چگونه روغن سوخته را از روی گاز پاک کنیم؟ پیشنهاد 4 راه ساده و سریع

به گزارش مجله هدیه، راحت ترین راه برای پاک کردن روغن ریخته شده روی گاز، همان دقایق اول است؛ اما اگر همان دقیقه نتوانستیم آن را پاک کنیم، این روغن به اصطلاح با حرارت می سوزد و در اثر مجاورت با هوا، اکسید می گردد که پاک کردن آن به راحتی دقایق اول نیست. در ادامه خبرنگاران زندگی شما را با راه کارهایی آشنا می نماید که می توانید به آسانی و در کمترین زمان روغن های سوخته و اکسید شده را از روی اجاق گاز پاک کنید.

چگونه روغن سوخته را از روی گاز پاک کنیم؟ پیشنهاد 4 راه ساده و سریع

1. استفاده از جوش شیرین و سرکه

برای حل کردن و نرم کردن مواد روغنی که حالا به راحتی تمیز نمی شوند، باید یک استکان (بسته به وسعتی که می خواهید تمیز کنید) سرکه و یک قاشق (به نسبت زیاد شدن سرکه زیاد می گردد) پودر جوش شیرین را با هم ترکیب نموده و 5 دقیقه روی محدوده مورد نظر بگذارید سپس با آب جوش پاک کنید.

2. استفاده از نوشابه

شاید جالب باشد که بدانید نوشابه با روغن چه می نماید. گاز حل شده در نوشابه موجب زدودن و حل شدن روغن در خود می گردد. ابتدا کمی نوشابه گازدار را روی آن بریزید سپس بعد از چند دقیقه (کوتاه) آن را با آب جوش پاک کنید.

3. استفاده از آب لیمو

آب لیمو خاصیت اسیدی دارد و چربی را در خود حل می نماید. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا کمی آب جوش روی روغن بریزید سپس 10 دقیقه اجازه دهید آب لیمو روی آن بماند. دو مرتبه از آب جوش بهره ببرید و آن را پاک کنید.

در این باره بخوانید:

8 درمان خانگی برای از بین بردن جوش های سرسیاه

پنج روش آسان برای کاهش ضایعات در آشپزخانه

10 مورد استفاده از کیسه های پلاستیکی در خانه

4. استفاده از گاز پاک کن ها

اسپری های فراوانی مخصوص گاز پاک کن در بازار موجود هستند که می توانید برای از بین بردن لکه های روغنی بهره ببرید؛ ولی باید به یک مورد بسیار توجه کنید. مطمئن شوید که مواد شیمیایی و لکه روغن کاملا پاک می گردد. زیرا مواد شیمیایی پاک کننده، برای مثال آنزیم کاتیونی دارند که بسیار برای بدن خطرناک هستند. تا مطمئن نشدید که مواد شیمیایی کاملا با آب جوش پاک شدند، از روشن کردن اجاق گاز خودداری کنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1926

به "چگونه روغن سوخته را از روی گاز پاک کنیم؟ پیشنهاد 4 راه ساده و سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه روغن سوخته را از روی گاز پاک کنیم؟ پیشنهاد 4 راه ساده و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید