تور قطر: جام جهانی 2022 قطر و فرصت استثنایی برای گردشگری ایران، آیا تماشاگران مسابقات جام جهانی به ایران سفر می نمایند؟

به گزارش مجله هدیه، علی معروفی آرانی گفته است که تماشاگران در ایامی که تیم ملی آن ها بازی ندارد و تا مسابقه بعدی در استراحت بسر می برد، می توانند از یکی از راه های سفر هوایی و خط دریایی به جمهوری اسلامی ایران مسافرت و از شهر های مرزی و حتی از مرکز ایران بازدید نمایند و این فرصت طلایی برای صنعت توریسم ایران است تا بتواند از مواهب جام جهانی 2022قطر بهره برداری کند.

تور قطر: جام جهانی 2022 قطر و فرصت استثنایی برای گردشگری ایران، آیا تماشاگران مسابقات جام جهانی به ایران سفر می نمایند؟

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، مرضیه انبری- هفته گذشته بود که علی بهادر جهرمی سخنگوی دولت خبر از رایگان شدن صدور ویزا متقاضیان سفر به ایران در جریان رویداد جام جهانی داد.

ایران همانند سایر کشور های حاشیه خلیج فارس درحال کوشش و رایزنی است تا در ماه های به جای مانده به جام جهانی 2022، بخشی از تماشاچیان جام جهانی را که به قطر سفر می نمایند؛ برای بازدید از جاذبه های توریستی کشور جذب کند. از جمله اقداماتی که مسئولین برای جذب گردشگران انجام داده اند برنامه ریزی برای افزایش پرواز ها به قطر در بازه برگزاری بازی ها و بعلاوه رایگان شدن ویزا سفر به ایران است. گردشگران برای سفر به منطقه ها آزاد کیش و قشم ویزا لازم ندارند.

در این راستا لیلا اژدری مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پیشبینی کرد شش استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش و قشم و بندرعباس مقصد سفر تماشاچیان جام جهانی خواهند بود.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از مهر، علی معروفی آرانی کارشناس و منتقد فرهنگ درباره فرصت پیش آمده برای گردشگری ایران طی یادداشتی نوشت: نقشه راه عملیاتی همکاری های ایران و قطر در برگزاری جام جهانی فوتبال بین دو کشور نهایی و امضا شده است. این فرصت امکان معرفی بسیاری از دستاورد های فرهنگی ایران را در خارج از کشور و برای علاقه مندان برای سفر به ایران فراهم می نماید. به وسیله این فرصت می توان حوزه تمدنی ایران را در بخش های آثار باستانی، مجموعه موزه های ایران، بوم گردی و ایران شناسی به علاقه مندان معرفی و عرضه کرد.

وی در ادامه تشریح کرد: به خاطر راحتی تیم های حاضر در جام جهانی 2022 هر روز چهار بازی در مرحله گروهی برگزار می گردد. 12 روز بازی های مرحله گروهی طول می کشد تا طرفداران بتوانند از حضور در تمام بازی ها لذت ببرند. تماشاگران در ایامی که تیم ملی آن ها بازی ندارد و تا مسابقه بعدی در استراحت بسر می برد، می توانند از یکی از راه های سفر هوایی و خط دریایی به جمهوری اسلامی ایران مسافرت و از شهر های مرزی و حتی از مرکز ایران بازدید نمایند و این فرصت طلایی برای صنعت توریسم ایران است تا بتواند از مواهب جام جهانی 2022قطر بهره برداری کند..

اما پذیرش مسافران خارجی در ماه های آینده قطعا به سهولت و خالی از چالش نخواهد بود به همین سبب ابراهیم پورفرج (رئیس جامعه تورگردانان ایران) در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا به چالش های انجام این پروژه توریستی اشاره داشت و بیان کرد: هرچند تصمیم بر آن شده که ویزای رایگان صادر گردد، اما چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد. از یک سو باید دید آیا زیرساخت های لازم برای صدور تعداد زیادی ویزا در بازه زمانی محدود وجود دارد؟ آیا کنسولگری های ما آمادگی لازم برای انجام این کار آن هم در بازه زمانی برگزاری بازی های جام جهانی را دارند و می توانند زمانی که وعده صدور ویزای رایگان داده شده، این مهم را در آن بازه زمانی بدون بروز مشکل انجام دهند؟

وی اضافه کرد: باید بتوان ساز و کاری را تعریف کرد که صدور ویزا با کمترین مشکل انجام گیرد. این درحالی است که هم اکنون نیز با وجود آنکه هنوز تور های ورودی کشور رونق چندانی ندارند و تازه وارد فاز عملیاتی شده ایم و به نوعی تعداد گردشگران آنچنان که باید زیاد نیست، بازهم در حوزه صدور ویزا با مشکل روبه رو هستیم و به کندی انجام می گردد.

پورفرج بعلاوه به همزمانی رویداد جام جهانی با فصل مراجعه مردم استان های مختلف به کیش و قشم اشاره نمود و اضافه کرد: باید شرایط پذیرش مسافران خارجی در مقاصدی مانند کیش و قشم و… کاملا تعیین گردد. این منطقه ها باید ظرفیت و آمادگی مراکز اقامتی و پذیرایی خود را برای پذیرش مسافران خارجی اعلام نمایند.

با توجه به ماه های به جای مانده تا جام جهانی علاوه بر ویزا ضروری است زیرساخت های حمل و نقل کشور اعم از زمینی، دریایی، هوایی، اقامتگاه های بخش خصوصی و دولتی آماده پذیرش حجم عظیمی از مسافران خارجی باشند. بعلاوه علاوه بر تبلیغات مجازی برای جاذبه های گردشگری ایران، باید تدابیر فرهنگی برای سفر جمعیت زیادی از جوانان کشور های دیگر با فرهنگ های متفاوت فراهم گردد. این رویداد ورزشی می تواند زمینه آشنایی مردم ملت های مختلف با شرایط واقعی کشور های حوزه خلیج فارس خصوصا ایران را فراهم کند. در این راستا دستگاه های مختلف اعم از وزارت امور خارجه، وزارت گردشگری، فدراسیون فوتبال، شورای عالی منطقه ها آزاد و .. باید وظایف متعددی در راستای اجرای این ماموریت انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2106

به "تور قطر: جام جهانی 2022 قطر و فرصت استثنایی برای گردشگری ایران، آیا تماشاگران مسابقات جام جهانی به ایران سفر می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر: جام جهانی 2022 قطر و فرصت استثنایی برای گردشگری ایران، آیا تماشاگران مسابقات جام جهانی به ایران سفر می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید