پیش بینی 70 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا سال 1404

به گزارش مجله هدیه، رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: سال جاری پنج میلیارد دلار و تا سال 1404، حداقل 70 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی خواهیم داشت.

پیش بینی 70 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا سال 1404

علیرضا پیمان پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که صادرات غیرنفتی به اندازه 100 میلیارد دلار که نماینده کشورمان در نمایشگاه اکسپو 2020 به آن اشاره نموده، چگونه دست یافتنی است؟ اعلام کرد: رقم 100 میلیارد دلار برای صادرات عجیب و غریب است و چنین عددی را در نظر نداریم، اکسپو در واقع یک نمایشگاه فرهنگی است و قابلیت های فرهنگی ایران را منتقل می نماید.

او ادامه داد: در دو هفته ای که در این نمایشگاه مستقریم، رویداد خود را به سمت صنایع خلاق بردیم. منظور از صنایع خلاق، صنایعی مثل انیمیشن و استفاده از پتانسیل فرهنگی یک کالا برای صادرات آن است.

پیمان پاک با اشاره به این که مباحثی مانند اکسپو، معاهدات اوراسیا و شانگ های همگی در راستای توسعه تجارت هستند، شرح داد: می خواهیم از ظرفیت اکسپو برای صادرات صنایع خلاق و توسعه تجارت فرش و مباحث مختلف دیگر استفاده کنیم. برنامه ای که برای صادرات در افق چهار سال آینده در نظر داریم، حداقل 35 میلیارد دلار به صادرات غیر نقدی کشور یاری می گردد. سال جاری پنج میلیارد دلار و تا سال 1404 حداقل 70 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

  • صادرات غیرنفتی را با تهاتر کالایی افزایش خواهیم داد

لازم به ذکر است؛ حسن زمانی نماینده کشورمان در نمایشگاه اکسپو 2020، درباره برنامه ایران برای افزایش صادرات در این نمایشگاه اعلام نموده بود که صادرات غیرنفتی به اندازه 100 میلیارد دلار و جذب سرمایه گذاران خارجی برای پروژه های داخلی از جمله مهمترین برنامه ها در این رویداد خواهد بود. این در حالی است که علیرضا پیمان پاک به عنوان معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت، این اندازه را نادرست می داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1894

به "پیش بینی 70 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا سال 1404" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی 70 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا سال 1404"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید