چرا نام گذاری جهش فراوری یک شعار هوشمندانه است؟

به گزارش مجله هدیه، این شعار سیاست های اجرایی را تعیین می نماید و حداقل برای بخشی از بدنه مسئولین معیار عمل خواد بود؛ ثانیا این نام گذاری توجیه افکار عمومی به مسائل مهم کشور است.

چرا نام گذاری جهش فراوری یک شعار هوشمندانه است؟

گروه سیاسی خبرنگاران؛ نام گذاری سال ها از طرف رهبری همیشه با آسیب های قابل توجهی روبرو بوده است که مهم ترین آن ها هجو کردن این شعار توسط جدی ترین اقشار جامعه بوده است.

مدیرانی که بدون تغییر قابل توجهی در فرایند حرکت پیشین خود می نویسند و می خوانند در راستای سال فلان فلان این همایش را برگزار کردیم، این جزوه را منتشر کردیم، این سفر را رفتیم و یا مثلا امروز سرکار آمدیم و الخ!

این چالش تمام ماجرا نیست؛ رهبری در پاسخ به لزوم نام گذاری سال با وجود عمل نشدن به آن دو نکته را یادآوری می نمایند:

اولا این شعار سیاست های اجرایی را معین می نماید و حداقل برای بخشی از بدنه مسئولین معیار عمل خواد بود؛ ثانیا این نام گذاری توجیه افکار عمومی به مسائل مهم کشور است.

ذیل ثانیا می توان به موارد مختلفی اشاره نمود:

اولا این نام گذاری سبب فراوری ادبیات نخبگانی حول آن شعار می شود! (برای مثل نتایج جستجوی کلید واژه رونق فراوری در نورمگز نشان می دهد در یک سال اخیر مقالات متعددی در این رابطه منتشر شده است)

ثانیا ادبیات نخبگانی و البته موارد دیگر که در اثر برجسته سازی رهبری به وجود می آید سبب پرداخت بیشتر رسانه ها و ناخودآگاه جستجوی بیشتر رسانه ها در فضای مجازی در این رابطه می شود. برای مثال نتایج گوگل ترند نشان می دهد جستجوی واژه رونق فراوری در سال 98 نسبت به سال 97 ده ها برابر افزایش داشته است.

ثالثا دو مورد قبل و البته تاکید رهبری سبب پرداخت جدی تر صداوسیما به مساله می شود.

رابعا جریان رشدیافته رسانه ای به بازگشت آن (بدون توجه به مبدا رهبری در ایجاد این ادبیات) به جریان های تاثیرگذار هنری و … باز می شود (مثال آن را می توان در پرداخت بعضی سلبریتی ها در دو سال اخیر به مساله کالای ایرانی و فراوری دانست).

در ادامه دلایل متعدد دیگر برای تبدیل کلیدواژه مطرح شده در شعار سال به یک ادبیات رایج و اصل مسلم (یا همان توجیه افکار عمومی) قابل پرداخت است که از حوصله این نوشته خارج است و دیگران باید بیشتر بنویسند.

نکته حائز اهمیت آنجاست که چرا شعار سال به نحوری باید تکرار شود؟

در رابطه با مسئولین:

در نگاه خوشبینانه مسئولینی که خود به صورت جدی و با انگیزه به دنبال تحقق شعار سال هستند طبیعتا با تشدید و سرعت دریافت در عملکرد قبلی خود سبب تغییر اساسی در جریان رشد و شدت دریافت فعالیت های شان شوند.

در نگاه بدبینانه به نظر می رسد برای مسئولینی که به دنبال ظاهرسازی و چسباندن هرکاری به شعار سال و یا مواردی از این دست هستند، یکی از بهترین بهترین عوامل خنثی نماینده را تاکید زمانی بر شعار شکل بدهد.

به عبارتی مسئولی که سال جاری را به نحوی با دو همایش و یک تابلوی رونق فراوری پشت سرش، پشت سر گذاشته وقتی دوباره با شعار مشابهی روبرو می شود یا باید عملکرد مزورانه خود را ادامه دهد که سبب عیان شدن بیشتر سطحی بودن و… کارش می شود و یا به دنبال عملکردی دارای خروجی مشحص باشد.

در رابطه با افکار عمومی نیز می توان استدلال کرد رهبری با این جریان تاکیدی سبب ماندگاری ببشتر شعار سال در افکار عمومی می شوند و برجسته سازی موضوع به شدت افزایش خواهد یافت.

علی کرد - کارشناس ارشد مدیریت رسانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 957

به "چرا نام گذاری جهش فراوری یک شعار هوشمندانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نام گذاری جهش فراوری یک شعار هوشمندانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید