قیمت شکر یک ماهه 2.5 برابر شد، کمبود شکر در برخی منطقه ها تهران

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران روزهای ابتدایی سال 1400 صف شکر خبرساز شد اما متولیان بازار اعلام کردند که مشکل توزیع شکر حل شده و دیگر از صف ها خبری نیست اما حالا دوباره در ماه ابتدایی تابستان، برخی گزارش ها حاکی از صعود عجیب قیمت شکر و کمیاب شدن آن در برخی فروشگاه های مرکز است.

قیمت شکر یک ماهه 2.5 برابر شد، کمبود شکر در برخی منطقه ها تهران

شهفرایندان تهرانی از کمبود شکر در منطقه 10 و 11 تهران خبر می دهند و برخی شهفرایندان می گویند که شکر در منطقه ها شمالی شهر موجود است اما با قیمت های عجیب و غریب عرضه می شود.

بهای شکر که در خرداد امسال به 6 هزار و 700 تا 7 هزار تومان رسیده بود حالا در برخی منطقه ها تهران تا 18 هزار تومان فروخته می شود. قنامعلی حسنی، رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تایید این موضوع به خبرنگاران می گوید: که قیمت شکر از ماه گذشته رشد بیشتر از 2 برابری داشته است و در این میان نرخ های مصوب با قیمت واقعی فاصله زیادی دارد و عرضه کنندگان زیر بار این قیمت ها نمی فرایند.

او ادامه می دهد: دولت نرخ مصوب شکر را که در خرداد امسال 6 هزار و 650 تومان بود به 11 هزار و 500 تومان رسانده، این در حالی است که قیمت تمام شده هرکیلوگرم شکر زمان تحویل از کامیونداران، 13 تا 13 هزار و 500 تومان است و طبیعی است که عرضه کنندگان زیر بار توزیع شکر با قیمت مصوب دولتی نفرایند.

حسنی اختلال در تخصیص ارز واردات و تولید شکر را دلیل نابسامانی در بازار شکر می داند و می گوید عمده نیاز کشور به شکر از طریق تولید داخل تامین می شود. این در حالی است که تولید شکر به دلیل خشکسالی دچار چالش شده است.

او همچنین توضیح می دهد چنانکه دولت هرچه زودتر فکری برای تامین ذخایر 6 ماهه، یکساله و 1.5 ساله شکر نکند، بازار این کالا از زمستان دچار مشکل می شود.

در بازار ایران 2.2 میلیون تن شکر در سال مصرف می شود که بنا به اعلام وزارت کشاورزی 80 درصد این نیاز را تولید داخل تامین می کند و خوزستان به نام قطب تولید شکر ایران به تعداد می آید.

این در حالی است که چغندر قند و نیشکر، محصولی به شدت آب بر است و با خشکسالی بی سابقه در خوزستان پیش بینی می شود که تولید شکر در ایران گرفتار مشکل جدی شود.

مطالعه گزارش قیمت نو قند و شکر پیشنهاد می شود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1774

به "قیمت شکر یک ماهه 2.5 برابر شد، کمبود شکر در برخی منطقه ها تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شکر یک ماهه 2.5 برابر شد، کمبود شکر در برخی منطقه ها تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید