پرداخت وام حمایتی به دانشجویان در شرایط کرونایی

به گزارش مجله هدیه، با شیوع کرونا ویروس بسیاری از دانشگاه ها و همچینن وزارت علوم برنامه های حمایتی از دانشجویان را افزایش داده و تسهیلاتی را به ویژه برای دانشجویان درگیر با این ویروس پرداخت کردند.

پرداخت وام حمایتی به دانشجویان در شرایط کرونایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ادامه تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این نیز صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با ارسال بخشنامه ای به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در مورد تسهیل فرایند ارسال مدارک و مستندات وام تحصیلی ویژه دکتری به دلیل تعطیلی دانشگاه ها و عدم حضور دانشجویان در شرایط شیوع ویروس کرونا اعلام نموده بود که امکان امضای معاونان دانشجویی دانشگاه ذیل فرم های مرتبط با وام تحصیلی ویژه دکتری برای نیم سال دوم تحصیلی فراهم شده و امضای معاون دانشجویی دانشگاه به جای اساتید راهنما و مدیران گروه های آموزشی پس از آنالیز و تایید مراتب انجام انتخاب واحد توسط دانشجوی متقاضی و ثبت آن در سامانه آموزشی دانشگاه بلامانع است.

همچنین به منظور بهره مندی و مساعدت حداکثری با دانشجویان متقاضی واجد شرایط از این امکان، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید در ارسال لیست های درخواست وام دانشجویان متقاضی در موعد مقرر به صندوق رفاه دانشجویان تسریع نمایند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین اعلام نموده بود که تدابیر و شرایط اعلام شده فقط ویژه دوره زمانی شیوع ویروس کرونا است و پس از بازگشت به شرایط عادی، درخواست وام ویژه دکتری طبق روال قبل خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، بر همین مبنا، معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، گفت که به منظور حمایت از دانشجویان وام قرض الحسنه با کارمزد دو درصد و بازپرداخت 11 ماهه به وسیله یکی از بانک های خصوصی پرداخت می گردد.

همچنین با توجه به سقف مبلغ وام در هر نیم سال، میزان وام توسط کمیته تخصیص معین می گردد. وام صندوق قرض الحسنه بابت یاری هزینه ازدواج، درمان، خرید لوازم یاری آموزشی و موارد ضروری (بنا به تشخیص کمیته تخصیص وام) پرداخت می گردد.

بر این اساس دانشجویان متقاضی شاغل به تحصیل مقطع کارشناسی و دکتری تا خاتمه نیم سال هشتم و مقطع کارشناسی ارشد تا خاتمه نیم سال چهارم می توانند در طول سال تحصیلی به وسیله سامانه شاخص به آدرس stu.Sharif.ir نسبت به ارائه درخواست الکترونیکی و ارسال مدارک و مستندات مربوطه اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1153

به "پرداخت وام حمایتی به دانشجویان در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام حمایتی به دانشجویان در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید