معاون جابجایی یا آرتیست فضای مجازی؟

به گزارش مجله هدیه، نابلدی و ناواردی معاون های جابجایی باشگاه استقلال درسال های اخیر مسائل بسیاری را برای این باشگاه به وجود آورده است.

معاون جابجایی یا آرتیست فضای مجازی؟

وقتی اطلاعات معاونان استقلال کافی نیست

به جرات می توان گفت نیمی ازحاشیه های سال های اخیرکه گریبان باشگاه استقلال را گرفته و هفته ها، بلکه ماه ها این باشگاه را تحت تاثیرقرارداده نتیجه تصمیم های غلطی است که معاونان این باشگاه اتخاذ نموده اند. معاون هایی که مهم ترین تصمیم های باشگاه را درکوران جابجایی می گیرند و به دلیل ناواردی و نابلدی مسائل بزرگی را برای استقلال ایجاد نموده اند.

تاریخ را که ورق بزنیم، نمونه های بسیاری ازاشتباه های مهلک و کشنده معاون های باشگاه درجذب یا صدورمجوزخروج بازیکنان را می یابیم که ضربات جبران ناپذیری برپیکره باشگاه استقلال وارد ساخته است. پیش ازاینکه علی خطیر درباشگاه استقلال ازامیرحسین فتحی پست بگیرد، این پندارتوفیقی بود که امورجابجاییی باشگاه استقلال را به عهده داشت. شخصی که با تصمیم های اشتباه خود باعث شد باشگاه استقلال دربازه ای به دلیل محرومیت ازجذب بازیکن که ازسوی فیفا اعمال شده بود(پرونده عادل شیحی) نتواند بازیکنی را به خدمت بگیرد. ازیاد نمی بریم که بی توجهی توفیقی به قوانین چگونه استقلال را درنیم فصل نقل وانتقالاتی دوفصل پیش ازدراختیارگرفتن بازیکنانی همچون تیموریان و جبارف محروم کرد.

این ماجرا درعین حال بخش کوچکی ازاتفاقاتی بود که درزمان معاونت پندارتوفیقی رخ داد. توفیقی درمقطعی با ارسال قرارداد برای یازالده دست این بازیکن را بازگذاشت تا یک سال بعد ازباشگاه استقلال ادعای خسارت کند هرچند که مدیران بعدی این دعوی را فیصله دادند اما دایره اشتباه های توفیقی فقط به این دوموضوع ختم نشد. او با جذب 6بازیکن مصدوم رکوردی تاریخی درباشگاه استقلال به نام خود ثبت کرد. بازیکنانی که ماه ها بعد ازعقد قرارداد با استقلال ودرحالی که باشگاه برای شان دستمزد تعریف نموده بود، توانستند برای این تیم بازی نمایند. -

البته بعضی ازآن ها نظیرمیثم تیموری و مرتضی آقاخان هرگزبازی هم نکردند. جدایی تیام و جبارف درمیانه های راه ازاستقلال نیزازدیگردستاوردهای پندارتوفیقی بود. او که بعد ازعقد قرارداد با تیام مدعی شده بود با این بازیکن قرارداد یک سال و نیمه بسته اما بعد ازنیم فصل با جدایی تیام تمام آن ادعاهایش زیرسوال رفت. حتی درآن بازه ای جبارف هم ازاستقلال جدا شد تا تعیین گردد قراردادی که با این بازیکن منعقد شده بدون آینده نگری بوده است.

دیگرمسئله ای که درزمان حضورتوفیقی درباشگاه استقلال رخ داد موضوع قرارداد وینفردشفربود. اگربه یاد داشته باشید روزی که شفربا استقلال قرارداد منعقد کرد درقرارداد او نوشته شده بود که دستمزدش برای فصل آینده تا 600هزاردلارقابل افزایش است اما شفرتنها بعد از3ماه حضوردراستقلال خواستارمبلغ 850هزاردلارشد و تصمیم گیران آن موقع باشگاه استقلال نیزبدون توجه به امضایی که ازشفرگرفته بودند، به پرداخت حقوق بیشتربه مربی آلمانی راضی شدند تا این جا نیزباشگاه استقلال لطمه اقتصادی قابل توجهی ببیند. بعد ازجدایی توفیقی که نباید ازیاد برد با تایید افتخاری تصمیم هایش را عملی می کرد انتظارمی رفت که یکی ازمهم ترین بخش های تصمیم گیرنده درباشگاه استقلال به فردی سپرده گردد که ازاین حیث دارای تجربه و اطلاعات کافی باشد اما حضورعلی خطیرنیزنتوانست خاتمه بخش اشتباه های گذشته باشد واین شخص هم با قرارداد های مسئله داری که با بعضی بازیکنان منعقد کرد، حالا عمیقا زیرسوال رفته است.

موضوع آیانداپاتوسی نشان داد که علی خطیرنیزبرخلاف ظاهری که ازاو به تصویردرآمده با قوانین آشنا نبود و دراین ماجرا با ارفاق نمره قبولی گرفت و چند روزی برای استقلال حاشیه ساز شد. -

متاسفانه این معاونان درتمام سال هایی که دراستقلال حضورداشته اند، به جای آنکه هوش و حواس خود را معطوف به امورزیرمجموعه خود نمایند، به فعالیت درفضای مجازی پرداخته اند و استقلال را بیش ازهمه سکویی برای کسب شهرت خود درفضای مجازی نموده اند وشگفتا که مدیران بالاتر ازآن ها، از هیات مدیره گرفته تا مدیرعامل نیز نمی توانند جلوی این رفتار ها را بگیرند. موضوع پاتوسی گرچه حل شده اما برای استقلال حاشیه هایی ایجاد کرد که باید به آن متوجه بود وجلوی ادامه این روند را گرفت.

10-160

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 145

به "معاون جابجایی یا آرتیست فضای مجازی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون جابجایی یا آرتیست فضای مجازی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید