افزایش 50 درصدی اماکن ورزشی

به گزارش مجله هدیه، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر ورزش و جوانان از افزایش 50 درصدی اماکن ورزشی در دولت یازدهم و دوازدهم اطلاع داد.

افزایش 50 درصدی اماکن ورزشی

به گزارش خبرنگاران، آقای مسعود سلطانی فر در مراسم امضای تفاهم نامه با وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آمار های مستقل و رسمی مرکز آمار ایران شمار اماکن ورزشی از حدود 40 هزار به 61 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره و تکمیل 5 هزار و 500 طرح ورزشی در کشور گفت: تعداد زمین های چمن مصنوعی از 311 زمین به 2 هزار زمین در مناطق محروم افزایش یافته است که موجب نشاط و شادی در بین جوانان مناطق محروم شده است.

آقای سلطانی فر گفت: تعداد خانه های ورزش روستایی نیز از 700 به حدود 6 هزار خانه ورزش روستایی رسیده است.

وی با قدردانی از همکاری همه دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای همکاری در تهیه مکان ساخت خانه ورزش روستایی گفت: نخستین المپیاد ورزشی روستاییان کشور با مشارکت 700 هزار ورزشکار در شش رشته صورت گرفته و دومین دوره این المپیاد ها پس از کنترل شیوع کرونا برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: المپیاد استعداد های برتر نیز که ویژه دانش آموزان 12 تا 15 ساله است نیز تا کنون دو دوره برگزار شده و در نظر است پس از کنترل شیوع کرونا و واکسیناسیون در نیمه دوم سال جاری دور بعدی این المپیاد ورزشی برگزار گردد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تحریم های ظالمانه موجب نادیده شدن کوشش های دولت در ارائه خدمت به مردم و سبب مسائل مالی شده است گفت: ورزش همگانی از حدود 17 درصد در سال 92 به 51 درصد در سال 99 افزایش یافته است.

وی یادآور شد: توسعه هر کشور از توسعه منابع انسانی آن شروع می گردد و افزایش نشاط و ورزش در جوانان موجب توسعه منابع انسانی در نسل های آینده و توسعه کشور خواهد شد.

شروع توسعه ورزش قهرمانی از مدارس

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به کارکرد ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه ورزش قهرمانی و همگانی از آموزش و پرورش شروع می گردد و نقطه استعدادیابی برای ورزش قهرمانی و نقطه شروع برای ورزش همگانی و آموزش تخصصی در همه حوزه های ورزش است.

آقای سید رضا صالحی امیری در مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ)، با بیان اینکه قبل از هرچیزی باید انصاف داشته باشیم، ضمن اینکه چالش ها و مسائل را انکار نمی کنیم، ولی باور داریم که دولت در شرایط سخت تحریم، تورم، گرانی، بیکاری و کرونا کوشش های اساسی انجام داده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش در جهت تحقق توسعه قرار گرفته و اجرای طرح کوچ و موفقیت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت نشان از کارآمدی ساختار دارد.

وی اضافه کرد: مدیریت و مهار کرونا با همه چالش ها و مسائل خارجی و داخلی و طرح ملی واکسیناسیون از دستاورد های دولت است. ورزش ایران نیز با موضوع وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، پارالمپیک، فدراسیون ها و استان ها در جهت جهش و تحول قرار گرفته و در سال 1400 قهرمانان ما در عرصه های بین المللی کام مردم را شیرین خواهند کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه گرچه تحریم های ظالمانه سرعت تحولات را کند کرد، اما قطار توسعه در جهتخود به سمت مقصد در حال حرکت است گفت: از این منظر آموزش و پرورش در نظام اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران به مثابه یک نهاد، کارکردی فراتر از یک وزارتخانه دارد. وزارتخانه ها مسؤولیت یک یا چند مأموریت خاص را دارند، اما آموزش و پرورش مسؤولیت تمام نهاد های موجود در سطح ملی را دارد.

وی اضافه کرد: این نهاد هم کارکرد آموزشی دارد و هم کارکرد انسانی و تربیت انسان هایی در تراز تمدن ایران زمین را برعهده دارد. این نهاد کارکرد اجتماعی دارد و تربیت فرزندان با اهداف متعالی یعنی سازگاری اجتماعی، کار جمعی، مصاحبه، انسجام اجتماعی، همدلی و همنوایی، زیست مسالمت آمیز و تحمل و مدارا از کارکرد های اجتماعی است. همچنین فهم و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی، تمرین فعالیت سیاسی، گفت وگوی سیاسی، مدارای سیاسی از کارکرد های آموزش و پرورش در عرصه سیاسی است.

آقای صالحی امیری با بیان اینکه آموزش و پرورش کارکرد ورزشی هم دارد گفت: توسعه ورزش قهرمانی و همگانی از آموزش و پرورش شروع می گردد. نقطه استعدادیابی برای ورزش قهرمانی و نقطه شروع برای ورزش همگانی و آموزش تخصصی در همه حوزه های ورزش است. از همه مهمتر آموزش و پرورش کارکرد فرهنگی دارد؛ شخصیت سازی، هویت سازی، الگو دهی سبک زندگی، درک ارزش ها و اخلاقیات، شناخت فرهنگ و تمدن زبان فارسی و معرفت جویی از کارکرد های فرهنگی این نهاد است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش کارکرد مالی نیز دارد و الگوی مصرف، سبک زندگی، پرهیز از اسراف و داشتن سلامت مالی از کارکرد های مالی است و در نهایت آموزش و پرورش نهاد سوادآموزی در ایران زمین است؛ سواد خلاقیت، پرسشگری، صبوری، مصاحبه، مشارکت جویی، سواد فرهنگی، سیاسی. آموزش و پرورش نهاد مهارت آموزی است؛ مهارت کارجمعی، نوشتن، انتقادگری و انتقاد پذیری، ورزش، تغذیه سالم، تفکر، صبوری و کار با فضای مجازی.

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: آموزش و پرورش هم ریل توسعه است هم ماشین توسعه و هم هدف توسعه است. شرایط امروز کشور ما محصول عملکرد آموزش و پرورش در دهه های گذشته است و عملکرد امروز آموزش و پرورش آینده کشور را رقم خواهد زد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1704

به "افزایش 50 درصدی اماکن ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی اماکن ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید