چرا لاغر نمی شویم؟

به گزارش مجله هدیه، محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: هورمون لپتین به هورمون سیری مشهور است و علاوه بر احساس سیری، در هنگام کاهش وزن فواید دیگری نیز دارد.

چرا لاغر نمی شویم؟

او توضیح داد: افراد در صورت کاهش افراطی و بیش از حد کالری، با کاهش شدید این هورمون روبرو خواهند شد که باعث متوقف شدن کاهش وزن فرد می گردد، همچنین این اتفاق ممکن است حتی در ذخیره چربی نیز تأثیرگذار باشد و نتیجه معکوس دهد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد باید رژیم اصولی بگیرید که به میزان تعیین کالری غذای مصرفی را بسوزانند. همچنین در نظر داشته باشند که از برنامه های رژیم غذایی خودسرانه که زیر نظر پزشک متخصص انجام نشده پیروی ننمایند.

استرس و کم خوابی مانع لاغری شماست!

انوشه اضافه کرد: افراد زمانی که استرس دارند چاق می شوند؛ چرا که استرس و فشار عصبی، سبب ترشح هورمون کورتیزول می گردد. هورمون کورتیزول همان چیزی است که افراد باید از ترشح آن بترسند؛ زیرا این هورمون با تستوسترون و هورمون رشد مخالف است، در نتیجه رشد عضلانی کمتر و در عوض ذخیره چربی افزایش خواهد یافت. در رابطه با کم خوابی و یا شب بیداری نیز همین مسئله صدق می نماید.

غذا های مصرفی خود را ثبت نمی کنید!

او ادامه داد: تعداد زیادی از افراد هستند که زمان مراجعه به پزشک می گویند آب هم می خورم چاق میشم، هیچی نمی خورم، ولی بازم چاق میشم و سوالاتی مشابه چرا لاغر نمی شویم.

او اعلام کرد: مشکل اینجاست که معمولاً افراد چاق افرادی هستند که نمی دانند چه می خورند و چقدر می خورند؛ اگر این افراد اقلام غذایی مصرفی یک روز خود را ریز و جزئی ثبت نمایند، در انتها روز تعجب خواهند کرد؛ چراکه نمی توانند باور نمایند در این حد پرخوری نموده اند.

به میزان کافی آب نمی نوشید

او اظهار کرد: نیازی نیست احساس تشنگی به افراد دست دهد تا آب بنوشند. افراد باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشند؛ زیرا در صورت کم آبی، بدن با هدف حفظ آب، متابولیسم را کاهش می دهد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: از دلایل دیگر لاغر نشدن افراد می توان به کم کاری تیروئید درمان نشده، سندرم پلی کیستیک، مصرف دارو های کورتون، ضد بارداری، ضد افسردگی و یبوست اشاره نمود.

منبع: خبرنگاران

منبع: همگردی
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 825

به "چرا لاغر نمی شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا لاغر نمی شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید