راهنمای سفر به چین

به گزارش مجله هدیه، چین کشوری تاریخی است. در این کشور سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر قرار دارند. به هر جای این کشور سفر کنید چیز های جذاب و جالبی خواهید دید. از غذا های سنتی و گوناگون گرفته تا مکان های زیبا و دیدنی که بیشتر آن ها از اهمیت تاریخی برخوردارند و در دنیا شناخته شده هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعاتی جامع در مورد گردشگری به این کشور کسب کنید.

راهنمای سفر به چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چین کشوری با فرهنگی غنی است و کمتر کشوری در جهان یافت می گردد که دارای چنین فرهنگی باشد. چین کشور تضاد هاست. پکن، شانگهای و هنگ کنگ شهر های پیشرفته چین هستند. با این حال در غرب کشور بخش هایی روستایی و در حال توسعه دیده می گردد. چین کشوری است که بین توسعه یافتن و در حال توسعه بودن مانده است. تغییرات فراوان چین باعث شده گردشگران زیادی به این کشور سفر نمایند. برای شما نیز وقت آن رسیده که به این کشور جالب و شگفت انگیز سفر کنید و با فرهنگ چین آشنا شوید. با سفر به این کشور هر روز با کشوری جدید رو به رو خواهید شد. اگر چه در شهر های بزرگ جمعیت زیاد است، اما حومه شهر ها و همچنین غذاهای آن بسیار فوق العاده هستند.

هزینه های معمول

هتل و هاستل

هزینه یک اتاق خوابگاهی از 40 یوان (6 دلار) آغاز می گردد، اما در شهری مثل پکن به 80 یوان (12 دلار) برای هر شب اقامت نیز می رسد. برای اتاق خصوصی با حمام مشترک (بسته به شهر) 125 یوان (19 دلار) و برای اتاق با حمام خصوصی 185 یوان (28/5 دلار) برای هر شب باید پرداخت کنید. هزینه هتل های ارزان قیمت با وسایل ساده اما کارآمد از شبی 135 یوان (20 دلار) آغاز می گردد. البته هزینه این هتل ها در هنگ کنگ بیشتر است و برای یک شب اقامت در اتاقی یک تخته باید 145 یوان (22 دلار) پرداخت کنید.

غذا

غذا در چین ارزان است. معمولا با پرداخت 1 تا 2 دلار می توانید از دستفروشان غذا تهیه کنید. با این قیمت می توانید نودل، برنج، گوشت خوک یا سوپ تهیه کنید. هزینه غذایی کامل در رستوران 2 تا 8 دلار است. به علاوه هزینه ای که باید برای یک کاسه برنج و همچنین ظروف تمیز پرداخت کنید (بله! تمیزی ظروف هزینه ای جداگانه دارد) معمولا 50 سنت است. در صورت استفاده از غذا های محلی، قطعا پول کمتری پرداخت خواهید کرد. با پرداخت کمتر از 10 دلار در روز می توانید غذا های محلی با کیفیتی تهیه کنید. در غرب و جنوب غرب چین این هزینه ها کمتر شده و با پرداخت کمتر از 4 دلار در روز (نصف هزینه غذا در شهر های بزرگ) می توانید غذا تهیه کنید.

برای غذا های غربی پول بیشتری باید پرداخت کنید و البته اگر در شهری کاملا سنتی مانند هنگ کنگ باشید، این غذا ها اصلا با غذا های اصلی غربی قابل مقایسه نیستند و کیفیت آن ها را ندارند. هزینه ساندویچ های غربی 6 دلار است و یک فنجان قهوه نیز تقریبا همین مقدار می گردد.

از آنجایی که غذا بسیار ارزان است، احتیاجی به پخت غذا نیست و بهتر است از غذا های خیابانی یا رستوران ها بهره ببرید. به علاوه اکثر هتل ها خدمات آشپزخانه ای ارائه نمی دهند. حتی اگر مواد اولیه غذا را تهیه نموده باشد، پیروز به پخت آن نمی شوید.

حمل و نقل

چین کشور بزرگی است، با این حال سفر از گوشه ای به گوشه دیگر در این کشور ارزان و آسان است. اکثر افراد از اتوبوس برای عبور و مرور استفاده می نمایند. هزینه اتوبوس ها بین 1/5 تا 3 یوان (0/2 تا 0/4 دلار) است. شهر های بزرگ وسایل نقلیه دیگری نیز دارند که استفاده از آن ها کم تر از 6 یوان (1 دلار) برای هر طرف هزینه دارد. هزینه قطار های سریع السیر از پکن به شانگهای برای قطار درجه دو 81 دلار، قطار درجه یک 138 دلار و برای قطار های VIP باید 267 دلار است. برای قطار های معمولی که هر سفر یک روز طول می کشد، برای قطار درجه دو 66 دلار و برای قطار درجه یک 80 دلار باید پرداخت کنید. اتوبوس ها به طور معمول از قطار ها ارزان تر هستند. به عنوان مثال جهت 9 ساعته از پکن به آن شان با اتوبوس 4 تا 6 دلار است، در حالی که هزینه همین جهت با قطار سریع السیر 9 دلار است. همچنین هزینه جهت 2/5 ساعته از شانگهای به هانگژو با اتوبوس 11 دلار و با قطار سریع السیر 14 دلار است.

فعالیت ها

به دلیل ارزان بودن، شما می توانید از همه مکان های دیدنی چین دیدن کنید. برای بازدید از دیوار چین و شهر ممنوعه کم تر از 10 دلار باید پرداخت کنید. با اینکه دیوار بزرگ چین هیچ گاه در برابر حمله مهاجمان در امان نبوده، اما بسیار زیبا و دیدنی است و برای بازدید از آن تنها 7 دلار باید پرداخت کنید. همچنین بازدید از شهر ممنوعه 10 دلار هزینه دارد. هزینه دیگر مکان ها همچون معابد و سایر فعالیت های تفریحی حدود 2 دلار خواهد بود. در حالی که هزینه معابد و برخی فعالیت ها کمتر از 10 دلار است، برای کوه نوردی و سایر فعالیت های این چنینی تا 30 دلار باید پرداخت کنید. به عنوان مثال سفر به کوه اژدها 25/60 دلار هزینه دارد. همچنین برای بازدید از دره جیوژایگو (Jiuzhai Valley) باید 59 دلار بپردازید. هزینه یک سفر سه روزه به کوه های وویی در استان فوجیان 40 دلار و هزینه بازدید از کوه های زرد در استان آن هویی 37 دلار است.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

به طور کلی چین کشوری ارزان است، اما با رعایت این نکات سفر شما به مراتب ارزان تر نیز خواهد شد.

از قطار های شبانه بهره ببرید

از آنجایی که شهر ها دور از یکدیگر واقع شده اند، برای رفتن از شهری به شهر دیگر از قطار های شبانه، شامل تخت خواب های طبقه ای بهره ببرید تا از پرداخت هزینه جذا برای هتل یا هاستل اجتناب نموده باشید. طبقه های پایینی تخت ها کمی گران تر هستند، پس بلیت خود را چند روز زود تر تهیه نموده تا هزینه کمتری بپردازید. برخی ایستگاه ها دارای دفاتر فروش بلیت برای خارجی ها هستند. شما می توانید در این دفاتر قطار و جایگاه مورد نظر خود را بیابید.

درخواست زایو پن (Xiao Pan) کنید

اگر تنها غذا می خورید درخواست زایو پن کنید. زایو پن تکه های کوچک غذا است. با وجود کوچک بودن غذای کاملی است و هزینه معقولی دارد.

از جایگاه های سخت بهره ببرید

سفر روی جایگاه های سخت اتوبوس ها و قطار ها که بر خلاف اسمشان سخت نیستند و امکانات ابتدایی مورد احتیاج برای سفر را دارند هزینه ای مناسبی برای شما دارند.

مکان های دیدنی و فعالیت های جالب در چین

دیوار بزرگ چین

هیچ سفری به چین بدون بازدید از دیوار بزرگ این کشور کامل نیست. تور های زیادی برای بازدید از قسمت های مختلف این دیوار وجود دارد. با توجه به هزینه و قسمت مورد نظر خود برای بازدید، تور مناسب را انتخاب کنید. برخی از تور ها بازدید های چند روزه ارائه می دهند که شامل بازدید از کل دیوار می گردد.

میدان تیان آنمن (Tiananmen Square)

حتما این میدان را در فیلم ها دیده اید، اما تا از نزدیک آن را نبینید متوجه میزان بزرگی آن نخواهید شد. دیدنی های زیادی در این میدان وجود دارد که از میان آن ها می توان به برج تیان آنمن، تالار بزرگ مردم، بنای یادبود، موزه ملی و تصویر مائو تسه تونگ (سیاست مدار انقلابی) اشاره نمود. در این میدان اجازه فیلم برداری و عکس دریافت ندارید.

پکن

این شهر پر جنب و جوش 22 میلیون نفر جمعیت دارد. در کنار میدان تیان آنمن از شهر ممنوعه، مراکز خرید متعدد، معبد بهشت و البته دیوار چین دیدن کنید. هیچ جا در جهان مانند پکن نیست. با این حال هوای آلوده و وحشتناک آنجا را هم در نظر بگیرید. پکن شهری است که برای آشنایی با چین مدرن و پیشرفت هایش حتما باید ببینید.

هنگ کنگ

هنگ کنگ 99 سال تحت کنترل بریتانیا بود و به همین دلیل آمیزه ای از فرهنگ غرب و شرق است. این کلان شهر شلوغ و پر هیاهو آمیزه ای از ساختمان های بلند با مغازه های سنتی و معابد مذهبی است. این شهر با وجود مغازه های زیبا، تفریحات شبانه هیجان انگیز و غذا های خوشمزه مکانی جالب و جذاب برای سفر است.

شانگهای

شانگهای دیگر شهر بزرگ و شلوغ چین است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است؛ شهری با تکنولوژی منحصربه فرد که زیر بنای تجارت مدرن است. برای درک بهتر بعد تاریخی چین، از شان های و به خصوص باغ یو دیدن کنید.

شی آن

شی آن بزرگ ترین شهر شمال غرب چین و یکی از پایتخت های باستانی چین است. پس از سفر به این شهر حتما از مجسمه لشکر سفالین، دیوار شهر و محله مسلمانان دیدن کنید. گردشگران زیادی فقط برای دیدن این سه جاذبه به شی آن سفر می نمایند.

تا می توانید غذا بخورید!

چین بهشت عاشقان غذاست. پس از غذا خوردن در اینجا هیچ گاه مزه آن را فراموش نخواهید کرد. جای تعجب ندارد که در کشوری به این بزرگی در هر جا به غذایی متفاوت و خوشمزه برسید. در سفر خود می توانید هر 4 نوع پخت غذا را تجربه کنید (پخت غذای کانتونی، پکن، شانگهای و روش پخت غذای سیچوآن).

سفر دریایی در رودخانه لی

برای دیدن و حس کردن زیبایی طبیعی سفری روی رودخانه لی داشته باشید. این رودخانه یکی از 10 مکان برتر در فهرست نشنال جئوگرافیک است. این رودخانه با طول 272 متر پر از مکان های دیدنی و جذاب است.

اعمال نفوذ جنگجویان سفالین را تحسین کنید

مجسمه ارتش سفالین در استان شی آن بر مقبره کین، اولین پادشاه چین (دودمان چین)، است. مجسمه های سنگی سربازان که در اندازه واقعی سربازان ساخته شده اند، بیانگر پیروزی این ارتش بر گروه های دیگر است که این پیروزی سبب تشکیل حکومت و کشور چین شده است. این مجسمه در ذهن و روح هر بیننده تأثیر زیادی می گذارد.

از شهر ممنوعه دیدن کنید

شهر ممنوعه جاذبه ای معروف در پکن است که از زمان دودمان مینگ تا چینگ شهر امپراطوری محسوب می شده است. در حال حاضر قصر به موزه ای تبدیل شده که شامل مصنوعات زیادی از هر دو امپراطوری است. این موزه بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ چین است.

از قسمتی از جاده ابریشم دیدن کنید

با وجود تاریخ 2000 ساله این جاده، دیدنش برای هر گردشگر واجب است. در طول این جاده جاهای دیدنی بسیاری وجود دارند. این جاده در گذشته از چین تا رم و ایتالیا ادامه داشته است. این جاده به 2400 مایل بوده که نصف آن در قلمرو امپراطوری چین قرار داشته است.

در تبت گردش کنید

تبت که به بام جهان نیز شهرت دارد، محلی مناسب برای گردشگران ماجراجویی است که به دنبال جاذبه های خاص هستند. از کوه های پر از برف، لباس های زیبا و بودایی ها دیدن کنید. برای بازدید از تبت به دلیل گذشته پر آشوب آن احتیاج به دریافت اجازه دارید.

از کارست(Karst) در جنوب چین دیدن کنید

این کوه ها که عکسشان پشت اسکناس 20 یوانی وجود دارد، مکانی بسیار جالب و جذاب برای بازدید است. کوه هایی بسیار بزرگ هستند و می توانید با قایق در رودخانه لی گردش نموده و از منظره بسیار زیبای این کوه ها دیدن کنید.

غار موگای (Mogao Grottos of Dunhuang)

این غار که به غار هزار بودا نیز شهرت دارد، بزرگ ترین، مجلل ترین و بهترین خانه بودایی ها در سراسر جهان محسوب می گردد. اولین غار این مکان در سال 366 بعد از میلاد تراشیده و کنده کاری شد.

قصر پوتالا (Potala Palace)

این قصر در تبت واقع است و اکنون به موزه تبدیل شده، اما تا سال 1959 محل زندگی دالایی لاما (رهبر بوداییان تبت) بوده است. تالار ها، معابد و حیاط ها همه از سنگ و چوب ساخته شده اند. اینجا ساختمانی جذاب و تاریخی است که با دیدن آن به اهمیت دالایی لاما در تاریخ تبت پی می برید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 455

به "راهنمای سفر به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید