یک مقام مجلس آلمان خواهان توافق جدیدی با ایران شد

به گزارش مجله هدیه، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان خواهان انجام شدن یک توافق جدید با ایران شد.

یک مقام مجلس آلمان خواهان توافق جدیدی با ایران شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شبکه آلمانی ولت گزارش داد که نوربرت روتگن رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان در گفت وگو با این شبکه درباره توافق هسته ای ایران گفت: هدف توافق هسته ای این بود که از توان ایران در زمینه تسلیحات هسته ای جلوگیری کند. با خروج آمریکا از آن، اکنون دوباره ایران [از نظر از سرگیری فعالیت های هسته ای اش] ایجاد تهدید می نماید.

روتگن در ادامه ضرورت توافقی جدید با ایران را مطرح نموده و گفت: بنابراین، ضرورت دارد که توافقی جدید و گسترده تری انجام گردد که مسائل ثبات منطقه ای را هم در بر بگیرد.

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام آلمانی در پی این مطرح می گردد که دولت آمریکا در ماه مه سال 2018 با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای که میان ایران و پنج قدرت جهانی صورت گرفته بود، از آن خارج شد و از آن پس، ضمن بازگرداندن تحریم های پیشین اعمال شده بر ایران، تحریم های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد.

شرکای اروپایی توافق هسته ای تعهد نموده بودند که با ارائه راهکارهایی کاربردی تاثیر تحریم های آمریکا را کاهش داده و تبادلات تجاری با ایران را عادی سازی نمایند.

ایران در پی تعلل کشورهای اروپایی در عمل به این تعهد سال گذشته خاطرنشان کرد که در چند گام مشخص شده اجرای تعهدات داوطلبانه خود در توافق هسته ای را متوقف می نماید. اگرچه مقامات کشورمان تاکید نموده اند که این اقدامات بازگشت پذیر بوده و به محض عملی شدن این تعهد شرکای برجام به حالت قبل باز خواهد گشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1011

به "یک مقام مجلس آلمان خواهان توافق جدیدی با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام مجلس آلمان خواهان توافق جدیدی با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید