شرایط سلامت عمومی مردم خوب نیست

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران، رونمایی از طرح ملی شهرهای فعال ایران (شفا) امروز یکشنبه با همت فدراسیون ورزش های همگانی و با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فراکسیون ورزش مجلس و جمعی از شهرداران کلانشهرها در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

شرایط سلامت عمومی مردم خوب نیست

افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در این نشست گفت: این جلسه با مشارکت مجامع شهرداران کلانشهرها، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون همگانی تشکیل شده است. موضوع اصلی چگونگی تفکر و راه اندازی طرح ملی شهر فعال است. سؤال این است که چه نیازی به کلانشهرها و ایجاد شهر فعال خواهد بود؟ همه باید دست به دست هم دهیم تا درباره یک موضوع فکر و تصمیم گیری کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی تأکید کرد: شرایط سلامت عمومی مردم خوب نیست، چاقی و کم تحرکی در حال افزایش است و 82 درصد مرگ و میرها به دلیل شیوع بیماری های غیرواگیر در نتیجه کم تحرکی است.

ملایی ادامه داد: دلیل ایجاد این شورا این است که دنیا در حال کار است و ما بدون سطح مشارکت و تصمیم سازی ها نمی توانیم تغییر معناداری در اصل زندگی مردم اعمال کنیم. امیدوارم این طرح را برای کاهش کم تحرکی ملی با حمایت مجلس و مشارکت روزافزون شهرداران آغاز کنیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1249

به "شرایط سلامت عمومی مردم خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سلامت عمومی مردم خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید