لیبی، ملاقات حفتر با سفیر آمریکا، شروع دور دوم مذاکرات کمیته نظامی مشترک در ژنو

به گزارش مجله هدیه، سفیر آمریکا در لیبی با فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی ملاقات و درباره بحران این کشور با وی رایزنی کرد.

لیبی، ملاقات حفتر با سفیر آمریکا، شروع دور دوم مذاکرات کمیته نظامی مشترک در ژنو

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا رایگان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تارنمای الوسط - لیبیا سفیر آمریکا امروز با حضور در دفتر کار فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با وی ملاقات کرد و درباره راه هایی انتها دادن به بحران داخلی این کشور با ژنرال خلیفه حفتر به گفت وگو نشست.

بر اساس اطلاعیه دفتر ژنرال حفتر، در این ملاقات دو طرف درباره مسائل مطرح شده در سطح بین المللی در مورد انتها دادن به بحران لیبی ، نقش ارتش ملی این کشور در مبارزه با گروه های تروریستی و تامین امنیت لیبی و حفظ حاکمیت ملی آن گفت وگو کردند.

ژنرال حفتر در ملاقات با ریچارد نورلند بر تامین امنیت لیبی، انتها دادن به حاکمیت تروریست ها بر بخش ها و مناطق مختلف این کشور و بیرون راندن تمام مزدورانی که به وسیله ترکیه وارد لیبی شده اند، تاکید نمود.

ملاقات و مذاکره سفیر آمریکا با ژنرال حفتر در حالی صورت گرفت که دور دوم مذاکرات کمیته نظامی مشترک لیبیایی امروز تحت نظارت سازمان ملل در ژنو شروع شد.

تشکیل کمیته نظامی مشترک لیبیایی (5-5) یکی از مصوبات نشست برلین است . این کمیته با هدف نظارت بر آتش بس جنگ طرابلس تشکیل شده و هریک از طرف های متخاصم (نیروهای حفتر و دولت وفاق ملی) 5 نماینده نظامی و امنیتی در آن دارند.

نشست برلین با حضور مقامات بلندپایه 12 کشور دنیا از جمله اعضای دائمی شورای امنیت به همراه نمایندگان اتحادیه های اروپا، عرب و آفریقا 19 ژانویه گذشته در آلمان برگزار گردید. هدف این نشست، انتها دادن به بحران لیبی از راهکارهای سیاسی و بدون دخالت کشورهای بیگانه اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 839

به "لیبی، ملاقات حفتر با سفیر آمریکا، شروع دور دوم مذاکرات کمیته نظامی مشترک در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، ملاقات حفتر با سفیر آمریکا، شروع دور دوم مذاکرات کمیته نظامی مشترک در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید