منتقدان درباره فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده چه می گویند؟

به گزارش مجله هدیه، فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom)، آخرین قسمت از دنیای پیشرفته دی سی پس از فرازونشیب های فراوان از راه رسید و اخیرا نقدهای آن هم منتشر شده است که متاسفانه چندان امیدوارکننده نیستند.

منتقدان درباره فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده چه می گویند؟

فیلم آکوامن 2 که از قبل هم پیش بینی می شد به یک فاجعه تبدیل گردد، خاتمه روی پرده رفت و تا اینجا نتوانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد. این پروژه بزرگ شرکت دی سی همچون دیگر فیلم شکست خورده آن ها فلش، فرایند فراوری پیچیده ای را تجربه کرد و البته با انتصاب جیمز گان و پیتر سفرن به عنوان رؤسای تازه دی سی استودیوز، شرایط برای آن بدتر هم شد. گان در اولین قدم تصمیم گرفت تا پرونده دنیای پیشرفته دی سی را به طور کامل ببندد و فصل تازه ای را شروع کند. این بدین معنا بود که آثار اکران نشده ای مانند آکوامن و پادشاهی گمشده -که داستان آن ها در دنیای پیشین اتفاق می افتد- تاثیری بر آینده نخواهند داشت و بیشتر بازیگران فعلی دی سی بازنشسته خواهند شد، همچون گل گدوت که در اولین قدم از نقش زن شگفت انگیز کنار رفت. جیمز گان بعلاوه تاریخ اکران آکوامن 2 را تغییر داد تا احتمالا تغییرات گسترده ای در آن ایجاد کند.

در سوی مقابل حواشی مرتبط با امبر هرد را داشتیم تا سازندگان مجبور شوند نقش او را در قسمت دوم کمرنگ نمایند و او اگرچه در فیلم حضور دارد اما چندان حرف نمی زند و تنها در بخش های اولیه و خاتمهی فیلم می توانید او را برای دقایقی مشاهده کنید. تریلر فیلم هم که بسیار دیر از راه رسید، بازخوردهای مثبتی دریافت نکرد و هواداران از جلوه های ویژه و کیفیت پایین شوخی ها انتقاد کردند. علی رغم همه این مسائل، دی سی همچنان امیدوار بود که قسمت دوم بتواند به فروش مناسبی دست پیدا کند تا اینکه یک مشکل بزرگ دیگر هم به لیست دغدغه های آن ها اضافه شد: نفرت همگانی از ژانر ابرقهرمانی. در روزهایی که حتی نسخه های اصلی دنیای سینمایی مارول نمی فروشند، چرا فیلمی از دنیای منسوخ دی سی باید شانسی برای موفقیت داشته باشد؟

میانگین امتیاز فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده در سایت راتن تومیتوز، در حال حاضر از 148 نقد، 36% است؛ اگر تنها نقدهای منتقدان برتر را در نظر بگیریم، شرایط حتی بدتر هم می گردد و فیلم با 43 نقد، میانگین امتیاز 26% درصد را دارد که آن را به یکی از ضعیف ترین فیلم های تاریخ دی سی تبدیل می نماید. شرایط در سایت متاکریتیک هم بهتر نیست، فیلم تا اینجا با 29 نقد، میانگین امتیاز 44 از 100 را به دست آورده است و تنها 6 منتقد به آن امتیاز مثبت داده اند که بالاترینش 7.5 از 10 است. امتیازات مخاطبان در سایت آی ام دی بی هم در حال حاضر 6 از 10 است (حدود 8 هزار نفر) و انتظار می رود که به زودی پایین تر بیاید.

در باب مقایسه، قسمت اول که سال 2018 روی پرده رفت، در کنار فروش حیرت انگیز 1.152 میلیارد دلاری، میانگین امتیاز 66% را از 415 نقد به دست آورده بود و نمره متاکریتیک آن هم با 50 نقد، 55 از 100 بود. امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی نیز با بیش از 500 هزار رای، 6.8 از 10 است. در ادامه می توانید بخش هایی از نقدهای فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده را مطالعه کنید.

گزیده نقدهای فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده

  • راس بونیم از کلایدر | 50 از 100

با آکوامن و پادشاهی گمشده، ما یکی از برترین و بدترین قسمت های دنیای پیشرفته دی سی را داریم، اما بعلاوه به ما یادآوری می گردد که با کمی تمرکز بیشتر، می توان به این شخصیت ها امیدوار بود، و به ما یادآوری می گردد که چه چیزی در دنیاِ دی سی کارآمد است و چه چیزی ناکارآمد. آکوامن و پادشاهی گمشده آن خاتمه فاجعه ای نیست که به نظر می رسید انتظار دنیای سینمایی دی سی را می کشد، اما نشان می دهد که پس از یک دهه ، دی سی هرگز از اشتباهات خود درس نگرفت.

  • اوون گلیبرمن از ورایتی | 50 از 100

سال جاری همان سالی بود که لغزش دنیای سینمایی مارول را دیدیم و احتمالا نقطه شروعین سقوط آن و از دست دادن تاثیرگذاری فرهنگی اش. اما مخاطبان تنها از مارول خسته نشده اند، مسئله اصلی، تکراری شدن همه فیلم های کمیک بوکی است و اینگونه نیست که دی سی از این قاعده مستثنی باشد. در آکوامن و پادشاهی گمشده، همه حرف ها در خصوص اتحاد هفت پادشاهی و هر آنچه که می بینید شما را بیزار می نماید. هیولاهایی که به نمایش گذاشته می شوند، قرار است ما را هیجان زده نمایند، اما گویی حتی حملات آن ها تصادفی و بدون نقشه است. فیلم با همه لحظات مبارزه اش، در ابعادی گسترده اتفاق می افتد اما همزمان، به شکل ناراحت نماینده ای معمولی است.

  • لاویا گیارکی از هالیوود ریپورتر | 50 از 100

ناامیدنماینده این است که خطرات قصه به هیچ وجه جدی نیست. حتی هنگامی که جیسون موموآ و پاتریک ویلسون مشت می زنند، مبارزه می نمایند و یکدیگر را نجات می دهند تا به بخش بزرگ خاتمهی برسند، درام قصه آن ها یکسان و بی تغییر باقی می ماند. اینجا به ندرت پیرنگی وجود دارد که بترسید شاید آکوامن شکست بخورد یا به شک بیفتید که اعتماد او به برادرش اُرم اشتباه بوده است. حتی لحظه ای را به یاد دارم که از ناراحتی آه کشیدم. فیلم هرگز شجاعت به خرج نمی دهد تا غافل گیر شویم و ما همواره می دانیم که اتفاق بعدی چه خواهد بود.

  • دیوید الریچ از ایندی وایر | 42 از 100

خبر خوب این است که پادشاهی گمشده به شکلی طراحی شده که مستقل باشد و ارتباطی با آثار دیگر ندارد، و خبر بد این است که گویی فراوری این فیلم کاملا بی هدف بوده است و نوع نگاه و حس اکتشافی که قسمت پیشین را به اثری سرگرم نماینده تبدیل نموده بود اینجا وجود ندارد.

  • ویلیام بیبیانی از رپ | 35 از 100

آکوامن و پادشاهی گمشده بدترین فیلم دنیای پیشرفته دی سی نیست و با تشکر از فلش، حتی بدترین فیلم دی سی در سالی که گذشت هم نیست. با وجود این، برای یک چیز می توان به فیلم امتیاز مثبت داد، آخرین نمای آن -بدون اسپویل- برترین خداحافظی برای کل مجموعه است. سازندگان در برهه ای از فراوری فیلم، متوجه شدند که این باید نمای خاتمهی باشد و تصمیم گرفتند آکوامن را با آن به خاتمه برسانند. انتخاب آن ها هوشمندانه بود و هنگامی که تماشایش کنید شاید شما هم با من موافق باشید.

با شروع اکران گسترده آکوامن و پادشاهی گمشده، تعداد نقدهای آن افزایش پیدا خواهد نمود اما به نظر نمی رسد که شاهد تغییر خاصی در امتیازات باشیم و حالا تنها سوال این است که فیلم از نظر تجاری چه عملکردی خواهد داشت و آیا می تواند از مارول ها و فلش عبور کند یا خیر.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2350

به "منتقدان درباره فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقدان درباره فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید