5 روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

به گزارش مجله هدیه، بسیاری از گروه هایی که پیروی سبک زندگی پسماند صفر و محافظت از محیط زیست هستند، دغدغه جدی برای مسائل هرچند جزئی در زمینه آسیب به زمین را دارند. محدودیت در استفاده از محصولات شیمیایی یکی از مواردی است که علاوه بر سلامتی شخصی ما، زمین را نیز حفاظت می نماید.

5 روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1. با استفاده از اسپری در زمان صرفه جویی کنید

وبلاگ نویس مدافع سبک زندگی پسماند صفر، راشل اشتراوس، برای تمیز کردن یک بطری را نصف سرکه و نصف آب می نماید. او می گوید:از بوی سرکه را دوست ندارید، می توانید روغن های خوشبو و یا لیمو و لیمو ترش بهره ببرید. به گفته او برای 90 درصد از تمیزی های خانه می توانید از این محلول بهره ببرید. همچنین برای تمیز کردن کتری می توانید از سرکه و لیمو ترش بهره ببرید.

سرکه یک جرم گیر طبیعی است، عکاس: Helin Loik-Tomson/Getty Images/iStockphoto

2. روغن زیتون فقط برای خوردن نیست

مادلین الیویا، نویسنده کتاب، می گوید:روغن زیتون یک جایگزین طبیعی شگفت انگیز برای صیقل مبلمان است. مقداری از روغن زیتون را روی پارچه بزنید و به آرامی روی سطوح بکشید تا خشک گردد. می توانید برای رایحه بهتر به آن آب لیمو اضافه کنید. الیویا پیشنهاد می نماید برای هر یک چهارم فنجان روغن زیتون، یک لیمو استفاده کنیم.

در این زمینه بخوانید:

در روزهای آلودگی هوا، چگونه هوای داخل خانه را پاک کنیم؟

زندگی ساده و مینیمال چگونه است؟ 15 راه چاره

3. صابون کاستیل (صابون ملایم دارای روغن زیتون و هیدروکسید سدیم) را کشف کنید

اولیویا روی این نوع صابون سوگند می خورد. به گفته او، شما می توانید این صابون را به عنوان صابون لباسشویی، ظروف، دست و یا حتی شامپو بهره ببرید. برای مایع شستشو، برای هر لیوان آب، یک چهارم لیوان از صابون بریزیم و برای درخشان شدن از سرکه استفاده کنیم.

جوش شیرین، پاک کننده بسیار قوی سطوح است. عکاس: Itsarasak Thithuekthak/Getty Images/iStockphoto

4. جوش شیرین فله بخرید

اشتراوس در زمینه استفاده از جوش شیرین برای سه مصرف می گوید که اولاً گذاشتن یک ظرف آب و جوش شیرین در یخچال، بوی ناخوشایند یخچال را از بین می برد. همچنین برای تمیز کردن زمانی که با آب مخلوط می گردد عالی عمل می نماید و برای حمام ها بسیار خوب است. اگر بعد از تمیز کردن سطوح، با سرکه هم اسپری کنید، شیرهای شما خواهد درخشید.

زمانی که از گاز استفاده کردید و هنوز سطح آن داغ است، اگر یک لایه ضخیم از جوش شیرین و آب را روی آن بمالید و نیم ساعت زمان بدهید، همه چربی ها به راحتی از بین خواهد رفت. استفاده از این مواد غیرسمی به حفظ سلامتی شما هم در طول زمان یاری می نماید.

5. با روغن چای و سرکه به جنگ کپک ها بروید

برای مبارزه با کپک، اولویا یک اسپری را با سرکه سفید و کمی روغن درخت چای پر می نماید. او می گوید که 30 دقیقه پس از اسپری کردن، با یک دستمال و آب گرم سطح مورد نظر را بشویید.

منبع: گاردین

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1418

به "5 روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید