پیگیری قضائی در خصوص شن چاله ها ، وعده شهردار تهران برای نهایی شدن این پرونده تا خاتمه سال

به گزارش مجله هدیه، شهردار تهران گفت: ضمن اینکه این موضوع به وسیله دستگاه قضائی در حال پیگیری است، توأمان تفاهمات جدی و مختلفی با صاحبان این مجموعه ها شکل گرفته که تا انتها سال نهایی خواهد شد.

پیگیری قضائی در خصوص شن چاله ها ، وعده شهردار تهران برای نهایی شدن این پرونده تا خاتمه سال

به گزارش خبرنگاران، برداشت بی رویه از معادن شن و ماسه در حواشی تهران به خصوص در سال های اخیر سبب ایجاد حفره های وحشتناک و عمیقی تحت عنوان شن چاله شده که بعضاً عمق آن ها به 100 متر نیز می رسد و نگرانی های زیادی را برای شهروندان ایجاد نموده است. تهدید شن چاله ها به حدی در مرکز جدی است که شهردار تهران از آن ها تحت عنوان فوق تهدید یاد نموده بود.

تهدید بالقوه ای که شاید روزی بالفعل گردد

در این میان، تعدد شن چاله ها در منطقه 18 شهرداری تهران یک تهدید بالقوه برای ساکنان این بخش از مرکز محسوب می گردد که اگر هر چه سریع تر برای آن چاره اندیشی نگردد، به هنگام بروز یک بحران، هم چون سیل، زلزله و یا فرونشست زمین، فاجعه ای مرگبار رقم خواهد خورد.

در حال حاضر بیش از 50 سال است که از بهره برداری از معادن شن و ماسه در محدوده رودخانه کن در منطقه 18 شهرداری تهران می گذرد و ماحصل این فعالیت فراقانونی 50 ساله ایجاد شن چاله هایی به عمق متغیر میان 50 تا 100 در محدوده ای بیش از 290 هکتار و در موقعیتی میان رودخانه کن، جنوب بزرگراه فتح، غرب بزرگراه بروجردی و شمال بزرگراه آزادگان محصور شده است.

احتمال وقوع رانش گسترده زمین در محدوده ای به شعاع حداقل 100 متر در صورت وقوع سیلاب های با دوره بازگشت 100 ساله و بیش تر، از جمله خطرات بالقوه تجاوز گود به حریم و بستر رودخانه کن در محدوده فوق الذکر برای بزرگراه فتح و راه آهن تهران-جنوب است.

مجاورت بخشی از ضلع کندرو بزرگراه بروجردی با بخش عمیق گود ناپایدار در فاصله ای کمتر از 10 متر و وجود ترک های عمیق متعدد در محدوده مورد نظر حاکی از فعال بودن جبهه رانشی دیواره گود است که می تواند هشداری برای بروز یک فاجعه باشد.

حل مشکل شن چاله ها تا خاتمه سال

اکنون و با گذشت 10 روز از انتشار گزارش شن چاله ها در خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی در تبادل نظر با خبرنگار مهر از پیگیری موضوع شن چاله ها به وسیله دستگاه قضائی اطلاع داد و گفت: ضمن اینکه این موضوع به وسیله دستگاه قضائی در حال پیگیری است، توأمان تفاهمات جدی و مختلفی با صاحبان این مجموعه ها شکل گرفته که تا خاتمه سال نهایی خواهد شد.

شهردار تهران گفت: در این خصوص حتی با بعضی از این افراد به امضا صورت جلساتی نیز رسیده ایم و بر همین اساس فکر نمی کنم که زیاد طول بکشد که خبر خوب و خوشی را برای شهروندان تهران به ویژه مردم عزیز منطقه 18 داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2203

به "پیگیری قضائی در خصوص شن چاله ها ، وعده شهردار تهران برای نهایی شدن این پرونده تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری قضائی در خصوص شن چاله ها ، وعده شهردار تهران برای نهایی شدن این پرونده تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید