ممانعت سازمان ورزش شهرداری از حضور ورزشکاران پارالمپیکی در مجموعه قمر بنی هاشم

به گزارش مجله هدیه، با بازگشایی اماکن ورزشی و کاهش محدودیت ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا افراد سالم می توانند از مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم استفاده نمایند اما این اجازه به ورزشکاران معلول و پارالمپیکی داده نمی گردد.

ممانعت سازمان ورزش شهرداری از حضور ورزشکاران پارالمپیکی در مجموعه قمر بنی هاشم

به گزارش خبرنگاران، با وجود بازگشایی اماکن ورزشی و کاهش محدودیت ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش و جوانان، در بعضی از مجموعه های ورزشی کشور، از جمله مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم واقع در شهر ری که ویژه جانبازان و معلولان است، ورزشکاران برای ورود به مجموعه و استفاده از امکانات و تجهیزات آن همچنان با ممنوعیت ورود روبرو هستند.

برای حفظ سلامتی، معلولان فعلا اجازه ورود به مجموعه قمر بنی هاشم را ندارند!

فرزاد رادبوی، معاون اماکن ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران درباره علت ممنوعیت ورود ورزشکاران معلول به مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم که زیر نظر سازمان ورزش شهرداری تهران است، گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم واقع در شهرری یکی از مجموعه هایی است که با تعرفه پایین به ورزشکاران پارالمپیکی، معلول، ایثارگران و خانواده آنها خدمات ارائه می دهد. البته ورزشکاران پارالمپیکی به صورت رایگان از امکانات این مجموعه استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: هر چند با کاهش محدودیت های ورزشی و بهتر شدن شرایط از نظر بیماری کرونا این مجموعه در حال ارائه خدمات به خانواده این افراد برای استفاده از سالن بدنسازی در سانس صبح است، اما برای افراد معلول و کسانی که ورزش حرفه ای انجام می دهند، به خاطر حفظ سلامتی آنها، فعلا اجازه ورود به این مجموعه برای استفاده از سالن بدنسازی و سایر امکانات ورزشی را ندارند.

ورود به سالن تنها با نامه کمیته ملی پارالمپیک و تایید سازمان ورزش شهرداری

وی همچنین در پاسخ به انتقاد یکی از ورزشکاران پارالمپیکی مبنی بر ممنوعیت ورود آنها به مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم برای انجام تمرینات بدنسازی جهت آمادگی برای شرکت در مسابقات رکوردگیری دوومیدانی گفت: ورزشکارانی که در سطح حرفه ای فعالیت می نمایند با دریافت یک معرفی نامه از کمیته ملی پارالمپیک و تایید آن از سوی مدیر کل سازمان ورزش شهرداری تهران، مجوز ورود به این مجموعه و استفاده از سالن بدنسازی و سایر تحهیزات ورزشی را خواهند داشت، در غیر این صورت امکان ورود به مجموعه برای این افراد میسر نیست.

رادبوی تاکید نمود: هدف ما تنها حفظ سلامتی وررشکاران معلول و پیشگیری آنها از ابتلا به کرونا است، هر چند ما مطابق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا رفتار می کنیم، اما خود را برابر این افراد مسوول دانسته و دوست نداریم سلامتی ورزشکاران معلول به خاطر بی احتیاطی به خطر بیفتد.

دلخوری نایب قهرمان مسابقات جهانی امارات از راه ندادنش به سالن ورزشی

نایب قهرمان مسابقات جهانی امارات در پرتاب دیسک می گوید: با وجود این که مجوز بازگشایی اماکن ورزشی و سالنهای بدنسازی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت ورزش داده شده، اما هنوز امکان استفادده از سالن بدنسازی مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم واقع در فداییان اسلام در شهر ری را نداریم .

علی محمد کمک گفت: با توجه به این که در حال آماده سازی خود برای شرکت در مرحله دوم مسابقات رکوردگیری دوومیدانی در اسفند هستم و باید در کنار انجام تمرینات سنگین دوومیدانی به بدنسازی نیز بپردازم، اما متاسفانه از زمان بازگشایی این مجموعه هر بار مراجعه کردم، مسوولین مانع ورود من شده اند.

این پرتابگر پارالمپیکی تاکید نمود: کلیه امکانات و به ویژه سالن بدنسازی مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم مخصوص جانبازان و معلولان مناسب سازی شده و پیش از شیوع کرونا از ساعت 2 بعدازظهر تا 10 شب به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران پارالمپیکی و افراد جانباز و معلول بود.

علیرغم مجوز ستاد کرونا معلولان را به سالن راه نمی دهند

محمدکمک اضافه نمود: نزدیک به 10 ماه بود که این مجموعه به دلیل کرونا تعطیل شده بود و در حال حاضر که مجوز بازگشایی سالن های بدنسازی و اماکن ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت ورزش داده شده و سالن بدنسازی این مجموعه فعالیت خود را شروع نموده، متاسفانه مدیریت مجموعه مانع ورود افراد معلول برای استفاده از تجهیزات بدنسازی می گردد.

این پرتابگر پارالمپیکی اظهار کرد: به خاطر آماده سازی خود برای شرکت در مسابقات رکوردگیری پرتاب دیسک که آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو است، هر روز تمرینات سنگین و فشرده انجام می دهم، برای پیشگیری از آسیب احتیاج به تمرینات بدنسازی دارم که متاسفانه تنها مجموعه ای که خاص ورزشکاران معلول مناسب سازی شده امکان ورود به آن را به ما نمی دهند.

توضیحات سازمان ورزش شهرداری تهران

مدیر کل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان این مجوز بازگشایی سالن های بدنسازی و اماکن ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شده و مسئله ای برای استفاده از تجهیزات و سالن بدنسازی مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم برای افراد معلول وجود ندارد، به خبرنگاران گفت: پس از این که مجوز بازگشایی سالن های بدنسازی و اماکن ورزشی از سوی ستاد داده شد مجموعه های ورزشی زیر نظر سازمان ورزش شهرداری نیز فعالیت خود را شروع کردند و در این زمینه مسئله ای برای استفاده از ورزشکاران پارالمپیکی با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد.

وی گفت: این بازگشایی تنها مربوط به سالن های بدنسازی است و هنوز مجوز بازگشایی استخرهای سرپوشیده صادر نشده است.

ورود معلولان به مجموعه قمربنی هاشم مستلزم مجوز اماکن ورزشی است

اما مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم در پاسخ به انتقاد این ورزشکار پارالمپیکی گفت: ما مجوز بازگشایی اماکن ورزشی و سالن بدنسازی این مجموعه را دریافت کردیم و در حال حاضر نیز صبح ها بانوان (البته افراد غیرمعلول) از سالن بدنسازی این مجموعه استفاده می نمایند.

هوشنگ ایمانی اضافه نمود: افراد معلول چون شرایط خاصی دارند و نسبت به افراد سالم بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند، اماکن ورزشی به ما نامه زده که برای حفظ سلامتی افراد معلول فعلا از پذیرش آنها امتناع کنیم.

وی در انتها اضافه نمود: تا زمانی که اماکن ورزشی به ما اجازه ندهد امکان پذیرش افراد معلول وجود ندارد، ما نمی توانیم سلامتی آنها را به خطر بیندازیم.

هر چند اماکن ورزشی با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش و جوانان در بعضی مناطق کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را شروع نموده اند، اما ورزشکاران معلول برای استفاده از این اماکن همچنان در بلاتکلیفی قرار دارند و به جز مجوز ستاد باید از کمیته ملی پارالمپیک نیز تاییدیه دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1530

به "ممانعت سازمان ورزش شهرداری از حضور ورزشکاران پارالمپیکی در مجموعه قمر بنی هاشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممانعت سازمان ورزش شهرداری از حضور ورزشکاران پارالمپیکی در مجموعه قمر بنی هاشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید