نکات ضروری هنگام سفر به بالی اندونزی

به گزارش مجله هدیه، مهم ترین نکات سفر به بالی

برای رفتن به مرکز کشور اندونزی یعنی بالی بهتر است که نکات سفر به بالی را از قبل بدانید. عوامل بسیاری این جزیره را تبدیل به یک مقصد گردشگری برای تورها و سفرهای افراد مختلف نموده است. تعداد فراوان میمون ها به این جزیره لقب جزیره میمون ها داده و نام های دیگری نیز مانند جزیره خدایان و … را به خود اختصاص داده است. همانند سفر به دیگر نقاط کره زمین مجله خبرنگاران شما را در برآورده کردن موارد مورد نیازتان در سفر به بالی هدایت می نماید.

نکات ضروری هنگام سفر به بالی اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

انتظار شلوغی را داشته باشید

یکی از جزایر پرطرفدار و شلوغ دنیا، بالی بوده که اگر چه نمی گردد گفت بهشتی دست نخورده است اما حتماً ارزش دیدن را دارد. اگر چه فرار کردن از جمعیت شلوغ بالی جنوبی و یوباد مشکل است اما برای کسانی که به دنبال مکان های خلوت و تنهایی هستند می توان در کنار این اماکن شلوغ جایی پیدا کرد. نکته: می توانید به مرکز کوه ها بروید یا اینکه در سواحل غربی و شاقتصادی سفر خود را دنبال کنید.

مسیرهای خود را به دقت انتخاب کنید

به نظر می رسد که ترافیک آشفته و آب و هوای گرم باعث می گردد که شما در نزدیکی هتل یا مهمانخانه خود بمانید و به جای پیاده روی یا نشستن در تاکسی های پر سر و صدا جای دوری نروید. با خواندن راهنمای سفر به بالی از قبل مقصد خود را انتخاب کنید. بدانید که می خواهید به روستای کوتا Kuta بسیار شلوغ بروید یا که در نوسا لمبوگان Nusa Lembongan تا می توانید غذاهای سالم بخورید و بی خیال وزن خود شوید.

نگران خورد و خوراک خود نباشید

یکی از نکات سفر به بالی توجه به مواد غذایی و آن چه است که در این سفر می خورید. امروزه با افزایش میزان گردشگری جزیره و توجه بیشتر به بهداشت دنیای، تمام نکات بهداشتی برای مواد غذایی در رستوران ها رعایت می گردد. دیگر نیازی نیست که از خوردن غذاهای اندونزیایی و میوه ها نگران باشید یا به دنبال سرویس بهداشتی بگردید. در سال های قبل، سالادها، میوه های برش خورده، مکعب های یخ و بیشتر گوشت ها در فهرست مواد غذایی خطرناک قرار داشت اما امروزه با رعایت استانداردهای دنیای بهداشتی، وضعیت جزیره به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

در بالی هم اکنون رستوران های متعددی را پیدا خواهید کرد که محصولات ارگانیک با کیفیت عالی برای شما سرو می نمایند. همچنین غذاهایی همچون میگو را همه جا می توانید به راحتی پیدا کنید. با این حال اگر قصد خرید از دست فروشان غذای خیابانی دارید کمی با احتیاط این کار را انجام دهید. بهتر است که از نوشیدنی های محلی استفاده نکنید و حتماً از به دلیل تبخیر شدید آب زیاد بخورید. با رعایت این نکات دیگر نباید نگران عادات غذایی خود باشید.

برای اوقات فراغت لباس بپوشید

لباس ساحلی همواره در بالی پیدا نمی گردد. رستوران ها و کافه های بسیار با کیفیت گاهی مراسمی با این گونه لباس های محلی اجرا می نمایند. قبل از شرکت در این مراسم ها و پرداخت برای آن از خجالتی نبودن خود آگاه باشید. اگر هم می خواهید که خجالت شما بریزد در این مراسم شرکت کنید.

به آداب و لباس های مذهبی احترام بگذارید

مردم جزیره بالی به مذهب خود بسیار اهمیت می دهند. اگر از خیابانی رد می شدید که در آن مردم در حال اجرا مراسمات مذهبی بودند یا بسیار شلوغ بود به آن ها احترام بگذارید. به تاکسی خود اصرار نکنید که از آن ها پیشی بگیرد یا از میانشان رد گردد. اگر پیاده هستید، موقع گذشتن از میانشان شلوار خود را بالا نگیرید چرا که این حرکت را دلیل بر بی احترامی شما می دانند. تمام این ها بخشی از جادوی جزیره بالی است. گاهی برای روزهای خاص مذهبی همه نقاط و ادارات بالی از جمله فرودگاه ها بسته می شوند. مردم برای انجام این مراسمات لباس های به خصوصی می پوشند. در این روز در هنگام بازدید از اماکن مذهبی بسیار مؤدبانه و مناسب رفتار کنید.

خود را برای پرداخت های مختلف پول آماده کنید

اگر چه هنوز هم می توانید به صورت بک پکری و با کوله پشتی و اقامت در اقامتگاه های ارزان این سفر را انجام دهید، اما در نکات سفر به بالی توصیه می کنیم که مراقب کیف پول خود باشید. از مغازه های محلی خرید کنید یا در بازار و خیابان غذا بخورید. با این حال با کمی صرفه جویی در انرژی، نوشیدنی، حمام های آبگرم و اتاق های ارزان به نسبت دیگر هتل ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی همچنان می توانید به صرفه سفر کنید. ضمناً مراقب تخفیف های آنلاین و مواردی همچون میان وعده هایی با تبلیغات ساعاتی خوش باشید.

مراقب حیوانات وحشی و ولگرد مخصوصاً میمون ها باشید

حیوانات وحشی و ولگرد ممکن است به نظرتان بسیار بامزه بیایند و بخواهید به آن ها محلی برای نشستن در کنار خودتان پیشنهاد دهید. اگر چه آن ها ممکن است جالب به نظر بیایند، اما هاری و سایر بیماری هایی که در بالی دیده می گردد ممکن است بسیار خطرناک باشند. در این میان میمون ها برای راه های دزدی شان بدنام هستند. سگ های ولگرد در بالی بسیار زیاد هستند و قیافه ولگرد و خیابانی بسیار بدی دارند. چرا که به آن ها رسیدگی نمی گردد. اگر به فکر تفاوت ایجاد کردن و یاری به آن ها هستید، در نکات سفر به بالی در نظر بگیرید که یاری اقتصادی به پناهگاه سگ بالی (balidogrefuge.com) می تواند بسیار یاری نماینده باشد تا سگ های جزیره بالی را نجات دهند.

از بطری های پلاستیکی آب معدنی دوری کنید

دما و طوبت بالای بالی باعث تبخیر شدید آب بدن می گردد. با این حال قبل از خرید بطری آب معدنی محیطی را که از آن خرید می کنید در نظر بگیرید. مردم بالی برای کمتر خریدن بطری های پلاستیکی آب معدنی همه را تشویق می نمایند. می توانید یک بطری آب یا قمقمه به همراه داشته باشید و هر زمان به منبع آبی مطمئن رسیدید آن را پر کنید. عموماً بهترین کافه ها و رستوران ها دارای یک فیلتر آب تمیز هستند که به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه بسیار اندکی قمقمه شما را پر می نمایند.

بعضی از اصطلاحات زبان محلی را بیاموزید

یادگیری چند اصطلاح کوتاه از زبان محلی بالی با کمی صبر و حوصله می تواند شما را به مکان های بسیار دور ببرد. به جای کلمه صبح بخیر بگویید سِلامات پاگی selamat pagi، برای کلمه لطفاً بگویید تولونگ tolong و به جای کلمه ممنونم بگویید تِریما کاسی terima kasih.

منبع: lonelyplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 368

به "نکات ضروری هنگام سفر به بالی اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری هنگام سفر به بالی اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید