لجبازی شفر: سردرگمی 5 بازیکن در مشهد

به گزارش مجله هدیه، وینفرد شفر می توانست با یک تغییر ساده - حضور چشمی در خط میانی- 5 بازیکن را از سردرگمی نجات بدهد و بخت استقلال را برای پیروزی مقابل پدیده بیشتر کند.

لجبازی شفر: سردرگمی 5 بازیکن در مشهد

ترکیب عجیب استقلال مقابل پدیده

امیر اسدی ، استقلال بازی مقابل پدیده را باز هم با ترکیبی متفاوت شروع کرد. درست مانند دیدارهای قبل که هرگز ندیده بودیم وینفرد شفر تیمش را با یک ارنج ثابت به زمین بفرستد. در این دو فصل و نیم و اخیر، یکی از دلایل افت استقلال و نتایج نه چندان درخشان این تیم، همین تغییرات متوالی در ترکیب بوده. اتفاقی که مقابل پدیده برای استقلال گران تمام شد و این تیم هم مغلوب شد و هم تا حدود بسیاری جام قهرمانی لیگ را از دست داد.

برای بازگشت روزبه چشمی به ترکیب استقلال، وینفرد شفر جابجایی های بسیاری در ارنج اصلی به وجود آورد. درباره اینکه چرا شفر تا این حد به حضور چشمی در دفاع وسط علاقه مند است، انتقادهای فراوانی وجود دارد اما مربی آلمانی در حالی سایر بازیکنان را در پست های متفاوت بازی داد که می شد تصمیم بهتری هم گرفت.

با حضور روزبه چشمی در دفاع وسط، پژمان منتظری مجبور شد به سمت راست خط دفاع برود. پژمان البته با بازی در این پست غریبه نیست اما وقتی زوج او و محمد دانشگر جواب داده و تا حدودی توانسته اند گلیم استقلال را از آب بیرون بکشند، چرا دوباره باید تغییر ایجاد کرد؟ این پرسشی است که وینفرد شفر هرگز پاسخ آن را نداده و درباره اش شفاف صحبت ننموده است.

-

منتظری که به دفاع راست رفت، وریا غفوری مجبور شد یک خط جلوتر برود و نقش بال راست را ایفا نماید. با حضور وریا در این پشت، داریوش شجاعیان هم سردرگم شد و در پستی بازی کرد که در دوران فوتبالش هرگز آن را تجربه ننموده بود. شجاعیان کنار علی کریمی و آیاندا پاتوسی ایستاد و البته مسئولیت های دفاعی زیادی هم به او محول شد. نتیجه این جابجایی ، تعویض شجاعیان در اواخر نیمه اول بود. با یک تصمیم عجیب، هم بازیکن با مسائل بسیاری روبرو شد و هم استقلال نتوانست نتیجه ایده الی را کسب کند.

یحیی گل محمدی وقتی دید استقلال از دو دفاع میانی بلندقامت استفاده نموده که سرعت بالایی هم ندارند، بهنام برزای را میان آن ها قرار داد و خیلی زود هم به هدف خود رسید. فرار تند و تیز برزای که با تعقیب چشمی و دانشگر همراه بود، گل پیروزی پدیده را رقم زد تا استقلال از جایی ضربه بخورد که می توانست تصمیم های بهتری درباره اش اتخاذ گردد.

-

راه حل استقلال برای فرار از شکست مقابل پدیده چه بود؟ این را وینفرد شفر می دانست اما با توجه به تغییراتی که در ترکیب استقلال ایجاد شده بود، فرار از شکست مقدور نشد. با یک جابجایی ساده، استقلال قادر بود با ترکیب بهتری وارد زمین گردد و البته بر سرعت بهنام برزای هم غلبه کند. راه حل اصلی، حضور پژمان منتظری در دفاع وسط و روزبه چشمی در خط میانی بود.

با این تغییر، استقلال دوباره می توانست از زوج هماهنگ منتظری- دانشگر در قلب خط دفاع استفاده کند. منتظری مدافعی است که در بازی روی زمین تبحر دارد و البته در 35 سالگی سرعتش هم از سایر مدافعان بالاتر است. آن وقت وریا غفوری به دفاع راست برمی گشت و دیگر مجبور نبود بازی در پست غیرتخصصی را تجربه کند. داریوش شجاعیان به پست اصلی خود- بال راست- می رفت و جانشین وریا غفوری می شد. روزبه چشمی هم کنار علی کریمی در مرکز خط میانی بازی می کرد و مثمرثمرتر ظاهر می شد.

-

وینفرد شفر حاضر نشد حتی در اواسط بازی هم این تغییر را انجام بدهد و از بازیکنان استقلال در پست های تخصصی خود استفاده کند. نتیجه این تفکر را هم در مشهد دیدیم. شکست استقلال مقابل پدیده و از دست رفتن جامی که شاید برای سومین سال متوالی به پرسپولیس برسد. اتفاقی که دود آن به چشم شفر هم خواهد رفت و شاید این مربی شغل خود را روی نیمکت استقلال از دست بدهد و برای همواره از ایران برود.

2

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 180

به "لجبازی شفر: سردرگمی 5 بازیکن در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لجبازی شفر: سردرگمی 5 بازیکن در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید