نگاهی به کاریکاتور گاردین؛ زمین فروشی نیست!

به گزارش مجله هدیه، طرحی است از ماردو مک لئود در روزنامه گاردین که زمین را نشان می دهد که بر آن این برچسب زده شده است: فروشی نیست.

نگاهی به کاریکاتور گاردین؛ زمین فروشی نیست!

به گزارش خبرنگاران، مهم ترین اخبار روزنامه های دنیا در روز شنبه ـ 29 آبان ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ را در زیر بخوانید:

راهی دراز

کاریکاتوری است، در روزنامه گاردین؛ رئیس جمهوری آمریکا و انگلیس. دست بر شانه نخست وزیران کانادا و انگلیس، پای کوبان بر آب های دریا که از سرانجام همایش تغییرات آب و هوایی با حضور یکصد و نود و شش رهبر کشورهای دنیا می گوید. یک سرانجام بر توافق در کاهش گرمای زمین به زیر یک و نیم درجه سانتیگراد. در جاده ای که البته باید کوهی سرکشیده را که در پیش است، پیمود. هدف روشن است مهار گرمای یک و نیم درجه در راه و فقط همین. تا دستیابی به آن، راهی دراز در پیش است.

سرما و وحشت در مرز اردوگاه های بلاروس، واکسیناسیون اجباری در اتریش با افزایش بیماران کرونایی، گرسنگی و قحطی شدید در کنگو و و درمان میگرن با سبزیجات تیره از دیگر عناوین مهم ترین رویدادهای امروز روزنامه دنیا هستند.

سرما و وحشت

وال ستریت جورنال، روزنامه آمریکایی نوشت است: پناهجویان دیگر امیدی به گذر از مرزهای بلاروس و لهستان ندارند، آن ها مجبور به ترک اردوگاه های سرد در مرز بلاروس هستند. بعلاوه اتریش، نخستین کشور اروپایی شد که واکسیناسیون در آن اجباری و با افزایش بیماران کرونایی، قرنطینه در آن اعمال می گردد، پس از آن هلند نیز با وجود ایمن بودن کشور، بیماران و بستری شدگان در آن افزایش یافته اند و نگاه دیگر به هند است. نارندرا مودی، نخست وریز هند قانون اصلاح کشاورزی را پس از یک سال اعتراض کشاورزان و دامداران، لغو کرد. هراس اروپا، نه از پناهجویان که از بازگشت حکومت های عوامگرای راست و ضد مهاجرت است که بحران مرز بلاروس و لهستان، این را هشدار داد.

کنگو در قحطی

گاردین، روزنامه انگلیسی هم اینگونه نوشته: کنگو از گرسنگی دارد می میرد. میلیون ها تن در خطر گرسنگی و قحطی اند. آن ها به فلیکس شیس کدی، رئیس جمهوری شان، امیدی ندارند و دست به دامان فضای مجازی شده اند و این بار در هشتک، کنگو از گرسنگی دارد می میرد.

آنها نخست از جو بایدن، خواسته اند تا چاره ای بیندیشد. بیست و هفت میلیون تن در کنگو در خطر مرگ از گرسنگی اند؛ این در حالی است که کنگو صاحب مزارع غنی بسیار است، پس چرا بیست و دو میلیون در خطر مرگ از گرسنگی و قحطی اند؟ دو دهه است که دنیا به تماشای گروه های شبه نظامی اند که در کنگو به کشتار و غارت این سرزمین درگیرند.

در حاشیه خبرها آمده است:

درمان میگرن

به گزارش خبرنگاران، مجله علمی ریپورتس هم نوشته است: میگرن سخت عکاس شصت ساله در آمریکا، با گیاهخواری درمان شده است. بیش از یک دهه سردردهای میگرن، گریبانگیر او بود و اکنون با گیاهخواری، به ویژه سبزی های تیره از دردهای آن رها شده است. پژوهشگران با شناسایی او، آن چنان که در گزارش مجله علمی، کیس ریپورتس آمده، باید در درمان دارویی میگرن، تجدید نظر گردد.

دکتر دوآن ملور، متخصص تغذیه در مدرسه طب آستون بر گیاهخواری با سبزی های تیره به ویژه برای درمان میگرن تاکید دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1948

به "نگاهی به کاریکاتور گاردین؛ زمین فروشی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کاریکاتور گاردین؛ زمین فروشی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید