چرا همه عاشق شش پیر می شوند؟

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: شش پیر جایی که از دل زمین و از شکاف کوه آب زلالی جوشیده و رودخانه سپیدان جاری می شود. نوای دل انگیز برخورد آب به تخته سنگ ها در جوار درختان بلند و سبز صنوبر آرامشی بی نظیر دارد و جنگل و چشم اندازهای دیدنی این منطقه نظر هر گردشگری را جلب می کند.

چرا همه عاشق شش پیر می شوند؟

سمن سمندر / جاده شیراز -سپیدان را که طی کنید در 5 کیلومتری سپیدان با عبور از گردنه به روستایی به نام برشنه می رسید. به گزارش توریسم ، در حوالی این روستا چشمه ای به نام شش پیر با جذابیت و زیبایی وصف ناپذیرش و شادابی که به طبیعت اطرافش بخشیده میزبان طبیعت دوستان است. جایی که از دل زمین و از شکاف کوه آب زلالی جوشیده و رودخانه سپیدان جاری می شود. نوای دل انگیز برخورد آب به تخته سنگ ها در جوار درختان بلند و سبز صنوبر آرامشی بی نظیر دارد و جنگل و چشم اندازهای دیدنی این منطقه نظر هر گردشگری را جلب می کند.

آب برف های زاگرس به رودخانه سپیدان ریخته و کمی جلوتر، دریاچه کوچک ،زلال و زیبایی به وجود آورده که به عروس دریاها مشهور است که یکی از مهمترین و پرآب ترین منابع سطحی دائمی استان فارس به شمار می آید و در سال های اخیر در نزدیکی آن کارخانه آب معدنی و استخر پرورش ماهی قزل آلا راه اندازی شده است.

در نزدیکی این چشمه در دل کوه سنگ نوشته ای از دوران قاجار برجا مانده که نشان از قدمت این تفرجگاه است. در اطراف چشمه شش پیر آلاچیق هایی برای اقامت و اسکان مسافران وجود دارد. بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این بهشت جان بخش است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2213

به "چرا همه عاشق شش پیر می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا همه عاشق شش پیر می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید