100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت، بخش اول

به گزارش مجله هدیه، در سرانجام سال 1399 به برترین بازیکنان فوتبال ایران در سالی که گذشت نگاهی انداخته ایم.

100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت، بخش اول

به گزارش خبرنگاران، انتخاب برترین ها در فوتبال ایران در سالی که به خاطر شیوع ویروس کرونا چند ماهی هم تعطیل بود کار آسانی نیست. بازیکنان مستعد زیادی در این سال عملکرد خوب خودشان را در داخل و خارج کشور نشان دادند تا نسبت به آینده فوتبال کشور امیدوار باشیم.

قهرمانی پرسپولیس در لیگ و تراکتور در جام حذفی مهمترین رویدادهای باشگاهی فوتبال ایران در این سال بودند. سال جاری قرار بود تیم ملی فوتبال ایران بازی های مهمی نیز داشته باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

هر چند هر انتخابی می تواند به دلیل تفاوت در زاویه نگاه انتقادهایی به همراه داشته باشد اما با در نظر دریافت شرایط و پارامترهایی نظیر سن و سال بازیکن و عملکرد فردی و سختی لیگ و ثبات، کوشش شده است تا بهترین های سال 1399 معرفی شوند.

آنچه در ادامه و در گزارشات سریالی آینده خواهد آمد 100 بازیکن برتر فوتبال ایران بر اساس عملکرد یکسال گذشته و بدون هیچ ترتیب و اولویتی هستند که تنها در جمع این 100 بازیکن قرار گرفته اند. بخش اول این سلسله گزارش ها در پی می آید.

محمدصادق بارانی (سایپا)

هافبک جنگنده سابق پیکان که چندین فصل در این تیم بازی نموده بود، بعد از مدتی حضور در نساجی و شاهین به سایپا آمد و در 29 سالگی در خط میانی این تیم خود را اثبات نموده است. بارانی در فصل جاری مهره موثر ابراهیم صادقی در تیم سایپا بوده است. او در فصل قبل یک گل در لیگ برتر به ثمر رساند.

محمدرضا آزادی (پانه تولیکوس)

مهاجم جوان ایرانی فصل قبل در تراکتور به بازی گرفته شد و با 188 سانتی متر قد توانایی حضور در نوک خط حمله را دارد. این بازیکن در لیگ ایران توانست 3 گل به ثمر برساند و قهرمانی با تراکتور در جام حذفی اولین جام دوران فوتبال او در 21 سالگی است. او به واسطه درخشش در سن کمی که داشت راهی فوتبال یونان و تیم پانه تولیکوس این کشور شد ولی تا به امروز پایش به گلزنی در سوپر لیگ یونان باز نشده است. او سابقه بازی در تیم ملی زیر 23 ساله های ایران را نیز در کارنامه خود دارد.

محمد آبشک (فولاد)

هافبک 33 ساله تیم فولاد با تجربه بالای خود توانسته نظم خوبی به خط میانی تیم جواد نکونام بدهد. او چه در فصل قبل و چه در این فصل مهره موثری برای فولادی ها بود . آبشک را پیش از این در چند تیم شمالی از جمله نساجی، ملوان، پگاه و داماش دیده بودیم. او فصل قبل 3 پاس گل برای تیمش داد و در فصل جاری نیز بازی های قابل قبولی در این تیم داشته است.

حامد شیری (نساجی)

کاپیتان تیم فوتبال نساجی در فصل قبل 27 بار برای تیمش به میدان رفت و 3 گل توانست به ثمر برساند. مدافع تیم مازندرانی در 34 سالگی یکی از بازیکنان باثبات این تیم بوده و به مهره غیر قابل جایگزین تبدیل شده است. شیری 7 سال در تیم سایپا بازی کرد تا اینکه راهی تیم نساجی مازندران شد. او در فصل جاری نیز 3 گل به ثمر رسانده است و نشان داده علاوه بر وظیفه دفاعی خود به خوبی در خط حمله نیز به یاری تیم خود می آید. او از فصل 97-1396 در تیم نساجی بازی و سومین فصل حضورش در این تیم را سپری می نماید.

حسین ماهینی (سایپا)

مدافع سابق پرسپولیس بعد از جدایی از این تیم حضور در نساجی و سایپا را تجربه نموده است. او حالا در 34 سالگی با تجربه بالایی که دارد توانسته خودش را به عنوان مدافع راست ثابت این تیم در لیگ برتر نشان دهد. مدافع ذخیره ایران در جام جهانی برزیل می تواند در فصل جاری مرز 300 بازی باشگاهی در لیگ ایران را رد کند.

آرمین سهرابیان (گل گهر سیرجان)

مدافع چپ پای فوتبال ایران بعد از حضور در سایپا راهی گل گهر سیرجان شد تا شاگرد امیر قلعه نویی گردد و توانست همراه این تیم آغاز خوبی نیز در لیگ برتر داشته باشد. سهرابیان فصل قبل در سایپا بازی کرد و دو گل نیز برای این تیم به ثمر رساند.

میثم تیموری (تراکتور)

مدافع چپ پا بعد از مدتی حضور در استقلال فصل قبل را در تیم تراکتور سپری کرد و برای این تیم تبریزی به میدان رفت و سال جاری توانست اولین قهرمانی فوتبال خود را با قهرمانی در جام حذفی به دست بیاورد. تیموری در فصل جاری نیز به عنوان مدافع ثابت تیم تبریزی به میدان رفت و دو پاس گل داد و در ملاقات برابر نساجی گلزنی کرد و تیمش به برد رسید. این اولین گل تیموری با لباس تراکتور بود.

حسن بیت سعید (نفت آبادان)

حسن بیت سعید که با استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر ایران شد حالا در 30 سالگی در نفت آبادان بازی می نماید. البته او در این مدت در استقلال و فولاد نیز بازی کرد و فصل قبل در کنار شیمبا در خط حمله بازی کرد و همراه این تیم سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد. او در فصل جاری تا به امروز نتوانسته برای تیم صنعت در لیگ گلزنی گند ولی در اغلب بازی ها برای تیم پورموسوی به میدان رفت.

فرشاد محمدی مهر (ذوب آهن)

دفاع راست 26 ساله بعد از حضوری کوتاه در شهر خودرو به ذوب آهن پیوست و در این تیم به میدان رفت. هر چند تیم اصفهانی عملکرد خوبی در این فصل نداشت ولی نمی توان بازی های خوب محمدی مهر را نادیده گرفت. یک گل و دو پاس گل برای دفاع راست ذوبی ها باعث می گردد او نیز در این فهرست بازیکنان برتر جای داشته باشد. فرشاد محمدی مهر در ملاقات برابر ماشین سازی به زیبایی توانست برای تیمش گلزنی کند.

محمد قاضی (مس رفسنجان)

مهاجم 36 ساله در سال های پایانی دوران فوتبال خود همچنان شم بالای گلزنی خود را نشان داده است. یکی از 10 گلزن برتر تاریخ لیگ برتر ایران در سال 2020 در شهرخودرو سال سختی داشت و در لیگ قهرمانان آسیا این تیم را همراهی کرد. با این حال او دو بار در لیگ برای تیم مشهدی گلزنی کرد و سپس راهی مس رفسنجان شد و دو گل نیز در این تیم کرمانی از جمله گل به سپاهان را در کارنامه خود دارد.

قاضی مهاجم فصل گذشته شهرخودرو با حضور در مس رفسنجان چهاردهمین باشگاهش را تجربه می نماید. او از فجرسپاسی کار خود را آغاز کرد و در ادامه به باشگاه های عقاب، هما، فولاد، ذوب آهن، پرسپولیس، استقلال، فولاد، صبای قم، نفت تهران، شهرخودرو، پیکان، نساجی، شهرخودرو و مس رفسنجان منتقل شد. این نکته قابل ذکر است که محمد قاضی در دو مقطع مختلف در شهرخودرو حضور داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1609

به "100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید