مدیر عامل مایکروسافت کاملا مطمئن است که می تواند هوش مصنوعی را زیر کنترل انسان نگه دارد

به گزارش مجله هدیه، مایکروسافت برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته، گوگل را با هوش مصنوعی اش به چالش کشیده است. در اوایل این هفته، مایکروسافت موتور جستجوی بینگ تازه و تقویت شده با هوش مصنوعی خود را معرفی کرد که از نسخه پیشرفته ChatGPT OpenAI پشتیبانی می کند. بینگ تازه در قالب مکالمه ای بسیار شبیه به چت بات روی خود، می تواند تقریباً به هر سؤالی که از آن بپرسید با نتایج قابل توجهی پاسخ دهد (هر چند درجات دقت متفاوت هستند.)

مدیر عامل مایکروسافت کاملا مطمئن است که می تواند هوش مصنوعی را زیر کنترل انسان نگه دارد

در حالی که برخی از کارمندان این شرکت از خوشحالی اشک می ریزند، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت از فرصت استفاده کرد و در مصاحبه با CBS News به نگرانی هایش در مورد توسعه ایمن هوش مصنوعی اشاره کرد.

اول، او از تصمیم برای انتشار هوش مصنوعی برای عموم دفاع کرد، حتی اگر هنوز مسیر پیچ و تاب باشد.

نادلا گفت: تنها راه برای کامل شدن هر فناوری نو، حضور در بازار با بازخورد واقعی انسان است. به ویژه هوش مصنوعی، باید از نظر هنجارها با ترجیحات انسانی، چه از نظر شخصی و چه از نظر اجتماعی، همسو شود. ما مکانیسم های بسیار زیادی را در اختیار خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ چیز جانبدارانه و مضری تولید نمی شود.

حفظ کنترل بر هوش مصنوعی

به درخواست مصاحبه کننده، مدیر عامل مایکروسافت اعتراف کرد که احتمال پیدایش شوم یک هوش مصنوعی سرکش و علیه بشریت یک نگرانی معتبر است.

نادلا اعتراف کرد: هوش مصنوعی گریزان - اگر این اتفاق بیفتد - یک مشکل واقعی خواهد بود.

فراتر از بیان چیزهای بدیهی، نادلا در ادامه به تشریح زمینه ای پرداخت که در آن ما انسان ها باید از هوش مصنوعی برای جلوگیری از آینده ای دیستوپیایی استفاده کنیم.

نادلا می گوید: اولین مجموعه ای از مقوله هایی که باید در آن ها از این مدل های قدرتمند استفاده کنیم، جایی است که انسان ها، بدون ابهام و بدون شک، در آن مسئولیت دارند. این مدل ها را باید ایمن تر کنیم و در طول زمان بسیار قابل توضیح تر کنیم، آن وقت می توانیم به اشکال دیگر استفاده فکر کنیم.

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2255

به "مدیر عامل مایکروسافت کاملا مطمئن است که می تواند هوش مصنوعی را زیر کنترل انسان نگه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل مایکروسافت کاملا مطمئن است که می تواند هوش مصنوعی را زیر کنترل انسان نگه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید