کاهش شدید ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا

به گزارش مجله هدیه، با گسترش ویروس کرونا و کاهش بهای نفت در بازار جهانی، ارزش واحد پول روسیه کاهش یافت.

کاهش شدید ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش با ادامه فرایند نزولی بهای نفت در دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، روبل (واحد پول روسیه) نیز در روز های اخیر در برابر ارز هایی همچون دلار آمریکا و یورو فرایند نزولی در پیش گرفته و به پایین ترین میزان خود در سال میلادی جدید رسیده است.

بر این اساس، در حالی که ارزش هر دلار آمریکا در اوایل سال میلادی جدید، اواسط دی ماه، حدود 61 روبل بود، اما هم اکنون به 70 روبل رسیده است. قیمت هر یورو نیز با افزایش چشمگیری به مرز 80 روبل رسیده است.

تحلیلگران مالی، گسترش ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت را دلیل اصلی فرایند نزولی روبل عنوان می نمایند. علاوه بر کاهش قیمت نفت، تشدید تحریم های آمریکا و اروپا ضد روسیه نیز بر ارزش روبل تاثیر منفی گذاشته است.

بانک مرکزی روسیه در پنج سال گذشته پیروز شده است با وجود بیش از 75 بسته تحریم مالی از سوی آمریکا و همراهی اتحادیه اروپا با بعضی از این تحریم ها به میزان قابل توجهی مانع سقوط ارزش روبل گردد. با این وجود، عوامل مختلف مانند کاهش بهای نفت و گسترش ویروس کرونا در این سقوط ارزش بی تاثیر نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 913

به "کاهش شدید ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید