجام، و کشور های اروپایی با انجام ندادن تعهداتشان ،برای جمهوری اسلامی ایران مانع تراشی کردند.

وی گفت: کاهش تعدات ایران در 5 مرحله و طی بازده زمانی یکساله و در زمانی صورت گرفت که طرف مقابل به تعداتش عمل نکرد لذا نقصی در اجرای برجام از سوی ایران انجام نشده که بخواهد ماده 36 و 37 علیه ایران فعال گردد و کاهش تعهدات پاسخی به طرف مقابل بوده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1226

به "آمریکا حق اجرایی کردن مکانیسم ماشه را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا حق اجرایی کردن مکانیسم ماشه را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید