دریاچه سقالکسار ، لذتی به رنگ سبز گیلان

به گزارش مجله هدیه، اگر اهل طبیعت گردی های مرطوب و بارانی هستید و از تماشا سبز شدگی های بی بهانه هیجان زده می شوید، باید سری به دریاچه سقالکسار در اطراف رشت بزنید و جادوی این منطقه رویایی را لمس کنید. با خبرنگاران همراه شوید تا سراغ این منطقه افسانه ای برویم.

دریاچه سقالکسار ، لذتی به رنگ سبز گیلان

هیاهوی اکسیژن در هوای لطیف دریاچه سقالکسار

در 15 کیلومتری رشت، در دل گیلان همواره سبز، جواهری قرار گرفته که زیبایی زمردی اش در فکر ماندگار می گردد. روستای سقالکسار در دهستان لاکان، با مردمانی دوست داشتنی از دیدنی ترین روستاهای گیلان است که به واسطه دریاچه سد خاکی اش، جاذبه فوق العاده ای برای توریستی و طبیعت گردی دارد. در محدوده جنگلی روستا، این سد باعث پیدایش دریاچه سقالکسار شده و زیبایی جنگل را کامل نموده است. این دریاچه دلنشین از سطح دریا ارتفاعی در حدود 64 متر دارد و بیش تر حجم آب آن به وسیله چشمه ها و بارش باران و برف تأمین می گردد.

وقت گذرانی های لذت بخش در سقالکسار

این جا خوراک پیاده روی های سبز جنگلی در دل آب وهوای پر اکسیژن دریاچه است. کنار این دریاچه پیاده روی کنید و از سکوتی که فقط صدای طبیعت در آن جلوه گر است غرق لذت شوید. سکوت این خلوتگاه ناب، حسابی حال تان را جا می آورد، البته اگر شانس این را داشته باشید که در فصل چندان شلوغی مسافر دریاچه نباشید!

به دریاچه سقالکسار که رفتید، حتماً قایق سواری را تجربه کنید. یک قایق سواری آرام در آب های لطیف این دریاچه فرصت مغتنمی است تا در دل این دریاچه نمایی متفاوت از سرسبزی جنگل را ببینید. اگر آسمان بهاری با شما یار باشد و قطرات ریز و آرام اشک بار همراهی تان کند، لذت بی نظیری از طبیعت شمالی را تجربه خواهید کرد.

زیبایی های دلنشین دریاچه سقالکسار

سقالکسار جایی است که لنز دوربین تان را حسابی مشغول می نماید و ذوق عکاسی را در وجودتان زنده می نماید. پس برای ثبت لحظه های خوش سرگرمی در مجذوب کنندهیت های این دریاچه خودتان را آماده کنید. محیط دریاچه سقالکسار نسبت به دیگر دریاچه های داخلی، کم تر به خود زباله دیده و برای همین می گردد با عنوان پاک ترین دریاچه ایران از آن یاد کرد. در اطراف این دریاچه معمولاً اهالی با صفای روستا حیوانات اهلی خود را برای چرا می آوردن که خود نمای بکر مجذوب کنندهی به دریاچه می بخشد و از زیبایی های این منطقه سبز محسوب می گردد. از دیگر نماهای دیدنی دریاچه، تنه های بریده درختانی است که در آب دریاچه پنهان شده اند و معمولاً در تابستان که سطح آب فروکش می نماید، ظاهر می شوند.

در کنار همه این زیبایی ها، مجذوب کنندهیتی وسط دریاچه سقالکسار جا خوش نموده که خود به تنهایی سهم بزرگی در جاذبه توریستی این منطقه دارد. کلبه قرمز مرموزی در این دریاچه وجود دارد که تا نیمه هایش را آب گرفته و شیروانی قرمزش وسط دریاچه، نگاه توریستان را به خود جذب می نماید. این کلبه قرمز هنوز معما مانده و داستان های متفاوت و جالبی درباره ی آن وجود دارد. برخی از اهالی معتقدند این شیروانی قسمتی از کلبه ای است که آب بیش از نیمی از آن را بلعیده و به اعتقاد عده ای این خانه قایقی با شمایل کلبه است که در دل دریاچه سقالکسار به جهت خود خاتمه داده است.

فصولی که سقالکسار چشم به راه تان است

سقالکسار با رخت تمام فصل ها زیباست و می گردد چهار نمای مجذوب کننده را در چهار فصل با آن تجربه کرد. در بهار به بهانه نو شدن زمین، پر از جوانه های شاداب می گردد و به خاطر باران های گریز پا و لطیف این فصل، دریاچه سقالکسار تصویر دل انگیز خواهد داشت. تابستان مثل سایر منطقه ها شمالی هوای مرطوب و گرمی دارد، اما باز هم بدون توریست نخواهد بود. اگر زیباترین رخ سقالکسار را خواستار هستید، باید پاییز هزار رنگش را دیدن کنید و مست باران های دلفریبش شوید. اما شاید جادویی ترین و درعین حال عجیب ترین نمای دریاچه، لحظه سفیدپوش شدنش در فصل تابستان باشد که معمولاً به خاطر هوای سرد، کم تر توریست به خود می بیند.

برای عاشقان طبیعت، سقالکسار پر از لحظه های نابی خواهد بود که هرگز فراموش نخواهند کرد. حتماً این دریاچه را در فهرست توریستی خود قرار دهید تا یک گشت دلچسب را در آن تجربه کنید. از حس وحال این سفر مهیج برای ما بنویسید. ما منتظر نظرات شما درباره این دریاچه جادویی هستیم.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2156

به "دریاچه سقالکسار ، لذتی به رنگ سبز گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه سقالکسار ، لذتی به رنگ سبز گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید