نگاه به زندگی حضرت محمد(ص) در موزه استرالیا، نوای اذان در ملبورن

به گزارش مجله هدیه، شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسلام چهارمین دین عظیم در استرالیا است، زیرا حدود 500 هزار مسلمان در استرالیا زندگی می نمایند و شاید همین امر باعث شد که موزه اسلامی استرالیا در ژانویه سال 2014 میلادی مصادف با بهمن ماه سال 1392 در شهر ملبورن افتتاح گردد.

نگاه به زندگی حضرت محمد(ص) در موزه استرالیا، نوای اذان در ملبورن

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

موزه اسلامی استرالیا که با سرمایه گذاری ده میلیون دلاری دولت فدرال استرالیا و تعدادی از کشور ها و نهاد های اسلامی خارجی ساخته و افتتاح شد، از 5 بخش اعتقادات اسلامی، سهم اسلام در تمدن بشری، هنر اسلامی، معماری اسلامی و تاریخ مسلمانان استرالیا تشکیل شده است.

در بخشی از این موزه اصول دین اسلام و معنای حقیقی اصطلاحات اسلامی سوءتعبیر شده به بازدیدنمایندگان آموزش داده می گردد. بازدیدنمایندگان می توانند در مناره ای که در موزه اسلامی استرالیا تعبیه شده بایستند و به نوای اذان گوش بدهند.

آن ها در بخش دیگری از موزه اسلامی استرالیا با داستان زندگی حضرت محمد (ص) آشنا می شوند و فهرستی از اکتشاف های مسلمانان در زمینه ریاضیات، علوم، ادبیات و شطرنج به آن ها معرفی می شوند.

بازدیدنمایندگان موزه اسلامی استرالیا در بخش تاریخ مسلمانان استرالیا سرگذشت مسلمانان استرالیا از زمان ورود آنان به این سرزمین تا به امروز را مرور می نمایند. آن ها در این بخش متوجه می شوند که اولین گروه از مسلمانان در سال 1860 میلادی به همراه انگلیسی ها وارد قاره استرالیا شدند در اصل انگلیسی ها در زمان ورود به قاره استرالیا مجبور به استفاده از ساربانان افغان بودند تا بتوانند راه ها را شناسایی نمایند و در صحرا های استرالیا طلا کشف نمایند.

بازدیدنمایندگان موزه اسلامی استرالیا علاوه بر بازدید از مجموعه ای از آثار هنری در زمینه های خطاطی، نقاشی، سرامیک، شیشه و پارچه بیش از پیش با اسلام آشنا می شوند، زیرا این موزه با هدف تقویت شناخت از اسلام ساخته و افتتاح شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1799

به "نگاه به زندگی حضرت محمد(ص) در موزه استرالیا، نوای اذان در ملبورن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه به زندگی حضرت محمد(ص) در موزه استرالیا، نوای اذان در ملبورن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید