برای احداث سد قوچم 1100 میلیارد تومان اعتبار صرف گردیده است

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران، محمد حاج رسولی ها عصر امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و معاون وزرای نیرو و جهاد کشاورزی از سد قوچم دهگلان اظهارداشت: سد قوچم یک سد خاکی با هسته رسی است که در سال 91 کار احداث آن شروع گردیده است و برای احداث این سد هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار صرف گردیده است.

برای احداث سد قوچم 1100 میلیارد تومان اعتبار صرف گردیده است

وی اضافه کرد: طول تاج این سد هزار و 820 متر و ارتفاع تاج آن از کف سد نیز 45 متر است که قابلیت ذخیره سازی 60 میلیون مترمکعب آب را دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: در حال حاضر کار ساخت سد قوچم به اتمام رسیده و تنها حفر تونل انتقال آّ سد آزاد به این سند باقیمانده که برای آتمام آن نیز 100 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است و در حال پیگیری است.

حاج رسولی ها با بیان اینکه اختلاف سطح 700 متری سد آزاد و سد قوچم باعث گردیده تا مجبور به حفر تونل انتقال شویم، یادآور شد: برای احداث این تونل مبلغی بالغ بر 450 میلیون تومان اعتبار صرف گردیده است.

وی بیان نمود: طول این تونل 10.8 کیلیومتر است که در حال حاضر کار حفر 8.3 کیلومتر آن به اتمام رسیده و 2.5 کیلیومتر آن باقیمانده که در حال اجرا آن هستیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پس از اتمام کامل پروژه و انتقال آب، 200 میلیارد تومان دیگر برای انتقال آب برای مصرف شرب شهرستان های دهگلان و قروه و 14.5 کیلومتر از اراضی پایین دست سد قوچم احتیاج است که امیدواریم در بودجه سال 98 اعتبار آن تامین گردد.

حاج رسولی ها اظهارداشت: با اتمام انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم حدود چهار هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی که در امتداد این خط انتقال قرار دارند از اراضی دیم به آبی تبدیل می شوند تا در توسعه بخش کشاورزی نیز گامی برداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 52

به "برای احداث سد قوچم 1100 میلیارد تومان اعتبار صرف گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای احداث سد قوچم 1100 میلیارد تومان اعتبار صرف گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید