چگونه به فتحیه در ترکیه برویم؟

به گزارش مجله هدیه، شهر تاریخی فتحیه یکی از شهرهای توریستی و مهم ترکیه است که به عنوان یک شهر بندری شناخته می گردد. این شهر که در استان موغلا قرار گرفته است به علت وجود جاذبه ها و سازه های تاریخی، طبیعت زیبا، سواحل و جزایر متعدد و دریا زلال و آبی در بین گردشگرانی که به قصد سرگرمی و استراحت به ترکیه سفر می نمایند برترین انتخاب است. فتحیه یک استراحتگاه مجذوب کننده برای تعطیلات است و به همین علت در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم شما را با راه های دسترسی به فتحیه در ترکیه آشنا کنیم.

چگونه به فتحیه در ترکیه برویم؟

برترین زمان سفر به فتحیه - فتحیه در ترکیه

بندر فتحیه در طول سال از آب و هوا مدیترانه ای و فوق العاده برخوردار است و همین باعث شده تا گردشگران در بیشتر فصول سال به این شهر سفر نمایند. اما برترین زمان سفر به فتحیه برای گذراندن تعطیلات و سرگرمی در فتحیه اوایل بهار تا آخر پاییز است. اگر قصد دارید از سرگرمیات آبی لذت ببرید برترین زمان فصل تابستان است که خبری از موج های بلند، دریا طوفانی و هوا گرم نیست و دما هوا در این فصل به بیشتر از 30 درجه سانتی گراد نمی رسد. اما اگر قصد دارید برای استراحت به این شهر سفر کنید برترین زمان در فصل پاییز است که آب و هوا در این زمان معتدل و خنک است. بعلاوه در فصل زمستان فتحیه آب و هوا مناسبی دارد و معمولا دما هوا 10 درجه سانتی گراد است و زمان مناسبی برای سفر به این بندر تاریخی محسوب می گردد.

چطور به فتحیه برویم - فتحیه در ترکیه

شهر فتحیه یک بندر تاریخی است و برای رفتن به آن از ایران پرواز مستقیم وجود ندارد. به همین علت باید اول به شهرهای نزدیک فتحیه مثل دالامان که نزدیکترین فرودگاه به این شهر است یا بدروم و آنتالیا بروید و از آنجا با پروازهای مقرون به صرفه یا با اتوبوس به فتحیه سفر کنید. از جمله مسیرهای دسترسی از طریق هواپیما و اتوبوس به فتحیه در ترکیه می توان به مسیرهای زیر اشاره نمود.

دالامان به فتحیه

همانطور که گفتیم یکی از راه های دسترسی راحت و مقرون به صرفه با هواپیما، از فرودگاه دالامان است. دالامان یکی از 3 فرودگاه بین المللی در غرب ترکیه و نزدیکترین فرودگاه به فتحیه است که از شهر حدود 45 کیلومتر فاصله دارد و پروازهای مستقیم و مقرون به صرفه قیمت به بیشتر شهرهای بزرگ استانبول از این فرودگاه انجام می گردد. برای رفتن از دالامان به فتحیه اول باید با پرواز استانبول به فرودگاه دالامان بروید و از آنجا از طریق تاکسی یا اتوبوس به فتحیه سفر کنید.

بدروم به فتحیه - فتحیه در ترکیه

اگر قصد دارید از ایران به فتحیه در ترکیه بروید می توانید ابتدا با پرواز، خود را به فرودگاه بدروم که در فاصله 255 کیلومتری فتحیه واقع شده است برسانید. از بدروم به این بندر حدود 3 ساعت راه است که از طریق دو مسیر می توانید خود را به آن برسانید. اولین مسیر برای رسیدن به فتحیه سوار شدن به اتوبوس های هاواس از ترمینال بدروم است.

مسیر دوم برای رسیدن به فتحیه از طریق دریا است و باید سوار کشتی های مسافربری که حدود 2:30 تا بندر فتحیه فاصله دارند شده و در کمترین زمان خود را به این شهر برسانید .

آنتالیا به فتحیه

از دیگر راه های رسیدن به بندر فتحیه رفتن به شهر آنتالیا است. از آنتالیا به فتحیه حدود 300 کیلومتر فاصله است که می توانید با پرواز مستقیم از ایران به آنتالیا رفته و بعد از آن با سوار شدن به اتوبوس های آنتالیا به فتحیه که در مدت زمان 7 ساعت به فتحیه می رسند یا با استفاده از ون و تاکسی به بندر بروید. بعلاوه می توانید بعد از گذراندن تعطیلات در آنتالیا با اجاره کردن ماشین از مسیر جاده ای زیبا در ساحل دریا اژه و مسیر ساحلی که دارد به فتحیه سفر کنید. بعلاوه پیشنهاد می کنیم در طول مسیر رسیدن به فتحیه از دره پروانه، بقایای شهر لیسیان و سواحل ماسه ای سفید تماشا کنید.

وان به فتحیه - فتحیه در ترکیه

اگر قصد سفر زمینی و مقرون به صرفه به فتحیه را دارید برترین راه، رفتن به شهر مرزی وان است. شما می توانید از طریق اتوبوس یا ون از ایران به وان رفته و از آنجا با استفاده از اتوبوس به آنتالیا بروید. در آنتالیا می توانید با اجاره کردن ماشین یا با استفاده از اتوبوس و ون خود را به بندر فتحیه برسانید .

حرف آخر

شهر فتحیه در ترکیه یکی از شهرهای تاریخی و گردشگری این کشور است که به علت تاریخ غنی، اماکن متعدد تماشای، آب و هوا مناسب و مدیرانه ای در بین گردشگران داخلی و خارجی محبوبیت زیادی دارد و به همین علت مقصدی مناسب و متفاوت برای افرادی است که به طبیعت گردی و هیجان علاقه دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2368

به "چگونه به فتحیه در ترکیه برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به فتحیه در ترکیه برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید